DIY kinderkleding

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Vero0504, 30 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Ik bestel regelmatig bij deze2:
    www.driessenstoffen.nl (vaak ook de zelfde stof als op andere websites, maar dan goedkoper)
    www.hollandstoffenhuis.nl (coupons en (actie) panelen zijn daar leuk)
     
    Vero0504 en Siepie85 vinden dit leuk.
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
  3. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Ik zou dat misschien met tafelzeil maken ofzo. Heb ergens nog de tip gehoord dat je bij dat soort materialen blij bent met een voetje met teflonlaag.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Maar daar krijg je snel scheurtjes in enzo? Of het moet van dat dunnere zijn maar dat kan ik online niet inschatten
     
  5. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Misschien is softshell nog een optie?

    Deze is wel vriendelijk geprijsd: https://driessenstoffen.nl/product/soft-shell-kids-1
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
  7. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Waterafstotend heet het, niet gegarandeerd waterdicht zullen ze dan inderdaad wel bedoelen... En regenjassen stof? https://www.stoffen-hemmers.nl/regenjasstof-uni-donkergrijs (al heet dat ook waterafstotend zie ik nu)
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja verwarrend vind ik het. Misschien kan ik ze bellen.
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Evt. kussentje in een sealzak doen (wel zacht maar geen wateropslag, natuurlijk niet vacuumtrekken) en dan een waterafstotende stof moet wel lukken. Er zijn bepaalde strips die je kan gebruiken om bij bijv. jassen de naden bij de ritsen waterdicht te houden.

    Tafelzeil heb je bepaalde voetjes idd voor, lijkt me niet de fijnste om mee te werken. Ik zou zelf eerder neigen naar een canvas achtige stof en daar die harmisol op zetten (wat je in je wasmachine kan doen om kleding waterafstotend te maken). Voor middeleeuwse toepassingen deden we luifels in de beienwas zetten, waren ze ook waterdicht/waterafstotend maar bij een kussentje zeker niet doen (warme billen en beienwas betekend dan waterdichte broek maar niet helemaal gewenst).
     
    owly en vlinderCN vinden dit leuk.
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    workshop hier is een middagje alleen maar met die voetjes, 35 euro. Dat is best te overzien :D
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    :roflmao: ik hoor allemaal ingewikkelde dingen.
    Ga denk ik toch maar proberen 8n een stoffenwinkel te geraken of ergens waar ze tafelzeil hebben.
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Twee plastic zakken om je kussen, kan ook :D als je de openingen maar niet bij elkaar legt. Stukkie tape er op en ook flink dicht. Zou wel puinzakken gebruiken, die kraken niet zo gruwelijk en zijn wat dikker :D.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Gezocht, blij dingetje bij voorkeur jurkje/rokje voor in 1 avondje in elkaar te rammelen. (zonder rits aub, die heb ik niet meer in huis)

    Heb nu een tweetal normale jurkjes voor dit blij ei gemaakt maar die wil ze niet aantrekken. Daar gaat je harde werken... :cry:

    Ik haal vandaag ff tricot en katoen met dr. Zit nog te denken aan zo'n moderne "roodkapje jas" kwam die op pinterest tegen, gewone rode jas trenchcoat achtige bovenkant van loden/wol zeg maar met capuchion, maar dan een klok onderkant en dan tot de knie, maar dat doe je niet ff in een avondje.
     
  14. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    In katoen een rimpelrokje, echt in no time gemaakt, als je googled vind je wel afmetingen.
    En in tricot echt de Imme van From Nikki wit love, zit ook zo in elkaar :thumup:
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    imme patroon besteld en gedownload. Ik zat nog even terug te bladeren naar de andere dames, denk dat t rokje met stolpplooitjes ook wel in de smaak valt.
     
  16. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    919
    903
    93
    Bij sommige typetjes gaat de periode dat ze alles mooi vinden helaas snel voorbij ;) Helpt het niet als je de bewuste jurkjes quasi achteloos ergens laat hangen en dan oma / tante / papa de hint geeft om er een groot compliment over te maken? "Wow, wat is dát een mooie jurk! Echt een prinsessenjurk... is die voor jou? Hij past volgens mij precies bij je schoenen". Zoiets heeft hier wel eens goed gewerkt ;)
     
    NiVa0230 en vlinderCN vinden dit leuk.
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Nope, deze heeft een mening en krijg je er NIET vanaf. Ongeacht wie het zegt, daar is ze compleet niet van onder de indruk. Ja andere dingen, maar kleding echt niet.

    Ze is wel heel trots dat mama m gemaakt heeft voor haar, dat dan weer wel.

    Maar gekocht of gemaakt, ze is ontzettend kieskeurig, heel prettig als de context is dat ze ook nog eens een rottige maatvoering heeft. Blij dat ik kan naaien.

    Ben benieuwd of die Imme door de keuring komt morgen ochtend. Ze heeft "meegeholpen" met de kleurtjes uitzoeken en patroon te tekenen. De foto van t model vond ze mooi. De tricot met zilver glitter vond ze wel erg mooi, en (ik laat de uitgeknipte stukken zonder spelden maar eens liggen, kijken wat ze doet) de patroondelen werden vakkundig achterover gedrukt en in een hoekje eens goed bewonderd en bekeken. Dus technisch gezien is dat mild positief denk ik (?).

    Hij zit nu in elkaar, makkelijk patroon inderdaad. Durf alleen mn tweeling naald nog niet aan voor de boord en de zomen uit te stikken. Dat test ik eerst maar eens uit op een test stukkie.
     
  18. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Op zich een goede eigenschap, eigen smaak en stijl. ;) Hier ook twee dames die heel goed weten wat ze willen. Ik hoef echt niet met iets aan te komen wat ik leuk vind, maar zij niet, dat doen ze echt niet aan. Ik probeer dus samen met ze stof en patronen te kiezen, dat werkt vaak het beste. :)
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Nou ik kreeg een duim omhoog net van dr, maar aantrekken ho maar...Zucht, best lastig als heavy metal mama iets te maken waar dochter prinsessen ekster helemaal mee weg loopt, niet zijnde een verkleedrokje.
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  20. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Oefening baart kunst. ;)

    Misschien is een Unique (van Farbenmix) iets voor haar? Zit alleen niet in een avondje in elkaar... :D De Solis van Sofilantjes met cirkelrok deed het hier ook goed, maar ja, is niet echt een wintermodel, dan zou je het bovenstukje aan moeten passen. Hazel van Bel’Etoile vind ik ook leuk voor jongere kinderen, maar zelf geen ervaring mee.

    Ik mag nu juist terug maar meer mijn eigen stijl. :D In de zin van eenvoudig en vooral draagbaar. Maar dan dus wel binnen hun smaak. En dat is wel eens lastig, dan denk ik een leuk stofje gevonden te hebben en is het ‘mwaaaaah’. Dan doen ze het dus niet aan, dus dan koop ik het niet. :)
     
    Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina