Dat is waar. Maar ik denk niet dat het voor meer problemen zal zorgen. Ik ben er van overtuigd dat er nog genoeg jongeren zullen zijn die voor hun 18e drinken, thuis of op feestjes bij vrienden. Dan hebben ze toch al kennis gemaakt met alcohol.
Er staat dat er dan 11,1% wordt geheven van wat je verdient boven het minimumloon, tot aan de grens van 2 x modaal (dus over alles wat je verdient tussen de 1450 en de 5400 bruto per maand). Maar ik zie ook een hoop reacties op die site die zeggen dat het niet klopt met wat er daadwerkelijk in het regeerakkoord staat, o.a. die 255 euro nominale premie moet toch echt 400 zijn. En of 11,1% dan nog klopt, lijkt me niet. Misschien is dit een oudere versie?
Dat is toch wel minder grappig. Dan gaan sommige mensen 33 euro per maand betalen en anderen 471 voor de basispremie! :x Edit: Ik zie dat het gelukkig meevalt. Die 11,1% is inderdaad een verhoging van de 7,1% die je nu al betaalt via je loon naar 11,1%. Dus een absolute verhoging van je inkomensafhankelijke premie van 3%. Is maximaal 118 euro extra per maand. Nog steeds pittig, maar beter dan 300 euro.
ben 1 van de weinigen ws, maar ik vind het helemaal niet zo meevallen...ik vind nog steeds het vvd gehalte in dit akkoord veel te hoog. Mi worden de inkomens verschillen echt nog wel groter en kan boven modaal (vallen wij ook onder, maar is niet de kant waarop ik zou willen dat nl heen gaat) nl zn vingers aflikken bij dit akkoord.
Wat als je ver onder het minimum zit? Ik heb nog geen 1000 euro netto en dat is inkomen uit werk en deels Wajong. Of word het berekent met beide inkomens dus de van mijn man erbij?
Zoals ik het nu begrijp wordt er dan maximaal 118 euro per maand meer van je loon ingehouden zoals nu ook al gebeurd met die 7,1% zvw premie. En je premie voor de basisverzekering die je dan zelf nog betaalt zal denk ik 400/12 maand is 34 euro zijn, in plaats van de 105 die je nu betaalt. En dsn nog je inkomensafhankelijke iegen risico, dat geloof ik voor de hogere inkomensgroepen 450 en nog een beetje wordt.
dat vraag ik me ook af maar zorgtoeslag krijg je ook als gezin en niet per persoon, dus denk dat je gezamelijke inkomen word berekent?
Hier meer duidelijkheid over de bedragen voor de zorgverzekeringen: Zorgpremies van 20 tot 482 euro Als de premies in de zorg afhankelijk worden van het inkomen, kunnen ze variëren van 20 tot 482 euro per maand. Dat blijkt uit berekeningen op basis van het regeerakkoord van VVD en PvdA. De 482 euro geldt voor mensen met een bruto jaarinkomen van boven de 70.000 euro. De premie van 20 euro is van toepassing op bijvoorbeeld mensen in de bijstand. Iemand met een modaal salaris, zoals een treinmachinist of een bouwvakker, gaat per maand 140 euro betalen. Nu is de gemiddelde premie nog zo'n 100 euro per maand. lees verder: Zorgpremies van 20 tot 482 euro - NOS Nieuws
Maar wordt het dan echt per persoon per inkomen bekeken of per gezin wqnt dat vind ik nergens duidelijk uit naar voren komen.
als het per huishouden word gedaan ga ik 110 per maand meer betalen waar moet ik het allemaal vandaan halen ben ook erg benieuw naar de kinderopvang
ik vind het absoluut niet meevallen eerlijk gezegd mijn man werkt, ik zorg voor onze 4 kinderen thuis. Hij werkt 60 uur per week, en verdiend net geen 2 keer modaal.. zijn grote hobby, zijn oldtimer wordt aangepakt.. 125 euro per maand extra omdat er weer wegenbelasting betaald moet worden. de zorgpremie wordt drastisch verhoogd, rond de 485 euro per maand.. hoe ze dat gaan berekenen met mij omdat ik geen inkomen heb... dan toch 2 keer dat bedrag? of ga ik heel weing betalen omdat ik geen inkomen heb? kinderbijslag wordt drastisch verlaagd, kan gaan schelen 80 euro per kind per kwartaal, mijn oudste wordt 18 en wilt studeren, hij moet nu gaan lenen om de reiskosten te gaan betalen voor zijn opleiding.. dat kan behoorlijk aan gaan tikken tijdens een 4 jaar durende opleiding, hou je alleen al flinke schuld over omdat je met de trein moest. De 2e gaat naar de middelbare school, gratis boeken weer weg, gelukkig werkt zijn school met een boekenfonds, en betaal je tussen de 100 en 180 euro per jaar. Dan de onduidelijkheid over het wel of niet aanpakken van de niet bijtelling op de leaseauto die mijn man verplicht moet rijden van zijn werkgever.. wij rijden niet prive ermee, omdat we het geld niet kunnen missen, maar ik lees nergens dat het van de baan is. Nee, ik vind het helemaal niet meevallen.. en dat hele WW gebeuren.. ja, tis een voordeel dat je een jaar lang WW krijgt over je laatst verdiende salaris, dat was voorheen over maximaal dagloon.. maar dat je na 6 maanden al alles moet accepteren .. wat ik in openingstopic lees is dat ontslagrecht niet wordt versoepelt, maar in regeerakkoord staat dat toch anders?
dus de zorg word nog duurder, zelfs voor jan modaal.. maar ik vraag me ook af hoe ze het gaan berekenen stel jij verdient jaarlijkt 10000 en je man 15000 word het dan berekend dat je samen 2500 verdient en dus dat bedrag betaald :2 personen = premie of kijken ze echt per individu? want het zorgtoeslag is ook gebaseerd op je totaal inkomen als gezin ipv per persoon..
nu op RTL nieuws dat de hoge inkomens meer zorgpremie gaan betalen dan verwacht en dat het grote gevolgen gaat hebben op rtl nieuws kun je zelf uitrekenen hoeveel je ongeveer kwijt zal zijn http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/10_oktober/30/binnenland/dit-betekent-inkomensafhankelijke-zorgpremie-voor-jou.xml
Dat vraag ik me dus ook af, dat kan ik nergens vinden. Maar mag toch hopen dat die 482 geen netto bedragen per maand per persoon zijn, niet dat wij zoveel verdienen , maar 1000 euro met zijn tweeen per maand aan zorgverzekering is toch voor niemand op te brengen, kan me gewoon niet voorstellen ongeacht je inkomen dat je elke maand even 700 euro extra kan neertellen