Diverse pogingen en kan weer een maand op de wachtbank

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Moniek84, 19 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moniek84

Moniek84 Lid

15 sep 2013
    40
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb nu 3 maanden clomid en utrogestangebruikt, wel met eisprong zelf geprobeerd.
    Werd van beide medicijnen niet echt lekker.
    Clomid heel veel opvliegers en super maar dan ook echt super chagrijnig!
    En van utrogestan kreeg ik veel jeuk en pijn bij mijn vagina.
    Blijkbaar hoort het er allemaal bij 🎉

Nu kan ik helaas pas over 3 weken weer naar het ziekenhuis om te bespreken wat de volgende stap is.
    Waarschijnlijk zal dat IUI zijn.

Wat zijn jullie ervaringen? En welke medicijnen worden hiervoor gebruikt?
    Wij zijn nu 2 jaar bezig en ben zo klaar met het wachten! Maar denk dat iedereen dat wel heeft!!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je met Clomid een goede eisprong hebt, dan wordt IUI in principe gewoon met dezelfde medicatie gedaan. Er komt waarschijnlijk nog Pregnyl bij om je eisprong op te wekken en zo precies te timen met de inseminatie. Na de eisprong en inseminatie zou je met de Utrogestan kunnen beginnen.

3. Moniek84

Moniek84 Lid

15 sep 2013
    40
    0
    0
    Ah das dan weer balen, nu maar hopen dat de behandeling dan wel aanslaat.
    Ik geloof nooit dat al die medicatie goed voor je kan zijn.
    Maar het is voor een goed doel en je grenzen worden steeds verder verlegd.

Dank je voor je uitleg!!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wat had je dan graag gewild, andere medicatie of helemaal zonder?

Zonder kan helaas niet, behandelingen worden altijd helemaal of deels met hormoonmedicijnen gedaan. Anders kun je het niet goed timen. En als je geen goede eisprong en geen goede luteale fase van jezelf hebt, heb je natuurlijk helemaal extra medicijnen nodig. Was alles in orde geweest, dan had het misschien alleen met behulp van Pregnyl gekund.

Als je erg veel last hebt van de bijwerkingen van Clomid, dan zou je nog kunnen overwegen om over te stappen op hormooninjecties. Maar dan moet je jezelf spuiten, het is intensiever en injecties hebben ook bijwerkingen. In plaats van Utrogestan te nemen, zou je extra Pregnyl kunnen laten spuiten. Het heeft dezelfde werking, maar ik vond de bijwerkingen beter te doen. Dus er zijn wel wat mogelijkheden om te switchen van het een naar het ander.

5. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Hoi Moniek84,

Het traject is inderdaad heel lang en slopend. Ons geduld wordt op de proef gesteld.

IUI behandelen zonder medicatie kan wel.
    Ik heb mijn eerste 3 IUI's zonder hormonen gedaan. Iui in eigen cyclus. Ik moest vanaf dag 9 beginnen met ovulatie testen en wanneer ik een positieve ovulatietest had. ( =LH-piek) moest mijn man en ik de volgende dag naar het ziekenhuis, om het zaad in te leveren en te insemineren. Helaas heeft dit niet geleid tot een zwangerschap.

De 3 keren daarop heb ik IUI mbv hormonen gedaan. Moest ik op dag 3 beginnen met Menopur spuiten. Dag 10 een echo en dan aan de hand van de grootte van je ei beslissen wanneer je de pregnyll moest zetten. Wanneer je de pregnyll hebt gezet moest ik binnen 30-48 uur komen voor zaad inleveren + inseminatie.

Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen.

Liefs Happy1234

6. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Ik heb ook 3x iui zonder medicatie gehad. waarbij 2 zwangerschappen uit voort zijn gekomen. Het kan dus wel zonder medicatie maar dan moet alles bij jou wel lopen volgens plan.

7. Moniek84

Moniek84 Lid

15 sep 2013
    40
    0
    0
    Ja ik wordt echt niet leuk voor mijn omgeving met die clomid en die utrogestan wordt ik draaierig en misselijk van en Ik krab als ik slaap, zo erg jeukt het.

Mijn follikels waren voor de clomid al groot, zo'n 22 / 24 mm en mijn eisprong komt regelmatig en mijn progesteron was ook altijd perfect.
    Voor de medicatie.
    Nu is er weinig tot niks veranderd behalve al die stomme kwalen!

Ik zal 4 september het toch even met de dokter bespreken.
    Ik heb soms het gevoel dat ze zo lang mogelijk andere mogelijkheden uitstellen om maar te kunnen verdienen.
    Van die 2 jaar loop ik nu meer dan een jaar bij de fertiliteit ivm een bbz.
    Maar ga miss nu dan een keer een andere behandeling doen!

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als alles goed was, waarom heb je dan Clomid en Utrogestan voorgeschreven gekregen?:(

Helaas bestaat het medische circuit voornamelijk uit wachten. Wachten op gesprekken, onderzoeken, uitslagen, behandelingen. Ik geloof niet dat dit gedaan wordt, omdat er zoveel mogelijk moet worden verdiend. Het is meer een kwestie van op je beurt moeten wachten, denk ik.

Is dan al afgesproken dat je nu overgaat op IUI?

9. Moniek84

Moniek84 Lid

15 sep 2013
    40
    0
    0
    Ja of meteen IVF.
    Dus dat moeten we bespreken.
    Maar iig wel 1 van die 2.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hoe is bij jullie de zaadkwaliteit dan? Als dat binnen de normen ligt, zal waarschijnlijk eerst voor IUI gekozen worden. Als je daar goede kansen mee hebt, zou ik daar eerst voor gaan. IVF is het eindstation, daar krijg je maar drie behandelingen van vergoed. En over het algemeen kun je niet van IVF terug naar IUI. Succes!

11. Moniek84

Moniek84 Lid

15 sep 2013
    40
    0
    0
    Zaadkwaliteit was perfect.
    Ja dat is zo over ivf en IUI.
    Iets om over na te denken!!

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dan denk ik dat het eerst IUI gaat worden. Dat is eigenlijk het normale protocol. Mocht het met IUI ook niet lukken of de zaadkwaliteit is er te slecht voor, dan zou je in aanmerking komen voor IVF. IUI wordt alleen overgeslagen als je daar geen kansen mee hebt. IUI is goed te doen, dus de hoop nog niet opgeven!

13. Liesjeexx

Liesjeexx Actief lid

18 mei 2013
    168
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien een idee om andere medicatie te vragen? Ik heb ook chlomid gebruikt, maar vanwege de bijwerkingen (opvliegers, chagrijnig, niet slapen, me labiel en gewoon niet mezelf voelen) gevraagd om iets anders. Heb gonal-f gekregen (moet je wel inspuiten, maar ik vind het echt geen pijn doen) en heb sindsdien helemaal geen bijwerkingen meer. Wellicht het proberen waard..

14. Moess

Moess Niet meer actief

Ook ik ben bezig met iui zonder hormonen aangezien ik wel gewoon een goede cyclus heb.
    Bij een positieve ovulatietest de volgende dag insemineren. Nog niet altijd makkelijk emotioneel maar tegenover ivf is iui goed te doen denk ik..

Deel Deze Pagina