Wij hebben 2 kindjes (jongen en meisje) van 3 en 1,5 jaar. We denken erover de kids op 1 kamer te leggen ivm ruimtegebrek. Ik ben bang dat het een keetpartij gaat worden of dat ze snachts wakker worden van elkaar. Wat zijn jullie evaringen?
Probeer het. Wij hebben het ook gedaan. Ze schelen ook 1,5 jaar en ik was ook vang dat ze een feestje zouden bouwen maar nee hoor. Ze kwamen de kamer binnen... Mondjes open en met grote oogjes robdkijkend kreeg ik steeds te horen wat prachtig mama!! Nou die avond 1 keer hoeven te roepen dat ze moesten gaan slapen wn stil was het. Ze slapen nu ruim 3 maanden samen en het gaan supergoed
Oja. Ze worden ook niet wakker van elkaar en ik verbaas me er nog steeds over want ze kunnen echt krijsen soms. En normaal Worden ze al wakker als je zacht niest. Ze wennen aan elkaar en aan de geluiden van elkaar dus dat komt echt goed hoor
Hier 3 jaar en 16 maand 2 meiden die samen op 1 kamer slapen sinds de jongste 7 maand is. Gaat heel goed samen de jongste heeft veel problemen met inslaap komen de laatste tijd en gaat dan heel hard huilen de oudste slaapt er dwars doorheen. Oudste gaat wel eerder naar bed omdat ze erg moe is.
Niet helemaal ruimtegebrek, maar was gewoon even praktisch. Inmiddels liggen ze ongeveer een jaar op dezelfde kamer en dat gaat prima. Eigenlijk gebeurt het nooit dat ze elkaar wakker maken 's nachts, maar onze oudste slaapt dan ook wel behoorlijk diep. Je kunt een feestje bouwen naast zijn bed en hij wordt nog niet wakker. Inmiddels slapen ze beide 's nachts goed door. Bij het op bed leggen, de jongste ligt iets eerder op bed dan de oudste, merk ik regelmatig aan de jongste dat ze rustiger wordt als de oudste dan ook op bed ligt. Soms is ze ook al diep in slaap, ligt er een beetje aan hoe moe ze is. 's Ochtends is het wel eens keten. Je merkt dan wel dat ze elkaar wakker proberen te maken en dan is het wel een beetje keten. Het is dan ook wel grappig om die gesprekjes af te luisteren. Zolang ze dit niet om 5 uur 's ochtends doen vind ik het prima. Tegenwoordig worden ze rond half 7 wakker, dus dat gaat goed.
Hier slapen ze sinds 1,5 maand samen en het gaat perfect. Hiervoor sliepen ze tijdens vakanties ook al samen.
Hier vanaf hun geboorte met zijn drieen bij elkaar. Het gaat erg goed, worden bijna niet wakker van elkaar. Gebeurt het een keertje wel, dan blijft degene die wakker is gewoon rustig liggen. 's ochtends als ze wakker worden is het voor mama feest. Heerlijk hun gesprekjes luisteren!
Hier slapen ze ook samen sinds de jongste 7 maanden is. Inmiddels liggen ze een half jaar in een stapelbed en dit gaat prima. Ze zijn bijna nooit wakker geworden als een van hun in de nacht huilt. Zelfs niet als de een alles ondergespuugd heeft en we met licht aan de kamer aan het schoonmaken zijn Ze zijn het gewend en het zal hier wel moeten we hebben niet meer ruimte.
Hier slapen ze ook sinds een paar maanden samen, omdat ze dat allebei graag wilden. En het gaat echt goed! Ze worden nooit wakker van elkaar en gaan ook gewoon lief slapen en niet stiekem spelen ofzo. Isabelle was het sowieso al gewend om bij ons op de kamer te slapen en dan sliep ze ook altijd overal doorheen.
Hier slapen ze al ruim een jaar bij elkaar mijn oudste is 4 en de middelste 2 en het gaat super goed. Vaak kruipen ze bijelkaar in bed.
HIer slapen ze ook al ruim 1,5 jaar samen. We hebben op de tweede verdieping 2 lege slaapkamers. Ze willen perse samen slapen Gaat super goed. Nooit problemen gehad en reuze gezellig. Zodra een haar eigen kamer wilt, is er genoeg ruimte boven. Mijn oudste heeft weleens angstdromen en schreeuwt ze mamaaaaaaaaaaaaaa en de jongste die snurkt gewoon door Worden nooit wakker van elkaar. En de veiligheid vinden ze erg fijn zo samen.
Hier een ander geluid, hier was het een drama. Na 1,5 maand hielden ze elkaar nog elke avond wakker, dus toch maar elk een eigen kamer gegeven.
Hier slapen onze 2 dochtertjes van 4 en 2 jaar samen op een kamer. Het gaat heel erg goed, soms praten ze/lachen ze samen. Maar als ik streng zeg dat ze moeten slapen (als de oudste de volgende dag naar school moet) dan gaan ze slapen. Maar verder slapen ze eigenlijk altijd wel gelijk. Ze kunnen niet zonder elkaar slapen want dat vinden ze ongezellig ze hebben eigenlijk ook nooit ruzie.
Hier ook twee jongens bij elkaar op de kamer. Ze schelen 20 maanden. Gaat prima. Al vanaf dat de jongste 8 maanden was.
hier liggen ze ook samen (ruim anderhalf jaar ertussen) omdat ze dat heel graag wilden. jongste is hele blij dat hij bij zn grote zus mag en slaapt echt veel en veel beter!
Hier slapen ze sinds een jaar samen. We kwamen er op vakantie achter dat het DE oplossing was voor zoons slaapprobleem. Hij was elke avond zo boos als hij moest slapen dat hij elke avond ging spugen. Wij konden dan de kamer schoonmaken en hem in bad doen, was erg vervelend. Met zus op 1 kamer was dat probleem opgelost. Ze gaan tegelijk naar bed en worden nooit wakker van elkaar. Overigens liggen ze ook regelmatig in 1 bed te slapen!
Onze tweeling slaapt al vanaf hun geboorte samen en nooit problemen mee gehad. Als de 1 wakker is, slaapt de ander vaak door en andersom....... Sávond is het altijd nog wel een halfuurtje onrustig boven, maar daarna slapen ze heerlijk in hun eigen bedjes. Vind dat niet erg aangezien ze er optijd in liggen....... (rond half 7)
hier slapen ze ook bijna een jaar samen en gaat hartstikke goed, sochtends als de 1 wakker is maakt die de andere wakker maar das rond 7 uur of later en hebbenwe geen problemen mee. savonds geen gekeet! gebeurd ook niet soms praten ze nog even en dan gaan ze slapen maar meestal gaan ze na elkaar op bed! gaat erg goed ik zou zeggen gewoon proberen