Ditzo Zorgverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door kdvjuffie, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ben ook gaan kijken en scheelt hier ook best aardig. Toch morgen even beter kijken ernaar en msischien ook overstappen.

2. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hoe kan het zo veel schelen? Lever je dan niet heel veel in op de dekking? Want voor een zelfde soort aanvullend pakket vind ik het lastig me voor te stellen dat je zoveel per maand bespaart.

Ik ben bij Zilveren Kruis, vier sterren + vier sterren tandarts. Natuurlijk kan ik veel goedkoper, maar dan ben ik veel minder uitgebreid verzekerd (en de kinderen dus ook) en dat wil ik niet.

Overigens ben ik niet van plan om over te stappen, ben tevreden en krijg best wat korting via mijn werk.

Maar, ik vroeg het me gewoon af :).

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    PMA van Menzis is nog goedkoper.
    Ik heb net een berekening gemaakt tussen Ditzo en Menzis en dit scheelt nog meerdere euro's per maand, terwijl ik bij Menzis dan volledige vergoeding tandheelkundige zorg heb en bij Ditzo 75%.

Ik zit hier al bij, maar als je er nieuw bij komt is de basisverzekering zelfs nog goedkoper, ruim 94 euro (flauw eigenlijk, dat er onderscheid wordt gemaakt tussen reeds bestaande klanten en nieuwe klanten)

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik denk dat het er voornamelijk aan ligt hoeveel gebruik je maakt van de aanvullende verzekering.
    Ik heb alleen de brillenvergoeding, en eventueel fysiotherapie nodig gehad de afgelopen jaren (bevalling ed niet meegerekend, want dat is op mij nu niet meer van toepassing).
    Dus het heeft voor mij niet zoveel zin om me zeer uitgebreid aanvullend te verzekeren terwijl ik van veel zaken helemaal geen gebruik maak.

5. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Het is de afweging die je maakt. Wellicht ben ik oververzekerd, maar dat doe ik met opzet. Hoewel ik het er meestal wel uithaal. Zeker nu zoon en dochter bij fysio onder behandeling zijn. Ik hoef nergens naar te kijken en dat vind ik prettig.

Waar het om gaat is dat je je dan wel bewust ben (als het zo is) dat je meer zelf moet betalen bij een lagere dekking. Dan is een lagere maandpremie heel fijn, maar als je ineens meer zelf moet bijdragen is het uiteindelijk niet goedkoper of zelfs duurder.

Als je echt netto 70 of 80 euro per maand overhoudt heb je een goede keuuze gemaakt.

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Heb jij die hoge verzekering ook echt nodig dan?
    Ik zit nu ook nog bij het Zilveren Kruis, maar ga per 1 januari overstappen naar de menzis. Daar kan ik collectief verzekerd worden. Ik heb het aanvullende pakket 1 stap omlaag gegooid (heb bij ZK 2 sterren aanvullend en 1 ster tandarts) en tandarts gewoon op 1 gehouden. Ik durf de aanvullende verzekering toch niet helemaal te laten vallen want je weet maar nooit. Ik ga straks bijna 20euro per maand minder betalen.
    Vriend heb ik ook omlaag gegooid (die zit bij Ohra en gaat nu collectief bij ohra) want die stond ook heel hoog verzekerd, en dat scheelt ons 15euro per maand.

7. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Heb gister de pasjes binnen gekregen van onze nieuwe verzekering... dus het is officieel ;) Wij zijn Ditzo klanten!

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ik zou helemaal niet voordeliger uitzijn bij ditzo.
    sterilisatie wordt bijv maar 75% vergoedt, max 300 euro en fysiotherapie bij het duurste pakket maar 18 behandelingen...

nee hoor ik blijf bij fbto.

9. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Tot nu toe heb ik het er altijd uitgehaald. Dit jaar minder tandartskosten gehad, maar toch durf ik die niet te verlagen omdat ik de jaren ervoor ieder jaar wel iets had. Een kroon, twee wortelkanaalbehandelingen. Nu allemaal 100% vergoed. als ik een trede lager ga wordt dat niet meer 100% vergoed.

Het is maar waar je voor kiest. Ik betaal liever 30 euro per maand meer dan dat ik in één keer 400 euro zelf moet bijdragen voor een behandeling.

Deel Deze Pagina