Dit zou je vroeger nooit gedaan hebben

Discussie in 'De lounge' gestart door Vogelinnetje, 9 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Haha wij hadden zo'n jochie in de klas. Was heel klein en zo'n megagrote bruinleren boekentas vol met boeken over z'n schouder. Hij liep helemaal scheef om het te kunnen tillen :D

@Angelina, geen idee maar in 'mijn' tijd was het nog geen probleem op de basisschool en begon het pas in de pubertijd :)

2. Angelina

Angelina Niet meer actief

Hmm, volgend jaar meteen de eerste schooldag mijn dochter in trendy Zebra-outfit naar school sturen...Kijken wat er gebeurd :D.

3. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    oh heerlijk herkenbaar allemaal. Ik ben uit de tijd van de kuifen en gabbers. Ik had dus eerst een kuif en later deed ik mee met de gabberhype, gelukkig heb ik nooit mijn kop kaalgeschoren en ik heb ook nooit in een heel trainingpak gelopen.
    Leren boekentas was idd not-done en zeeman en wibra ook niet, C&a ook niet trouwens het moest allemaal merk zijn.
    Ik droeg grote oorbellen, een kuif, een trainingjas, kiplingtas of een oude leren rugzak vol typex, nike air max en later pallediums (ofzo) witte sportschoenen haalde ik eerst door de bagger om ze niet te wit te doen lijken. En roken natuurlijk.
    Die boerenzakdoek als haarband idd, dat was ik echt vergeten, heb ik ook gehad maar wel op de basisschool.

4. Skye

Skye Niet meer actief

Puisten.......ook not done!! Maarja, wat doe je eraan? Ik schaamde me in ieder geval erg als ik eens een keer een puist op mijn gezicht had (ik ben gezegend met een redelijk gave huid).

Huilen......nog zoiets dat echt niet kon! Daarentegen kon je wel weer erg boos worden, leraren de huid vol schelden en met stoelen richting leraren gooien. dat was dan weer super tof en stoer!!

5. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik lees hier vol verbazing! Mijn middelbare schooltijd was van 1995-2000 en ik heb me eigenlijk nooit ook maar iets aangetrokken van de rest van de school. Ja ik werd wel gepest (ik liep in "hippiejurken" was fan van de Kelly family en kleedde me dus ook zo, en mijn moeder kocht de rest van mijn kleding bij de scholten en zeeman, er was simpelweg niet meer geld.
    Merkrugzak had ik niet, gewoon eentje van een tientje op de markt, die voldeed ook.
    Roken, drinken of stoned worden gebeurde bij ons op school ook wel, maar ik wilde daar niet eens bij horen.

6. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    En de mag schoenen... Of Spice girls schoenen (met zon lekkere dikke zool;))

7. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Mag schoenen heb ik nog steeds, loopt heerlijk :)

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja ik heb ze ook nog, en ze liepen goddelijk. Maar ik durf/wil ze niet meer aan doen (ben ik toch nog net zo erg als toen op de middelbare?! haha)

9. mroos

mroos Niet meer actief

Wat wij dan deden (of eigenlijk was ik de meeloper die altijd keihard lachtte als mijn vriend op school het deed) was een keihard zwaai aan de tas geven als je erachter liep op de trap, zodat die gene viel, of er van onder af een trap tegen aan geven zodat dat gewicht vol naar beneden zakte waardoor ze naar achter vielen.
    Om eerlijk te zijn moet ik nog steeds lachen als ik daar aan denk haha.

10. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wat vreselijk kinderachtig...

11. mroos

mroos Niet meer actief

Klopt ja. Ook vreselijk grappig toentertijd.

12. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Schijnbaar moet je er nog steeds om lachen..
    Ik heb dus blijvende schade opgelopen aan mijn rug omdat iemand het zo nodig vond om aan mijn tas te gaan hangen waardoor ik dus ook van de trap flikkerde. Grappig hoor, 26 jaar en afhankelijk van een scootmobiel..

13. mroos

mroos Niet meer actief

Ik moet inderdaad nog steeds lachen om de herinnering aan die momenten ja. Ik moet erom lachen omdat die jongen dat toen deed, zonder schaamte en daarna keihard lachen. Ik moet lachen omdat ik nu weet dat het eigenlijk hartstikke zielig is, maar je was zelf zo onzeker dat je daar helemaal niet over nadacht, het is gewoon een leuke herinnering.

Het was overigens niet zo dat al die kinderen keihard vielen, meer dat ze uit balans raakte en zichzelf nog net konden herpakken.

Me een schuldgevoel aan laten praten omdat ik een leuke herinnering heb aan deze gebeurtenis terwijl jij schade hebt overgehouden aan een situatie die niet eens precies hetzelfde is als deze, vind ik een beetje ver gaan.

14. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!

Denk dat ze wel snapt dat dit niet grappig is wat er jou is overkomen.
    Maar de opzet van dit grapje.. Tja dat doen ze op iedere school... Vooral bij de brugklassers die nog braaf iedere dag alle boeken meenemen en dus de wandelende tas met kind zijn;)
    Bij mij is dit ook overkomen, heb het later ook zelf weer gedaan...

15. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons hoorde je erbij als,
    je een energie spijkerbroek had of chippie.
    je een dready vest had.
    Wat ik mij nog kan herinneren van de tuinbroeken, het was extra cool als je de bovenkant naar beneden liet hangen.
    En ik weet niet meer hoe oud ik toen was maar hadden jullie ook zo'n ketting zo vol met van die speentjes hangen, dat je er een zere nek van kreeg? Dat vond ik ook supercool en ik had er heel veel haha.
    Oja en de bodystocking haha was ook een tijdje in.

16. Skye

Skye Niet meer actief

Oh ja.....die spenen!! Maar toen zat ik volgens mij in groep 5 van de basisschool ofzo! Later werd er gezegd dat die dingen giftig waren (of het waar was weet ik niet) maar ik had er in ieder geval een hele ketting mee vol. Een paar van die grote en superveel van die kleintjes!!!

17. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    #177 xd24, 10 dec 2010
    Laatst bewerkt: 10 dec 2010
    Ohjaaa die spenen, dan had je een ketting vol hangen..
    Volgensmij was ik toen ook ergens halverwege de basisschool:)

18. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik was helemaal fout.
    Ik had geblondeerd haar met spiraalpermanent, veel goud, chippie of energiebroek, een shita gilera. eerst een kuif later zo'n bochel met een gouden klem(hopelijk snappen jullie het) australian pak.
    Oh en kennen jullie nog de cowboylaars met uitgewerkte punten.
    Blokhakken pantalon en cobert met gouden lovertjes.
    Eigenlijk was ik de ultieme Anita op een chita, lol.

Ik ben 32:)

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Haha ik had ook een Citta, een Gilera Dizzy 8) Was er zó trots op, helaas werd ie op een gegeven moment gestolen :(
    Hey woon je ook in Emmen? Ik herken die tijger op je foto van de dierentuin!

20. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik heb zowat aan elke hype meegedaan volgens mij

Moest Australian pakken hebben met Nike Air Max en dan elke 3 maanden nieuwe.
    Geen boeken kaften
    Dure agenda die helemaal volgeschreven was met rommel
    Gouden sieraden
    Kangol petje
    Getoupeerde kuif
    Spice Girl schoenen
    Chippie en Energie spijkerbroeken, Levi's 501
    Roken

Alles dus eigenlijk.

En de Wibra ga ik nu wel binnen maar vind het vreselijk om met het tasje te lopen. Dus dat doe ik dan ook niet ;)

Deel Deze Pagina