Beste Ilse, Ik heb een aantal vragen over BV en overstap naar KV en een aantal andere vraagjes. Ik zal ze hieronder puntsgewijs neerzetten om het overzichtelijk te houden. - Mijn dochtertje heeft in de laatste twee weken drie keer haar gehele voeding teruggespuugt. Het komt dan echt met een straal uit haar mond en ook komt er melk uit haar neus lopen. Waardoor komt dit en hoe kan ik dit voorkomen? - Welke schema dien je aan te houden voor het afbouwen van de BV en de overstap naar KV. Ik lees de ene keer namelijk 3 á 4 dagen en de andere keer een week per voeding en welke volgorde qua afbouw van de voedingen kan ik het beste aanhouden (had al ergens gelezen dat de ochtendvoeding als laatst moet worden afgebouwd). - Als ik overstap naar KV hoeveel mag mijn dochtertje hiervan dan hebben. Op het blik KV staat namelijk, tussen de vier en vijf kilo 5 voedingen van 160 cc (wanneer ze zwaarder is dan vijf kilo, dan zijn het vijf voedingen van 200 cc), maar is dit niet heel veel? - Ik voed mijn dochtertje nu op verzoek waarbij zij dan zes voedingen krijgt per dag (heel soms zeven) hoe krijg ik haar dan naar die vijf voedingen zoals op het blik KV geschreven? - Kan ik anders, als ik niet naar de vijf voedingen kan omdat ze dit bijvoorbeeld niet wil, ook gewoon zes voedingen geven met uiteraard dan minder cc per keer. Dus ipv 150 cc, 125 cc? - Is het verstandiger om misschien eerst weer een duidelijke structuur in de voedingen aan te brengen, dus niet meer te voeden op verzoek maar op vaste tijden, en dan pas de BV af te gaan bouwen? Sorry voor alle vragen, maar het CB is niet echt behulpzaam sinds ik heb aangekaart dat ik de BV wil vervangen voor KV. Groetjes Petra
Hoi Petra, Je stelt verschillende vragen. zal er kort op in gaan. Het spugen kan incidenteel zijn. Lucht wat dwars zat, niet lekker in haal vel, te snel recht op na de voeding waardoor er voeding uitkwam. etc. Houdt het in de gaten maar maak je daar nu geen zorgen over. Kinderen van haar leeftijd spugen heel makkelijk. Zit het even niet lekker...eruit. Begin met afbouwen van de minst lopende voeding. (bij veel moeders die van eind van de middag) Als je netjes wilt afbouwen geef ik moeders aan dat je daar een week per voeding voor moet rekenen dat je geen last meer hebt van de afgebouwde voeding. Pas als je geen last meer hebt dan kan je een volgende voeding afbouwen (steeds om en om, dus wel een voeding voor en na de afgebouwde voeding in stand houden) Als laatste houdt je dan meestal de avond en ochtend voeding over. Het kan dus best zijn je met 3-4 dagen al helemaal niets meer merkt van de overgeslagen voeding, dan kan je eerder de volgende voeding afbouwen. Let tijdens het afbouwen op je eigen gevoel. Pijn = stapje terug. Forceer je het dan loop je de kans op een borstontsteking. Vervang de af te bouwen voeding door FV. deze is zwaarder verteerbaar. Ik denk dat ze met die voeding in de voorschreven hoeveelheden best 5 voedingen kan hebben. Volg voor FV de gebruiksaanwizjing op het pak. Bij teveel onrust of zuigbehoeft kan een speentje helpen. Als ze de hoeveelheid niet drinkt dan verdeel de hoeveelheid van 1 voeding over 2 flesjes. Bealngrijk is dat je niet over het voorgeschreven volume per dag uitkomt. Je hoeft niet eerst stuctuur aan te brengen. Je kunt overigens flesvoeding ook op verzoek geven. Mits je op de maximale hoeveelheden let. Kan je hier al mee uit de voeten? Succes, Ilse