Dit zijn de plannen van het nieuwe kabinet allemaal op een rij

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Nou ziet er niet zo slecht uit..

Was zelf al van plan omdat wij een groot deel aflossingsvrij hebben om volgend jaar naar de hypotheek verstrekker te gaan om te kijken of het evt. ook anders kan.
    En wij meer kunnen sparen/aflossen.
    Dus hoop dat we de grootste ellende dan voor zijn ;)

2. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

En word het dan nog per gezin bekeken of echt per persoon?
    Ene kant is het misschien handiger zo, maar aan de andere kant weer niet. Krijg je weer van die terug betaal acties als je salaris is verhoogd enzo...... :$
    En 200 per maand aan zorgverzekering? mooi niet... we krijgen al lekker veel vergoed maar niet heus..... :(

Gelukkig de rest wel redelijk positief...... zie geen KOT staan maar goed.... houden zo! haha

3. p1982

p1982 Niet meer actief

denk eerder per jaar debedragen boor de zorg

4. Bri

Bri Niet meer actief

De nominale premie (die voor iedereen gelijk is) gaat naar 400 euro per jaar. Het deel daarbovenop wordt inkomensafhankelijk.

Vergis je niet he: je betaalt nu ook al veel meer voor je zorg dan alleen de premie aan de ziektekostenverzekering, als je eigen inkomen hebt. Kijk maar eens op je loonstrook, wat er staat bij ZVW (ziekteverzekeringswet) en AWBZ (algemene wet bijzondere ziektekosten). Dat is ook inkomensafhankelijk. Dit deel zal groter worden, en het deel wat voor iedereen gelijk is kleiner.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik zie altijd de positieve kant: Samen met het inkomensafhankelijke eigen risico ga ik tenminste eindelijk eens een keertje de belastingvrije voet voor de aftrekpost van de ziektekosten halen bij de IB aangifte. Toch nog 1 aftrekpost ;)

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Voor het VO geldt eigenlijk altijd een duur van (gemiddeld) 4 jaar per "editie", dit heeft te maken met de exameneisen. Dus studieboeken op VO zijn in principe vier jaar te gebruiken, door de school of door de boekhandel qua verhuur. Het enige wat niet mag worden verhuurd zijn de werkboeken. Die moeten in principe wel ieder jaar opnieuw worden aangeschaft.
    Verhuur was er nu ook nog steeds hoor, alleen zag je dat als ouders niet omdat het door de scholen werd afgedragen aan de boekhandel.

7. Aloe

Aloe Niet meer actief

Alleen blijft bij verkeersboetes de boete gewoon openstaan hoor, ook als je de bak in moet.

Verder zeg ik, terug naar het water en brood, 6 in een celsysteem!

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Mooi kl*te dat oldtimers wegenbelasting moeten gaan betalen...het hele amerikaanse autowereldje valt zo op zijn gat!
    Bye bye automeetings,hot rod shows en al die andere leuke dingen...

9. kvinna

kvinna Niet meer actief

Ik vind het ook voor zover ik dat nu kan beoordelen een mooi akkoord. Het enige waar ik mijn twijfels bij heb, is de inkomensafhankelijke ziektenkostenpremie. En dan vooral voor de verzekeringsmaatschappijen. Op dit moment krijgen ze al allemaal subsidies van de overheid als ze toevallig een klantenbestand hebben dat bijvoorbeeld relatief veel AWBZ-zorg opsoupeert. Als je dan als maatschappij allemaal klanten hebt die weinig betalen, hoe houd je dan zonder aanvulling van de overheid je hoofd boven water? En concurrentie is dan helemaal een onhaalbare kaart, denk ik.

Ben ook erg benieuwd naar de cijfers van het CBS over een paar dagen.

10. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Top!
    Alcohol is gewoon een harddrug en het werd tijd dat daar iets aan gedaan werd! Ik vind het belachelijk dat het in vrijwel elke supermarkt gekocht kan worden en dat drinken de normaalste zaak van de wereld is.
    En voor wiet bedenken ze allemaal maatregelen terwijl drank net zoveel kapot maakt.

