divers advies gevraagd (1e kindje dus geen flauw idee hoe sommige dingen moeten)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanTroy, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+

Ja zo deed ik het ook. Succes ermee

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik heb eigenlijk geen tips, moet heel eerlijk bekennen dat ik die 1e 3 maanden uit mn gedachten verbannen heb. :)
    Ik herken je onzekerheid zo goed, wil je alleen een hart onder de riem steken.
    Het huilen wordt echt minder en dan wordt het steeds leuker en gemakkelijker.
    Jammer dat er geen gebruiksaanwijzing bij geleverd wordt he? :p

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    1) Gewoon naar je ouders gaan. Je kan hem in de reiswieg laten slapen of eventueel een reisbedje aanschaffen en daar laten staan.
    Verder gewoon alles meenemen en als je daar bent zijn ritme volgen.
    Ik zou gaan wanneer hij op het punt staat om te gaan slapen, dan kan hij lekker in de auto slapen en is hij (afhankelijk van de duur van de rit) weer wakker als je daar aankomt.
    2) Dat huilen hoort er bij. Het is gewoon zoeken wat je mannetje graag wil. Mijn zoontje bijvoorbeeld wou altijd in slaap vallen met mijn hand op zijn buikje maar mijn dochtertje moet er niet van weten. Toen ze nog een kleine baby was wou ze enkel in de armen in slaap vallen terwijl we heen en weer wandelden met haar. Of met haar fles. Uiteindelijk doet ze het nu niet meer, nu valt ze uit zichzelf in slaap. Soms ook al huilend, hangt af of ze moe is of niet. Hoe meer moe, hoe meer huilen.

4. MamavanTroy

15 okt 2015
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap de reacties van 'accepteer dat je weinig kan' eigenlijk niet. Zoals gezegd doen we geen spannende dingen en dat vraag ik ook niet van mijn kleintje alleen een x per maand ofzo een x langs mijn ouders omdat mijn moeder gehandicapt is en hier het huis niet in kan. Als ik nou vroeg hoe ik het moet doen als ik naar de Eftrling wil en daarna stappen. .. nee we accepteren het thuis zijn en dat vinden we prima. Alleen oma wil de kleine ook graag zien en om nu 24/7 thuis te zitten vind ik overbodig.

Toevallig is gister de draagconsulent weer geweest. Ik doe alles goed maar toch wil hij niet. Na 45 min viel hij in slaap. Na 2 minuten werd hij huilend wakker en was hij volledig over zijn toeren... in het begin heeft hij er veel in de komma in gelegen, sinds het de kikkerhouding is vind hij het niet leuk meer... hij zit goed. . Dat is het niet...

Het boek van S Lampe heb ik en volg ik.. slapen voeden samen spelen box enz enz maar dat gaat in de ochtend en begin middag goed en daarna niet meer, slaapt hij max 45 min rond 15 u en hooguit 20 rond 17 u. Eerder op bed leggen was advies van babycoach maar daar trapt hij dus niet in. Hebben we gister weer geprobeerd maar doet hij echt niet. Ik heb ongeveer 15 boeken gelezen na de bevalling dus ik herken de slaapsignalen goed. Hij geeft het overigens goed aan. Het probleem is gewoon dat hij niet langer wil slapen in de namiddag maar wakker blijven echt niet vol kan houden.

Kan iemand mij aangeven melk MC slaapzakken dat zijn? Ik hem nu een puckababy warme wikkeldoek erin. Met pyjama aan kan hij daarin en thuis weer in de bakerdoek/slaapzak.
    Morgen gaan we wennen met de afbouw bakerdoek dus ben benieuwd...

5. MamavanTroy

15 okt 2015
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja. Vanaf wk 3 zijn wij al wakker in bed gaan leggen. Daarvoor was het paniek en alleen aan de borst. Ik vond dat geen optie. Het wakker in slaap leggen werkt goed. Vanochtend zelfs maar 2 korte piepjes en ging hij slapen. In de avond is het meestal wel echt en wat langer huilen..

6. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    +1 Alsof ik dit zelf geschreven heb... Hier waren uitstapjes naar familie ook een probleem. Dochter raakte zo overprikkelt door alle aandacht dat ik s avonds met een huilende oververmoeide baby zat :( Wij bleven dus maar kort of liever de visite bij ons. Onze dochter had veel baat bij ritme en regelmaat, en ook het slapen in een Puckababy deed wonderen!

Deel Deze Pagina