Dit zijn de plannen van het nieuwe kabinet allemaal op een rij

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Mag je vinden.
    En zo vind ik, heel diep van binnen, dat wij ons moeten schamen dat we ons zo druk maken over onze dikke westerse portemonnee terwijl er enorm wordt bezuinigd op ontwikkelingssamenwerking.

2. Aloe

Aloe Niet meer actief

Best een idee eigenlijk.
    Studeren voor kids hoeft ook niet meer want die hoeven ook niet meer te werken.

Ik denk dan alleen zomaar dat een boel mensen daar dan weer een probleem mee hebben.

3. Aloe

Aloe Niet meer actief

Hoooh nou ik hoor net dat we ook €58,00 meer gaan betalen aan energie.......wel per jaar maar ja met dit kabinet weet je het nooit he....

4. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Precies dit,bedankt Bri.
    En ja,dan kun je de auto uit de belasting halen in het najaar,scheelt je weer een beetje geld..maar als er een aantal dagen mooi weer is kun je ook niet rijden,erg jammer.
    Ik vindt het gewoon belachelijk dat alle oldtimers over 1 kam worden geschoren,en omdat ze nu nergens meer geld vandaan kunnen halen zijn wij nu aan de beurt,what's next???

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Nou bij deze schaam ik me dan maar,ik lees wel dat jij weinig tot geen verstand hebt van oldtimers,en je hebt zeker ook niet in de gaten hoeveel bedrijven dit de kop gaat kosten als dit doorgaat!

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Deze hobby kan overigens wel blijven bestaan. Een auto hebben of er aan klussen is nog steeds geen probleem. Als je er ook mee de weg op wil moet je er voor gaan betalen net als ik met mijn peugeootje waar ik zeer weinig mee rij zo gek is dat toch niet?

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, dat lijkt me logisch (zijn we het tenminste ergens over eens!;)).

Voor een Chihuahua, die minder schijt dan een kat, betaal je net zoveel hondenbelasting als voor een Sint-Bernard.

Auto is auto.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Haha ja hè zo gelukkig komt niet zo vaak voor, lol!
    Wat ik trouwens vreemd vind is dat je in de meeste gemeente hondenbelasting moet betalen maar vervolgens wel zelf de poep op moet ruimen. Terwijl wij in de zomer dagelijks kattenpoep in onze plantenbakken vind maargoed gaan nu we erg off topic...

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

whahahah wat een vergelijk maar lijkt mij wel duidelijk :p

10. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Indeed. Rij misschien 1 keer per week met mijn auto 10 min en betaal echt wegenbelasting. Kom zelfs niet eens op de snelweg. Betalen zal ik.

11. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Wat continue vergeten wordt, is dat de percentages gemiddelden zijn.
    Oftwel: vooral gezinnen die 2 x modaal verdienen hebben last van zgn. stapelbare lastenverhogingen. Én de hypotheekrenteaftrek, én verhoogde zorgpremies, én verlaging kinderbijslag enz. In die gevallen gaat de koopkracht een stuk harder achteruit. Je kunt nooit met zo'n gemiddelde alle gevallen gelijk trekken.

12. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Niet alles doorgelezen, word de zorgpremie nou berekend over het gezamelijke inkomen berekend of ieder apart

13. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    apart

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Is ook zo.
    In het CPB-rapport staan leuke koopkrachtplaatjes, hoofdstuk 5 uit mijn hoofd?

15. Straks weer het eea over Rutte II bij Rtl Nieuws.. Ff kijken wat ze weer te zeggen hebben!

16. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Eens. Daarom heet het toch ook houderschapsbelasting.
    Heb trouwens nooit begrepen waarom je ivm de leeftijd meer of minder belasting moet betalen. Die grens is sws heel arbitrair.
    Beter schaf je dat onderscheid helemaal af.

17. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Van nu.nl:
    Als deze afspraak tussen VVD en PvdA echt anders ingevuld gaat worden dan ze afgesproken hebben, dan heeft de VVD het spel heel hoog gespeeld en gewonnen.
    Er zijn bij het spel van geven en nemen natuurlijk wel dingen terug gegeven voor deze concessie.
    Maar ik klaag tot nu toe niet.
    Wij zijn eigenlijk sws wel blij dat de premie bij 2 keer modaal afgetopt wordt. :)

18. danip

danip Niet meer actief

Even voor de duidelijkheid: hondenbelasting is een rijtuigbelasting. Het heeft dus niks met poep of er iets voor terug krijgen te maken. Echt te dom voor woorden, en ik betaal het dus ook niet. Heel fout misschien maar ik rij geen hond, en ik kan em ook nergens schorsen.

19. adi

adi Niet meer actief

#839 adi, 3 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 nov 2012
    Deze artikel vertelt maar een klein deel van het verhaal. Kijk de uitzending van het Nieuwsuur van gisteravond maar terug.

En wat bedoel je precies met je laatste zin?

20. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    „We gaan nu niet zeggen: laten we een beetje minder nivelleren. Waarom is het nodig dat mensen die het al goed hebben er elke keer weer op vooruitgaan? Terwijl we de afgelopen jaren wel heel grote offers hebben gevraagd van mensen op en vlak boven het minimumloon en aan mensen met een uitkering”, aldus Spekman.
    De partijvoorzitter noemt een bedrag van ruim 450 euro per maand voor een huishouden waar de partners beiden 70.000 euro per jaar verdienen heel redelijk. „Waarom moet ik medelijden hebben met die mensen”, vraagt Spekman zich af.

Aldus de PvdA.

Deel Deze Pagina