Slaapzakje nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Fnoepie, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Ik vroeg mij af of het nodig is om vantevoren al zo'n babyslaapzakje aangeschaft te hebben? Een lakentje + dekentje voldoet toch ook gewoon?

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Slaapzakje wordt meestal pas gebruikt als baby's de dekens gaan wegschoppen en/of beweeglijker worden in bed. Wij gebruikte de slaapzak vrij snel denk met een week of 7. Ik vind het ideaal hoef nooit bang te zijn dat hij onder een dekentje/lakentje komt mijn zijn hoofdje

3. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Oké, dus voor een pasgeborene is het niet iets wat je al in huis hoeft te hebben begrijp ik.
    Thanx voor je snelle reactie. ;)

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    't is toch OF een slaapzakje, OF een dekentje+lakentje OF een (duo)deken met overtrekje?

Als je kindje beweeglijk is, kun je het ook inbakeren.

5. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Voor pasgeborene inderdaad geen slaapzak. Liggen lekker stil onder lakentje...
    Wij gebruikten wel 2 lakentjes en 2 kruiken, ons meisje had moeite met de temp. (het was mei)

Sinds een paar weken schopt ze zich helemaal omhoog als ze even huilt, dus gebruiken nu een zomerslaapzak. Maar ik gebruik er nog wel een lakentje en deken bij; eroverheen. Anders vind ik het te fris. En zo kan ik haar lekker stak inpakken. Ze krijgt dan geen broek en sokjes meer aan, die hield ze eerder natuurlijk wel gewoon aan.
    Is het overdag warm, dan haal ik de deken sowieso weg. En ligt ze alleen onder een lakentje met kleertjes aan. Overdag doe ik de slaapzak niet aan, alleen in de nacht+ochtend.

Ik zou geen slaapzak aanschaffen. En zodra je hem wil gebruiken, dan een aanschaffen. Want alle seizoenen verschillende zak: dik, dun, met mouwen, zonder mouwen... ieder wat wils ;)

Groetjes.

6. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Inbakeren bij borstvoeding wordt overigens niet geadviseerd. Dus dat zou ik niet zomaar doen. En vraagt swieso ook deskundige begeleiding.

7. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Wij hebben in het begin gebruik gemaakt van een dekentje en lakentje...tot Jasmine dit begon weg te trappelen. Sinds vorige week gebruiken wij dus voor haar een slaapzakje met lakentje, zodat zij iig niet meer bloot komt te liggen en het koud krijgt.

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    slaapzakje hioeft idd nog niet hoor. kan ook later in het begin kunnen ze er ook in verdwijnen omdat die gaten vaak erg groot zijn. bij ons lag ze eerst in een wiegje en daar had ik alleen dekentjes in later in ledikant lag ze wel in slaapzak. maar wel plus nog weer dekentje want was toen inmiddels weer winter.

9. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Keld sliep van het moment dat hij thuis was, dus na een week, in een slaapzak. Daarboven gewoon een dun lakentje. Ik vond het wel makkelijk. Hij heeft ook vrij lang in een slaapzakje geslapen.

10. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Oké thanx voor jullie reacties allemaal!

Deel Deze Pagina