Dit zijn de plannen van het nieuwe kabinet allemaal op een rij

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    @ Saja, naar wat ik tot nu toe begrijp gaat de belasting in de eerste schijf (tot 19.000) omlaag (itt eerdere plannen geloof ik?) en de arbeidskorting omhoog.

Dit betekent dus dat je met een eigen inkomen van € 19.000 euro minder belasting gaat betalen en netto meer overhoudt. De belasting op het bedrag na € 19.000 gaat omhoog. Hierover ga je dus meer belasting betalen. De laatste belastingschijf blijft vooralsnog zoals deze al was.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ahh oké..

Dus dat houdt in dat alleen de lage inkomens er op voor uit gaan?
    En de rest dus allemaal op achter uit gaan?

Dan weet ik eerlijk gezegd niet wat nou beter is dit plan of het oude plan:)

3. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ow ja, arbeidskorting vervalt voor hoge(re) inkomens.
    Deze gaan dus wel in de middelste belastingschijf meer aan belasting betalen, en profiteren niet van een arbeidskorting.

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En kijken ze dan ook naar individueel inkomen of kijken ze naar het huishoudinkomen?

5. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ja klopt dat de meeste groepen achteruit gaan.
    Ze kijken wel per inkomen, dus dat is wel gunstig.

Kijk: de meeste moeders hier werken hooguit parttime. Bij een parttime baan, en een normaal salaris zal je niet gauw boven dit bedrag uitkomen. In dit geval zal je dus waarschijnlijk minder belasting gaan betalen en profiteren van een hogere arbeidskorting.

Voor de mannen, en fulltime werkende vrouwen uiteraard is het al een ander verhaal. Met een fulltime baan kom je vaak boven dit bedrag. Alleen betaal je een paar procent extra aan belasting boven het bedrag van € 19.000

Verdien je modaal (individueel), zo €33.000 betaal je ongeveer €500 extra belasting per jaar. Dit is even een makkelijke berekening hoor. Want bij dit inkomen heb je misschien nog wel recht op een hogere arbeidskorting.

6. knap

knap Niet meer actief

Het is me duidelijk.

Het is voor mij een en al abracadabra.

Zelf een laag inkomen. Ga ik er nu op achter uit of blijft het ongeveer het zelfde. Hoef echt niet meer maar minder liever ook niet:):). Eerlijk zullen we samen delen. De lagen inkomens en de hogere.:):)

Zie het wel. :)

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ahhh oké wel fijn dat ze kijken naar individueel inkomen..
    Ik verdien namelijk idd minder als die 19.000 omdat ik parttime werk.
    Man zit rond de 25.000 dus die valt er een beetje tussen die zal er dus niet op voor uit gaan maar ook niet op achter uit?

Nja tis me wel wat duidelijker geworden in ieder geval bedankt!!

8. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    @ Knap, heb je mijn bovenstaande berichtje gelezen?
    Volgens mij heb ik het daar wel makkelijk uitgelegd. Misschien dat je dat begrijpt..

Als jij een laag inkomen hebt, dus maximaal € 19.000 bruto op jaarbasis, zal je er waarschijnlijk op vooruit gaan. Dit is dan op basis van inkomen. Andere plannen hebben natuurlijk uiteindelijk ook invloed op je besteedbaar inkomen.

9. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Jouw man verdient €6.000 boven die €19.000.
    Over dit bedrag gaat hij dan iets meer belasting betalen, dus iets meer achteruit.

Maar jij gaat er weer iets op vooruit. Dan kan je dan weer tegen elkaar wegstrepen.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ohhja dat is zo!

Nou goed ik snap het nu eindelijk.. Al die weer war van gisteren avond snapte er geen zak van hahaha

11. knap

knap Niet meer actief

Oke! Denk het nu wel te snappen.:)

Ik zit onder die 19.000.

12. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Nou dan zijn wij dus echt wel de pineut wij zitten beide boven het inkomen van 19.000 ( ik 26.000 en. Mijn man 28.000)
    Dat wij het nu ruim hebben is niet waar , we wonen gewoon in een rijtjeshuis , geen recht op toeslagen etc...

Enige wat we hebben is hypotheekrente aftrek en dat gaat ook verminderen ...

Dan Zie ik het zeer somber in.

Zo met het kdv en dergelijke houden wij niet veel over, en als we dan ineens, wat er gezegd wordt bijvoorbeeld 2x 500 euro per jaar moeten inleveren is dat zeker heel veel!

Leuk is dat als je dus meer werkt en wat beter verdient, en zo veel verdienen wij echt ook niet. Ik zit gewoon in de zorg en mijn man in een magazijn wordt je keer op keer gestraft....

Zou dus bijna minder moeten gaan werken, als ik onder de 19000 kom te zitten hoef ik minder belasting te betalen, krijg ik wat toeslagen ....

Triest kan er niks anders van zeggen!

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wat zijn de plannen voor de KOT eigenlijk?

14. mamma van stef

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Geen idee, zal ook wel weer omlaag gaan ws...

15. spiffy

spiffy Niet meer actief

KOT; de toeslag voor het eerste kind gaat vanaf een bepaald inkomen omlaag en voor mensen die bruto meer dan € 118.000 verdienen krijgen voor het kind dat de meeste opvang geniet GEEN toeslag meer....

Echt bespottelijk, alleen voor de jongste zijn wij dan al 1000 netto per maand kwijt...

mensen die dus veel verdienen betalen de rekening...

16. mamma van stef

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Goh nou lekker dan...
    We betalen nu rond de 450-500 euro per maand aan kinderopvang, en dat wordt dan dus 900.- euro en dan nog die belasting verhoging en vermindering van de hypotheekrenteaftrek...
    Nou dan kan ik beter in een doos gaan wonen denk ik....
    Dan werk ik dus echt helemaal, voor niets!
    En mijn loon hebben we gewoon nodig, dus die keus heb ik ook gewoon niet...

Dus inderdaad spiffy, de mensen die het meest verdienen krijgen alles op hun bord...

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Kun je al ergens een berekening laten maken voor 2013?

18. mamma van stef

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Op nibud kan dit

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ze zeggen toch niet voor niks dat er steeds vaker een beroep zal worden gedaan op opa, oma, tante of de buurvrouw?

Ik zie het nu al bij mijn dochtertje op school. Er staan echt heel veel opa's & oma's op het schoolplein.

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Denk ook dat je meer gaat krijgen dat moeders "gratis" op elkaars kinderen gaan passen op dagen dat ze niet werken.

Deel Deze Pagina