Dit zijn de plannen van het nieuwe kabinet allemaal op een rij

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Idd het Elkerliek :p
    Zo ook de openbare wc's
    Als je een ziekenhuis bezoek hebt op de poli's en je moet plassen dan heb je pech, de wc's zijn altijd ranzig
    Er hangen nu schema's aan de deur dat ze 3x daags gedaan zouden moeten worden, maar als je aan het einde van de dag op het schema kijkt wat daar hangt zie je dat als je geluk hebt 1 vakje is aangevinkt brr..

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

100% mee eens!

3. zogelukkig

Dat is dan reuze ranzig! Had je een klacht over moeten indienen!

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector

Zoals ik eerder aangaf: het wordt hoog tijd dat ze het kaf van het koren gaan scheiden.

/Jij kiest er niet voor, maar er zijn genoeg die het wel doen en die gniffelen het hardst!

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik denk niet dat Daantje22 over zoiets een klacht indiend, het is een ziekenhuis en geen hotel. Zolang de zorg prima is, is de rest bijzaak.

6. Ik vind hygiëne toch ook wel belangrijk hoor....

7. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    nou ziekenhuis waar ik kom waren de wc enz altijd prima op orde.

ook werdt er schoongemaakt door oudere vrouwen/mannen een geen studenten, het gebeurd er altijd smorgens en dan zitten de studenten op school

dat er mega goed gepoetst wordt nee, maar wel oke in mijn ogen, ze hebben gewoon maar zoveel tijd per kamer, en daar doen ze dan wat ze kunnen. ze werkte flink door de dames.
    heb helaas te vaak gezien, en weeet wel dat die dames hun best deden.

jammer dat niet elk ziekenhuis zo is.
    overgens over gore wc zou ik wel degelijk een klacht in dienen, je bent dan wel niet in een hotel, maar in een ziekenhuis waar juist zulke dingen op orde horen te zijn, met allemaal zieke mensen en dus meer kans op ziek te worden.
    licht aan het beleid van het ziekenhuis, zonde.

8. zogelukkig

Onzin! Je hebt gewoon een stem als patient, client of wat ook! Bovendien horen ziekenhuizen gewoon hygiënsch te zijn!

9. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

hallo????? vrouwen zoals ik????? doe eens ff normaal! voor dat ik zwanger werd werkte ik 40 uur en soms meer per week hoor dus ga mij niet met iemand of iets vergelijken!

10. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    @ Moonmuppet, ik denk dat het merendeel die thuis zou zitten, en er met werken niets op vooruit gaan, gewoon thuis zal blijven. Daar zorgt de regering (+gemeenten) ook zelf voor.

In veel gevallen krijgen vrouwen, tot hun kind 5 is, een vrijstelling van sollicitatieplicht. Daarna is het vaak ook nog redelijk soepel.

En daar heb ik niet eens problemen mee. Ik heb wel problemen met deze vrouwen (ook mannen) die nu heel hard roepen dat het eens tijd is dat de 'rijken' meer gaan inleveren. Kom op, deze werken hier hard/veel voor, hebben bepaalde risico's durven nemen, lang gestudeerd enzo. Wees blij met de centjes die je krijgt voor het niets doen, maar ga niet lopen zeuren. Het ergste vind ik nog dat zij euforisch zijn betreft de voorgenomen besluiten, bah! En dat is nog eens dom ook, want zo wordt het nog minder aantrekkelijk te gaan werken, en denken zij een steeds beter excuus te hebben om niet aan het werk te hoeven gaan.

Net als al die dames die klagen dat de loonheffingskorting die zij ontvangen verlaagd wordt. Wees blij dat je dit jarenlang op je rekening hebt mogen ontvangen zonder er iets voor te doen.

Ik wil natuurlijk niet zeggen dat het zeuren voor jou opgaat. Dit was algemeen bedoeld.

11. Toevallig heb ik ergens in mijn leven toen ik nog meer dan 50 uur per week werkte, de keus gemaakt met mijn partner om als er kinderen zouden komen ik thuis voor hen zou zorgen, en toen was er nog geen sprake van subsidies...

