Dit zijn de plannen van het nieuwe kabinet allemaal op een rij

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Amen!!

2. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    En waarom vind je dat?

3. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

die alleenstaande moeder moet het "alleen" doen heb niet zoals veel mensen een partner en de bijstand is echt gee vet pot. En dat alelenstaande moeder vaak lager opgeleid zijn(??) waar komt dat vandaan??

en idd parttime werken schiet niet op maar daar in tegen als ze full time gaan werken leveren ze na mijn idee ook erg veel in als zij het in geld al zij het is de opvoeding. zou jij als het kon ook niet thuis blijven om voor je kinderen te zorgen?? Ik wel in ieder geval.

ik hoop dat dit niet verkeerd valt, tis namelijk niet mijn bedoeling om "ruzie"" te maken maar alleen mijn mening te geven.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik ben het met je eens dat een alleenstaande moeten niet per definitie laag opgeleid hoeft te zijn. Dat gebeurt in alle lagen. Maar 1 puntje springt bij mij in het oog, dan dat is het vetgedrukte.
    Ik vind het prima om als hoger inkomen meer in te leveren voor die mensen die het nodig hebben, en wat jij hier schrijft is in mijn beleving geen geval van "nodig hebben" ... maar zelf willen. En dan vind ik niet dat jouw keuze een impact moet hebben op mijn inkomen. Sorry, maar zo zie ik dat.

Mijn moeder was ook alleenstaand met 3 kinderen, maar die heeft echt gewerkt voor haar geld. Had ze misschien liever bij ons geweest. Vast wel, ik weet niet niet, ze praatte er niet over, maar punt is dat ze gewoon werkte. En zo zijn wij opgevoed. "Je werkt voor je geld". En als je minder werkt, dan heb je minder te besteden, en als je meer werkt heb je meer te besteden. Het leven is in mijn optiek erg simpel wat dat betreft ...;)

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Jammer genoeg gaat t nu dus de kant op dat je beter minder kan werken, omdat je dan net zo veel overhoud als dat je 40 uur je rug krom staat te werken.
    Dus met t zelfde inkomen, meer thuis zijn is dan toch een logische stap?
    Nu heb je in de maand met 40 uur werken een dik salaris, en over een jaar, met de helft werken net zo veel.
    Je levert niks in, en als je meer gaat werken blijf je gelijk qua inkomsten.
    Zou je daar dan ook niet voor kiezen?

6. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Al eerder ben ik gestopt met werken omdat de kosten van de kinderopvang in geen verhouding stonden tot de opbrengsten van mijn werk.
    Nu lees ik net dat tot 100.000 de achteruitgang niet meer dan 4% zal bedragen. Laten wij nou net (echt heel erg net) over de 100.000 zitten. En ja, dat is heel erg veel geld. Maar netto valt het toch tegen. Zeker als je bedenkt dat je nog geld apart moet zetten voor je pensioen (wat met het nieuwe kabinet ook niet meer belastingvrij kan), je scheel betaalt aan lijfrentepremies, wao-verzekeringen etc. Wat er echt te besteden valt elke maand, is niet veel meer dan toen wij nog 40k minder binnen haalden elke maand.
    Ik had verwacht max. 200 euro per maand achteruit te gaan, maar dit wordt waarschijnlijk meer. Het is dat we ons huis niet kunnen verkopen zonder enorme restschuld, anders hadden wij niet meer terug willen gaan. Nu maar hopen dat we nog een tijdje in Belgie mogen blijven wonen.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik snap dat mensen daar voor kiezen, maar het is zo fout als het maar zijn kan. En het zou niet mogelijk moeten zijn.

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat beeld deel ik ook eigenlijk wel, het is wel wat ik zie en hoor in mijn omgeving.

Maar het is gewoon te triest, dat werken niet beloont wordt.
    Ik snap, dat als je een uitkering krijgt en daarop nog allerlei soorten van subsidies dat het niet loont om parttime te gaan werken als je er financieel niets op vooruit gaat.
    Ik vind ook niet, dat je moet korten op uitkeringen, maar ik vind dan wel dat je werken moet belonen. Dus zou het minimumloon omhoog moeten, om het verschil tussen een uitkering krijgen en salaris verdienen groter moeten zijn. Dit om het werken aantrekkelijker te maken.

