Hoi dames. Het slaapritme van mijn 13 maanden oude zoontje is ineens veranderd. Zijn ritme was: 8.00 wakker 13.00 tot 14.30 slapen 14.30 tot 19.15 wakker 19.15/19.30 naar bed. Van de een op de andere dag is dit veranderd naar: 6.30 wakker 11.00 tot 13.30/14.00 slapen 14.00 tot 19.00 wakker 19.00/19.15 naar bed. Zijn er meer kindjes die dit ineens hebben en kan daar een reden achter zitten? Ik vind het niet heel erg ofzo hoor. Alleen s ochtends een beetje jammer dat hij 6.30 wakker is ipv 8.00 haha.
Mijn dreumes veranderd regelmatig zijn ritme. Tandjes, sprongetje, lekker weer, koud weer, ziek, prikjes, drukke week, rustige week. Eigenlijk geen echte aanleiding dus . Alhoewel, meestal veranderd hij, als ik er net aan gewend ben.. misschien is dat de aanleiding wel
Hij had zijn eerste ritme al vanaf een maand of 7. Daarom vind ik het zo raar dat het ineens veranderd. Zo van de 1 op de andere dag..
Vanaf 7 maanden al op 1 slaapje? Wauw daar was hij vroeg mee! Wij hebben hier net een paar weken achter de rug met 6u wakker ipv 7.30 maar dat lijkt terug te draaien. Al is ze nu 's avonds tot 20.30 wakker ipv 19.30.
Precies zo hier. Een week achter de rug dat ze echt vroeg wakker werd ( voor 7.00 u), maar gaat nu weer naar normale tijd, zo rond 7.30/8.00 u. Vanochtend werd ze pas 8.20 u wakker! Jammer dat mama moest werken haha!
Hier ook zo'n periode gehad, maar na een flesje en een beetje spelen tukt ze verder. We hebben geprobeerd met starten van de dag op een andere tijd dat ze wakker werd maar na de nodige dagen een dochter van onder de 1.5 die zichzelf zodanig in de weg zat dat je bijna zou zweren dat ze ongesteld zou zijn omdat ze in de ochtend niet meer wilde slapen en alleen in de middag nog een ruk maakte ben ik daarmee gestopt. Ze wilde zoveel maar dat trok ze nog niet, slaap dan alsjeblieft nog maar ff een uurtje of wat verder tot je wel bijgetankt bent, dan is t een heeeeel stuk gezelliger in huis.