Het was gewoon onze misschien ouderwetse keus.
    En nu krijg ik daar een aanrechtsubsidie voor. Dat is heel fijn meegenomen.
    Maar dat was nooit ons uitgangspunt

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Om, behalve het feit niet afhankelijk te willen zijn van een anderen, een goed voorbeeld mee te geven aan je kinderen? Dat laatste vind ik dan wel erg belangrijk.
    Hier ook een alleenstande moeder die er nooit voor gekozen heeft om alles in haar eentje te moeten doen. Had alles al uitgestippeld. Helaas lopen dingen nu eenmaal anders in het leven.
    Waar ik wel voor 'gekozen' heb, al is mij aangeleerd dat werken voor je geld de normale gang van zaken is, is om niet stil te blijven zitten en al die vooroordelen die er al over alleenstaande moeders zijn ze in mijn geval niet te laten kloppen, ben ik te trots voor.
    Altijd gewerkt en nu, na zo'n 4 maanden in de ww gezeten te hebben, mag ik weer voor 40 uur aan de slag bij een nieuwe werkgever.

Wel wil ik kwijt dat het me ENORM irriteert soms hoe er over alleenstaande moeders wordt gedacht. Ja, tuurlijk heb je er een paar die misbruik maken van de situatie, maar ik ga er liever vanuit dat de meeste moeders met een geldige reden thuis zitten.
    Naar mijn mening doen ze dat niet omdat het 'ff zo makkelijk is' of omdat het 'fijn is om bij de kinderen te zitten'.

Vergeet niet dat van de meeste alleenstaande moeders, moeders zoals jij (jij in het algemeen), gelukkig getrouwd op dit moment, hun veilige wereld opeens ingestort is. Ze staan er idd opeens alleen voor en dat is, kan je uit ervaring vertellen, behoorlijk beangstigend. Om maar niet te spreken over het schuldgevoel dat je naar je kinderen hebt. Dat is misschien nog wel het allerergste.
    Ze moeten opeens een ouder missen, stellen je vragen die ook jij niet voor ze kan beantwoorden. Ze moeten zich sterk houden voor hun kinderen en komen daardoor niet toe aan hun eigen verdriet.
    Sommigen staan er compleet alleen voor en hebben geen vrienden of familie waar ze op terug kunnen vallen.
    Het is nogal wat zeg..je gaat er geestelijk (en in sommige gevallen) lichamelijk kapot aan en daar ben je niet binnen een jaar van genezen.
    En laat ik het dan maar niet hebben over de praktische kant, want ook die is er nog: nieuwe woonruimte zoeken misschien, financiële onzekerheid en consequenties daarvan..allemaal stressfactoren die de geestelijke gezondheid echt niet bevorderen.
    Dus al zouden ze willen werken, dan zouden ze door allerlei emoties die ze te verwerken hebben niet eens behoorlijk kunnen functioneren.
    Nee, alleenstaande moeders zijn niet zielig, maar gewoon vrouwen die behoorlijk wat te verwerken hebben gekregen en daar even moeten mee zien om te gaan. Vrouwen die opnieuw moeten beginnen en daar godzijdank ook de kans toe krijgen.
    De meeste moeders (op die paar rotte appels na dus) houden dus echt niet hun handje op omdat het 'makkelijk geld krijgen' is maar omdat ze TIJDELIJK echt geen keus hebben.

Wat vind ik het storend wanneer mensen roepen dat als ze gezond zijn ze maar gewoon moeten werken. Wat ontzettend kort door de bocht!
    Aan de buitenkant mankeren ze wellicht niets nee, maar aan de binnenkant des te meer!

En over die opmerking dat de meeste alleenstaande moeders laaggeschoold zouden zijn? Wat een flauwekul zeg! Ik ben niet het type die graag iemand afzeikt maar in dit geval moet ik een uitzondering maken: wat een achterlijke opmerking! ik vind diegene die dat geroepen heeft anders ook niet bijster slim!

