DIY draagzak

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Flamingooo, Jun 29, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

2. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

May 13, 2013
    1,084
    1,075
    113
    Zoals ook al in de beschrijving staat, lijkt hij erg op een mei-tai. Die heb ik een aantal jaar geleden zelf genaaid en draagt heerlijk. Ik gebruikte die wel pas toen de kindjes wat ouder waren, met een kleine baby vond ik dat ze te snel opzij konden zakken.
    Als je goed oplet dat je sterke stof hebt, sterk garen en supersterke naden maakt (met x-boxen enzo, maar dat staat vast ook in het patroon) kan er volgens mij weinig misgaan. Mijn kinderen zitten erin tot ruim 15 kilo en dat gaat prima.

Flamingooo likes this.
  3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Ziet eruit als een prima patroon.
    Alleen ligt het er wel aan hoe groot je kindje is of hij past.
    Wat voor broekmaten staan erbij?

Mocht je een ander patroon zoeken om zelf wat te maken kijk dan eens op sewtoot. Zijn wel betaalde patronen.
    Er is trouwens ook een Facebook groep mei tai maken (volgens mij) waar veel kennis en patronen te vinden zijn.

Flamingooo likes this.
  4. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Dank voor jullie reacties! Leuk. Had er zelf ook al wel een goed gevoel over maar fijn dat dat bevestigd wordt.

Het patroon is er voor drie verschillende maten:
    View attachment 579398

Ze zit nu in 68. Dus ga dan denk ik voor de 74 etc. Heb namelijk ook al een tula free to grow en een rekbare doek. Facebook heb ik niet, dus daar heb ik niks aan.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,007
    113
    Gewoon stevige stof en goede garen en dan moet t lukken. Let alleen op bij stoffenwinkels, volledig natuurmix (bijv. katoen/linnen) kan wat verteren als t lang ligt.

Zo heb ik hier een partij linnen en voorraad gereed product gehad die ik echt weg moest gooien omdat die al wat langer lag en ik merkte dat de vezel toch niet meer was wat ie geweest was. Dat wilde ik niet meer verkopen naar eer en geweten. (ik maakte historische kleding dus mix met kunsstof vezel kan dan echt niet).

6. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

Oct 19, 2013
    2,646
    1,529
    113
    OV
    Zolang je kindje de juiste broekmaat heeft voor deze drager is hij goed. Zorg voor ondersteuning van knie tot knie, de billen lager dan de knieholten, en geen verharding in het rugpand. Dan zit je eigenlijk altijd veilig. Is de drager nog iets te groot, dan zakken de billen niet iets naar onder en blijft de rug te recht. Let daar wat op.
    Tips voor stof en garen heb ik niet voor je, maar die zijn vast voldoende te krijgen.

Share This Page