En sorry..maar van dit soort opmerkingen krijg ik de kriebels. Want dan kies je er toch zelf voor om voor je kinderen te zorgen als alleenstaande? Waarom dan toch al die subsidies? Die krijg ik ook niet...
    Ergens in je leven heb je toch een keuze gemaakt?

9. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Nee hoor valt niet verkeerd, ben ook maar benieuwd! :)

Natuurlijk leveren zij ook veel in als zij fulltime gaan werken. Daarom is het ook vaak niet interessant dit te gaan doen. Tenzij er een flink salaris tegenover staat. En ik denk dus dat dit niet vaak het geval zal zijn, omdat ik denk dat zij over het algemeen laag opgeleid zijn.

Waar dat vandaan komt?
    Iedereen die ik ken met een vergelijkbare uitkering (WWB en WIJ), is niet of laagopgeleid. Ook in mijn vorige baan heb ik bijna alleen maar met vrouwen/stellen te maken gehad die geen opleiding genoten hebben. Ik beheerde diens financieën en heb voor alle toeslagen en bijzondere bijstand gezorgd. Vandaar dat ik weet dat bepaalde inkomens ruim voldoende zijn. Waarom zij het vaak niet redden komt omdat zij ook meestal aardige schulden hebben.
    Wel moet ik zeggen dat het denk ik ook nog wel uitmaakt of je 1 of 4 kinderen hebt.

Ik ben sowieso al iedere dag bij mijn dochter thuis.
    Eerlijk? Als ik bijstand zou ontvangen en met een baan 100 per maand vooruit zou gaan: fuck die 100 euro maar!!
    Overigens ben ik nu wel op zoek naar een baan, in verband met de huidige ontwikkelingen. Ik vind zekerheid belangrijk, en ook mijn eigen ontwikkeling om niet te vergeten.

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Juist! ;)
    Maar dat is de fout van onze regering dat mensen daar voor kunnen kiezen, en ik vind dat je de mensen die daar dan voor kiezen, hier niet op af kan rekenen.

Maar goed, we snappen elkaar,;) :)

11. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    @ Strijkkraal, dat vind ik dus ook belachelijk..
    Want in mijn huidige situatie hoef ik ook maar de minimale premie te betalen. En daar mogen anderen voor inleveren.. Waarom? Omdat ik ervoor kies thuis te blijven bij mijn dochter?

Er zijn genoeg vrouwen die dit ook graag willen, maar financieel niet kunnen. En dan moeten zij gaan bijdragen aan vrouwen die dit financieel wel kunnen.. Te gek voor woorden!

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Voor iedereen die het financieel gewoon weg niet trekt, wil ik echt wel een paar tientjes per maand extra betalen.
    Maar laat ze dan eerst het kaf van de koren scheiden!

13. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Juist ja!

Maar ik ben denk ik sowieso te subjectief voor dit onderwerp.
    Ik ken op dit moment meerdere mensen in mijn omgeving die een uitkering ontvangen en daarnaast zwart werken. En niet een paar uurtjes, nee fulltime!! :$

Zij kunnen mogelijk gaan profiteren van een super lage zorgpremie, waar andere mensen hard voor werken. Ik merk dat ik het allemaal erg zuur begin te vinden.

En zij zijn echt niet de enige die naast hun uitkering zwart werken.
    Helaas hebben zij kindjes, en wil ik niet dat zij als gezin in de problemen komen.
    Dus ik houd mijn mond en hoor het allemaal maar aan..

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja, echt triest is dat!
    Maar vaak zijn dat wel de hardste klagers :(

Ik hoop echt dat ze in Den Haag het er beste van maken. Maar dat zal wel, ik ben er van overtuigd dat ze doen wat er nodig is om dit land weer draaiende te krijgen.
    Heel veel mensen vallen nu over het kabinet heen, maar dat kan alleen maar in hun voordeel werken.
    Ze beginnen met -100 en kunnen het dus alleen maar beter doen ;)

Het overgrote deel van de bevolking heeft hier toch voor gekozen en dan kunnen we alleen maar hopen dat ze van beide partijen de beste punten nemen.