En verder vind ik het er ook wel prima uitzien.
    Ik had niet op de vvd gestemd en ook niet op pvda maar ik kan er best mee leven ;).

11. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    De zorgtoeslag verdwijnt en de premie wordt in hoofdzaak inkomensafhankelijk. Dat wil zeggen dat de nominale premie omlaag gaat van gemiddeld 1280 euro per jaar per volwassene naar gemiddeld 255 euro. De inkomensafhankelijke premie (IAP) wordt geheven vanaf het wettelijk minimumloon (incl. vakantiegeld) tot een grens van 2x modaal en het tarief wordt 11,1 procent. De inkomensgrens van de inkomensafhankelijke bijdrage (IAB) wordt eveneens verhoogd naar 2x modaal. De IAP en de IAB worden beide uitgevoerd door de belastingdienst. De zorgtoeslag wordt met de invoering van de inkomensafhankelijke premie afgeschaft.

Regeerakkoord: Invoering inkomensafhankelijke premie zorgverzekering - Verzekeringssite.nl

12. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik ben toch benieuwd hoe het met de mensen in de ww zal gaan als ze niet op tijd een baan kunnen vinden??
    De banen liggen nou niet bepaald voor het oprapen, zeker als je geen vervoer of geen geld voor vervoer hebt aangezien je alles moet aannemen. Kom je dan gewoon zonder geld te zitten? Is hier ook een vangnet voor? Ik ken iemand in mijn omgeving die heel dichtbij mij staat in deze situatie. Ga me toch zorgen maken.

Verder staan er geen gekke dingen in.

Hoe word de premie van de zorgverzekering straks berekend?
    Mijn man en ik zijn samen net modaal geloof ik.

13. Bri

Bri Niet meer actief

@Wennekej: volgens mij heet dat vangnet bijstand.
    Hoe de premie precies wordt berekend weet ik niet, maar het zou best kunnen dat het gaat zoals Agter het hierboven heeft neergezet. Alleen dacht ik dat de nominale premie ongeveer 400 zou zijn ipv 255.

Modaal is ongeveer 2700 bruto per maand, het minimumloon ongeveer 1450.

14. p1982

p1982 Niet meer actief

je betaald nu ook al 7,1% via je salaris.ben benieuwd of dat dan vervalt

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ben alleen wel benieuwd, 11,1% van wat. Je inkomen? Dat hoop ik toch niet. Tenzij dat al is inclusief de 7,1% die op dit moment via de werkgever geheven wordt.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wanneer ik mijn kinderen naar een gastouder zou sturen zou ik toch ook graag willen dat ze naar een psz gaan. Denk dat een gastouder niet kan tippen aan de activiteiten zoals op een psz.

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.684
    1.445
    113
    Ik heb het even zitten lezen en vraag me af wordt het per persoon of per gezin berekend want ze hebben het over minimuminkomen en wat je daar boven zit, moet je dan van hhet totale jaarinkomen 2x het minimum afhalen als beide inkomen hebben of maar 1x? Zat namelijk evete rekenen en vroeg me af hoe of wat :),

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Eensch!

19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.684
    1.445
    113
    Ik heb alcohol nooit op die manier gezien maar bij ons hield alcohol driken ook in dat je op zondag middag en glas safari jus dronk met veel jus :D en dan nog hooguit eens per 2 maand ofzo. Vnd wel dat de jeugd veel meer drinkt als wij vroeger maar vind het verhogen wel iets dat ik denk van oei net rijbewijs en dan mogen ze ook direct drinken, dat leek me niet zo'n goede combi ;).

20. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Maar ze is zelf de gastouder, dan kan ze zelf toch activiteiten organiseren? Dat bedoelde ik eigenlijk een beetje.

Deel Deze Pagina