Zo, dat waren mijn frustraties voor vandaag. Heeft verder niet veel met het onderwerp van dit topic te maken en normal gesproken leg ik het naast me neer en denk ik, ach mensen die vol zitten met zulke vooroordelen weten natuurlijk niet beter, die denken lekker zwart-wit, voelen ze zich het prettigst bij..maar voelde vandaag de behoefte om het op te nemen voor mede alleenstaande mama's.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het is geen aanval op de TBM!

Het is een "verwijt" naar alle mensen die bewust thuis blijven en profiteren van het geld dat ze krijgen, terwijl anderen werken en geen cent krijgen, maar verdienen.
    En de mensen die verdienen, worden gekort zodat die mensen nog meer centen krijgen!

DAT is het verschil en daarom zijn de mensen boos dat ze in moeten leveren! Tenminste ik wel...

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dit dus!

En moonymuppet, mijn excuses dat je het opvatte als een persoonlijke aanval, ik bedoelde er eigenlijk een generalisering mee. Vrouwen die zelf kiezen om thuis te blijven omdat het wel makkelijk is want je krijgt van alles. Ik had je naam niet moeten noemen, maar neemt niet weg dat ik nog steeds achter mijn standpunt in die post blijf staan.

15. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Heb jij ook mijn ander reactie gelezen voor je mij 'niet bijster slim' noemt?
    Ik geef aan dat ik dat idee heb, niet dat dit ook daadwerkelijk zo is.

Ik heb aangegeven dat ik deze gedachte heb, omdat ik werkte met mensen die deze uitkering ontvangen. Ook werkte ik samen met betreffende instanties. Dit is nog geen jaar geleden, dus het is ook niet zo dat dit ineens achterhaald is.

Dus vraag ik mij af hoe jij weet dat lang niet zoveel dames laag opgeleid zijn????

16. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Helemaal mee eens.

Ik ben overigens ook een groot voorstander van "verplicht werken voor je uitkering". Zolang je niets lichamelijk/geestelijks mankeert kun je naar mijn inziens prima een flink aantal uren per week aan het werk voor je uitkering. Er zijn meer dan genoeg plekken waar vrijwilligers gezocht worden en waar meer dan genoeg werk beschikbaar is.

Ik zit mezelf soms echt op te vreten als ik mensen met een uitkering het hardst hoor roepen dat ze er zo verschrikkelijk veel op achteruitgaan en dat ze zoveel moeten inleveren. En vervolgens dan ook altijd roepen dat "rijken" niet moeten zeuren want die hebben toch geld genoeg. :x
    Hoezo krom!

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat zou inderdaad een prima oplossing zijn! Ook al ga je alleen maar koffie drinken in een verzorgingshuis!

18. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Voor mij is dit nog geen 4 maanden geleden. En heb 12 jaar lang voor zo'n instantie gewerkt. De meeste vrouwen die IK in mijn bestand had waren vrouwen met minimaal een opleiding op MBO niveau.
    Daarbij hoeft het niet te betekenen dat wanneer een alleenstaande moeder laaggeschoold is, ze ook haar hersens niet mee heeft.

19. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Dat zeg ik toch ook niet?
    Ken genoeg slimme dames die geen enkele opleiding afgerond hebben..

Daarnaast zie ik een MBO (vooral 1 en 2) opleiding ook niet als hoogopgeleid hoor.. In ieder geval niet op een manier dat je met dit salaris nou zoveel meer gaan verdienen dan een uitkering inclusief alle toeslagen, kortingen enzo..

Ow en voor we daar een discussie over gaan krijgen. Ik heb ook een MBO diploma.

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Dan verschillen we nog steeds van mening en dat geeft niet:) Ik vind een MBO niet laaggeschoold, en daar ging het over. Het is een opleiding die je weliswaar niet zo heel veel meer zal laten verdienen dan een uitkering (in de meeste gevallen) maar je wel de mogelijkheid geeft om via een werkgever wellicht hogerop te komen. Denk aan opslag, kans om opleidingen/cursussen te volgen, promotie enz enz..

Deel Deze Pagina