Wij kunnen er toch niks meer aan veranderen de komende tijd :)

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Het is fout van de regering, maar er wordt ook wel gretig gebruik van gemaakt waarvan ik denk ... "heb je het nodig?? Nee ... dan niet zeuren en werken".... een beetje eigen verantwoordelijkheid. Wat moonymuppet zegt vind ik een beetje belachelijk. Ik snap best dat ze er voor kiest, maar ze hoeft het niet natuurlijk ... ze heeft het niet nodig.. En dat staat mij tegen.

Omdat het kan, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het maar moet. :);)

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Nee okee, maar mensen blijven dan voor t zelfde geld liever thuis bij hun kids.
    En daar geef ik ze geen ongelijk in.
    Als t toch t zelfde bedrag binnen brengt, waarom je kinderen extra weg brengen, en er niks mee opschieten?
    Misschien niet nodig, maar wel fijner als je eenmaal de keuze krijgt van t kabinet.

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, maar daar sta ik dan wel voor af te rekenen, om het even wat oneerbiedig te zeggen ... en dat vind ik zo krom als een hoepel ... en dat is wat de meeste mensen zo vreselijk tegen staat. Het feit dat ze voor de vrijwillige keuzes van anderen staan af te rekenen.

De oplossing is toch niet dat we dan allemaal maar thuis gaan zitten? Want het is zo makkelijk??? Gaan we nivelleren enkel om vrouwen zoals moonymuppet dus dan maar de keuze te geven om dan maar thuis te blijven bij de kids, want dat is zo fijn?? Want "wij" (lees de hogere inkomens) rekenen wel af? Wat is er in hemelsnaam mis met werken voor je inkomen? Ook als je alleenstaande ouder bent moet je gewoon werken hoor? En helemaal als je de keuze hebt en niets mankeert. ;)

18. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16

Er zijn genoeg vrouwen die er echt niet zelf voor hebben gekozen om er helemaal alleen voor te komen staan. Ik ben zo'n vrouw. Had liever een gezin gehad, maar mijn ex heeft pokeren verkozen boven ons. Dan ben ik ook nog eens niet gezond en daardoor zit ik momenteel met een hoop zorgen in mijn nek. Geen werkgever die mij wil hebben hoor, vooral nu niet, nu er per vacature weet ik hoeveel mensen op de stoep staan die wel gezond zijn. Met mijn ex had ik helemaal uitgestippeld hoe we het zouden gaan doen. Hij wist dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat ik niet En kon blijven werken En de zorg over ons kindje zou kunnen doen. Was allemaal prima, daar zouden we wel uitkomen. Echter besloot hij me in de steek te laten en nu zit ik hier met alle gevolgen van dien. Dus die laatste zin stuit me een beetje tegen de borst..het was niet mijn keuze. En alleenstaand moederschap is hartstikke zwaar, vooral als je geen familie hebt om op terug te vallen.

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dan ben jij nog nooit in ons ziekenhuis opgenomen geweest..

Ik ben in 2009 enkele weken opgenomen in juli en augustus, geen 1 student die dan op school zit hoor ;) en in ons ziekenhuis bestaat de schoonmaakdienst voornamelijk uit studenten die buiten de vakanties om s avonds en in het weekend schoonmaken

En schoon tussen aanhalingstekens omdat je het stof van de vensterbanken kon vegen met je vinger, en er in al die tijd niet eens gestoft werd op de kamer (rond de 5 weken lag ik daar) enkel met een ragebol met pantykous werd over het plafond gedaan en dagelijks de wc en met een swiffer de vloer "poetsen"

Dat noem ik dus verre van schoon ja, en ik was/ben niet de enige die dat over ons ziekenhuis denkt

20. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    klinkt als het elkerliek in helmond haha. ik ben in 2 jaar 6x opgenomen op div afdelingen en daar ging het ook zo.

Deel Deze Pagina