Mijn man heeft een nieuwe fiets nodig, maar kan op internet erg veel fietsen vinden maar nog niet echt een fiets die aan zijn "eisen" voldoet. Hij is 1.93 cm lang en heeft dus een grote fiets nodig. Maar hij wil graag eentje waarvan het stuur hoog staat waardoor je rechter op je zadel zit. Hij is namelijk rugproblemen en kan met de fiets/stuur die hij nu heeft niet lang fietsen. Dus brand maar los.... Wie weet naar welke fiets we moeten kijken? Of bestaat er toch nog zoiets als verhoogd stuur? (Ik ben het nog niet tegen gekomen op internet)
DaddyBike Classic Basic de DaddyBike, zonder zitje zoiets? had ze bij babypark gezien en vond het stuur er vrij hoog uitzien. framemaat zou ik dan 61 cm doen
Ziet er wel leuk uit, maar hij heeft geen fietszitjes op zijn fiets. Denk dat dit meer voor papa's is die ook kinderen op de fiets hebben.
Ik zou bij een fietsenwinkel fietsen gaan uitproberen. Vaak kun je wel meerdere proefritjes maken om te kijken of de fiets geschikt is.
We hadden al 2 fietsenwinkels bezocht, maar die ene winkel had incl 2e hands al zo'n 800! fietsen op voorraad, dan is het bijna onbegonnen werk om "even" uit te proberen. Die andere winkel had niet echt veel staan, maar kon wel nieuw bestellen als ik wist wat ik wilde . Maar dat is het 'm juist. We willen niet nieuw omdat dat voor ons niet te betalen is.
Kunnen ze je niet helpen als je verteld wat je zoekt? Vind ik wel ''slecht'' hun zijn er toch om iemand een goed passende fiets te verkopen
De Azor Ameland. Is er in verschillende framematen, ook voor lange mensen. Ik heb de dames variant en ook regelmatig rugklachten. Zit op deze fiets goed rechtop. Heerlijk, robuuste fiets.
Ben ik helemaal met je eens. De grote zaak had fietsen genoeg "waarvan het stuur wel wat hoger gezet kon worden" waardoor je rechter op zat. De persoon die ons hielp was niet zo heel behulpzaam en zei al vrij snel: kijk maar wat rond, als je het weet dan roep je maar. Die andere waar we geweest zijn is een kleinere zaak en wist niet echt een model waar je rechtop zat (behalve de "omafiets") Hier in de omgeving zijn verschillende fietsenzaken maar allemaal kleintjes die hoofdzakelijk een paar nieuwe fietsen hebben staan en een aantal 2e hands en daar moet je uit kiezen of een nieuwe uit een boekje als je weet welke je wilt hebben. Vandaar dat ik graag wilde horen wat jullie hadden, dan kon ik misschien eens wat gerichter kijken