Help, ik word oud! (grijs, rimpels)

Discussie in 'De lounge' gestart door Jiska, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hallo meiden,

Gisteravond zag ik, terwijl ik voorovergebogen zat, opeens een 'witte' haar. Ik heb hem er keurig tussenuit gehaald :D. Nu was dit niet de enige keer dus toen ik vanmorgen voor de spiegel stond heb ik m'n hele kapsel eens aan een uitgebreid onderzoek onderworpen en... (ik schrik nu nog) ik zag er heel wat meer! Ook bij de haarinplanten zie ik af en toe een grijze/witte haar tevoorschijn komen. Mensenlief, ik kon wel door de grond zakken... Wat voel je je dan ineens oud! M'n vader/moeder werden helemaal niet vroeg grijs, hoe kom ik hier nou weer aan?? En tegelijkertijd zie ik ook die rimpeltjes bij m'n ogen... Ik werd er echt ter plekke helemaal down van... Een soort miflife crisis geloof ik :D (en dat op m'n 29e...).

Herkennen jullie dit? Zijn er al meiden die (vroeg) grijs worden? Herkennen jullie (ook als je niet grijs wordt) het gevoel dat je gewoon niet ouder wilt worden en die meid van net twintig wil blijven? Dat je jaloers naar je zussen/schoonzusjes kijkt dit nog zóóóveel jaren jonger zijn?

Zo, het lucht in ieder geval op om het hier neer te zetten! Ik heb het net ook even met m'n man over gehad (wat een wonder eigenlijk dat ik het gelijk met 'em bespreek terwijl ik er zo onzeker over ben ;)) maar ja, mannen hè :D.

2. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Mmm.. ik (25 jaar) ontdekte ook grijze haren, een week of wat terug (een tijdje mn haar niet gekleurd ivm haaruitval na de bevalling). "Gelukkig" hebben veel meer vrouwen van onze leeftijd daar last van! (Ik let er nu natuurlijk extra op bij anderen :)

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    aaaaaaaaarrrgggggggggg grijs hahaha.
    meid het gebeurd straks iedereen alleen de 1 is wat vroeger dan de anders. mijn man is 27 en daar heb ik ook al de eerste grijze haar uit getrokken. ik vind het eingelijk best wel sexie haha.
    ik ken ook een meid die was 23 en werd echt super grijs dus die verft haar haar ook. dus dan maakt een paar grijze haren toch niet uit. je word er niet lelijker van en niet onaardiger dus meid niet druk over maken en anders als je er wel mee zit gewoon verven dat is zo makkelijk als je vrouw bent dan kan dat allemaal

liefs sunlight

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik had mijn eerste grijze haar toen ik 14 was, mijn moeder was op haar 16e volledig grijs, dus ja.....

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

gister was er toch ook zo' n topic

6. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Ik ben dus niet de enige die relatief vroeg grijze haren krijgt...
    Dat las ik ook op andere fora waar ik even rond heb gesnuffeld. Het zit 'em bij mij vooral in het feit dat je door die grijze haren voor je gevoel in één keer een STUK OUDER bent :D.

Met een lekker hip kort rokje, een paar mooie laarzen geef ik mezelf nog regelmatig het idee dat ik nog echt wel een begin twintiger ben :p, maar door die grijze haren ontkom ik er echt niet meer aan... Moet het gewoon even verwerken, denk ik ;).

7. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Hahaha, ik heb al jaaaaren grijze haren :)
    Zit er niet mee hoor, daar hebben ze verf voor uitgevonden. Ik zit echter wel met de kraaienpootjes die ik begin te krijgen... Andere mensen ontkennen het, maar ik denk dat ze dat alleen maar doen om aardig te zijn :D

8. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Tot mijn 30e had ik mijn haar nog nooit gekleurd, ik was erg blij met mijn haarkleur.....totdat mijn schoonzus me attendeerde op mijn grijze haren.:$ Ik voelde me opeens erg oud en schaamde me. Gelukkig ben ik nu, 3 jaar later, eraan gewend en ben ik blij dat iemand haarverf heeft uitgevonden.:D

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb nog geen grijze haren voor zover ik weet, wel een paar rimpels...
    maar je schamen voor grijze haren zou ik nou weer net niet doen...

hoort erbij, gebeurd iedereen en ach... het zijn maar uiterlijkheden. Daar zijn we toch al veel te veel mee bezig...

10. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    :D ik heb gisteren hetzelfde topic geopend!
    schrok me ook kapot!!

ik zag trouwens vanochtend dat het er NOG MEER waren dan ik eerst dacht.

heb vandaag bij Etos 2 haarkleuringen gekocht (1+1 gratis)

rimpels heb ik al een tijdje maar zijn naar mijn mening lachrimpels!!

11. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ik was ook net 30 toen ik mijn eerste grijze haren ontdekte, ik stond er echt van te kijken dat ze er zo vroeg waren.:(

Nu dik 11 jaar later heb ik best veel grijs haar. Ik verf het wel maar die dikke pluk grijze haren in mijn pony valt echt niet te verven, welk merk ik ook gebruik.:x

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier de eerste grijze haar ontdekt toen ik net 21 was. Heb nu al wel meer. Zijn hier net stukken vislijn, zo dik en stug. Tja, doe je niks aan.. heb m'n haar ook al een jaar niet meer geverfd, wat ik sinds m'n 14e al altijd doe. Kan er gewoon niet echt mee zitten.

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Grijze haren heb ik niet, verder herken ik me volledig in jouw verhaal.
    Ik heb al jaren moeite met ouder worden, wil helemaal niet meer rimpels krijgen en 'lelijk' worden en oud en pffff.... maar ja, het hoort er allemaal bij.
    Het jaloers zijn op jonge mensen herken ik ook wel, ik had dat vooral met de oppas. Die is 16 en dat lijkt voor mij alweer zo'n eeuwigheid geleden (ben nu 31). Het idee dat zij al die heerlijke jaren nog voor zich heeft die ik al achter de rug heb heeft me wel eens verdrietig en oud voelend gemaakt.

Maar ik weet wel dat het nergens op slaat. Elke leeftijd heeft z'n mooie en minder mooie dingen. De pubertijd zou ik bv ook echt niet meer over willen doen en ik geniet nu meer van m'n leven dan 10 jaar geleden toen ik nog geen leuke vriend en geweldige kinderen had.

Maar dat kleine stemmetje van binnen? Ja, die heeft het er wel moeilijk mee...

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb ook al flink wat grijze haren en ook beginnende rimpels (ben 33). Al zegt mijn vriend van niet, ik zie ze zelf wel. Maar toch voel ik me wel aantrekkelijker dan vroeger, gek genoeg. Ik heb veel meer zelfvertrouwen, ben gelukkiger en zit lekkerder in mijn vel dan toen ik 20 was, en dat straal ik denk ik wel uit.
    En met haarverf, wat make-up en mooie kleren valt het allemaal niet zo op hoor, je hoeft nu niet direct met een rollator te gaan lopen :D

15. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    hier ook op mn 29e eerste grijze haar...ik mn moeder opgebeld met de vraag hoe oud zij was dat ze grijs werd en daar schrok ik echt van...... maar gewoon hup verf erin en klaar kan je er weer tegenaan... en helaas oud worden we allemaal!!!! gelukkig ook maar.... ik ben liever oud en grijs dan niet grijs en niet oud geworden ;)

16. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik ben 34.

Vanaf m'n 30e ging het hard. Ik merkte dat ik vanuit een bepaalde hoek steeds meer op mijn moeder begon te lijken.

Nu is 'bepaalde hoek' niet eens meer nodig... Alles begint steeds sneller te zakken, en ook kilo's zetten steeds sneller aan.

Kijk maar eens naar het vel op je handen... Dat begint ook al een andere structuur te krijgen.

Gelukkig nog geen grijze haar ontdekt (klop-klop), hoewel mijn 5 jaar jongere man ze wel heeft. Geloof het of niet, da's een opluchting!

Ook zijn handen beginnen nu ouder te worden. :)

17. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Je bent zo oud als dat je, je voelt.... :)

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Vroeger, toen de euro's nog van hout waren, was alles beter!

*krak-piep*

19. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik kreeg ongeveer vanaf m'n 23e grijs haar. Vooral bij m'n slapen. Ik had het zelf niet echt in de gaten, omdat ik al sinds m'n 19e m'n haar steeds in een andere kleur liet verven door de kapper. Toen ik zelf op m'n 26e de eerste grijze haar ontdekte, vertelde m'n kapster dat ik ze al langer had, hahaha.

Inmiddels hou ik het bij lichte haarkleuren, omdat ik niet zo heel vaak naar de kapper ga en bij blond haar valt grijze uitgroei nu eenmaal minder op, hihi. (ben nu 34)

Rimpeltjes heb ik alleen naast m'n ogen, maar die vind ik juist erg gezellig staan.

M'n vriend heeft al sinds z'n 20e een grijs/witte pluk op z'n voorhoofd en wordt inmiddels door z'n hele kapsel grijs. Vind ik juist wel wat hebben. :D

20. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hier nog helemaal geen grijze haar en amper rimpels maar tóch voel ik me soms een ouwe doos hoor, want ik merk echt wel dat mijn lijf ouder wordt, zoals Katalaya ook zegt; ik zie het aan mijn handen. Mijn huid wordt stugger en heeft wat meer rimpeltjes en ik zie de aders er iets meer doorheen als een jaar of tien geleden.

Alleen al het feit dat ik kan zeggen 'ja, je weet wel, dat was in de zomer in 1996' denk ik; ieuwwwww....ik wordt oud. Verder zit ik wel beter in mn vel als toen ik 22 was (ben nu 32). Maarja, toen zat ik wel strakker in mn vel en hingen mn borsten minder :D.

Aan de andere kant; toen kende ik mijn man nog niet (en die is ook behoorlijk grijs aan het worden met zijn 33 jaar ;)).

Ach mja, het is niet anders.

Deel Deze Pagina