Ik heb een Pfaff Quilt Ambition 2.0 Heeft ontzettend veel siersteken (200+) die zal je waarschijnlijk nooit allemaal gaan gebruiken. Ik gebruik ze regelmatig voor het afwerken van hals of rokzoom. Deze heb ik al een aantal jaren, weet dus niet of deze nog in het assortiment zit maar kostte toen rond de 800 euro. Qua lockmachine heb ik een Singer (bij de Lidl in een aanbieding gekocht voor ik meen 150 euro) Je vraagt waar je kunt gaan kijken: ik zou bij een fysieke winkel gaan kijken. Daar kunnen ze je vaak prima adviseren wat er mogelijk is. En je kunt even een stukje proefnaaien. Daarnaast geven ze ook vaak een machine-introductie wanneer je de machine bij hen koopt. En ja, afhankelijk van je wensen en budget is het soms handiger om een duurder merk tweedehands te kopen.
Ik ben eindelijk weer wat meer aan het naaien, dit keer een trui voor mijn dochter met verborgen zak. Het patroon is de summit peak van New Horizons
Dankjewel voor de tips allemaal!! Ik ben sinds vanmiddag de trotse bezitter van een Husqvarna Ben inderdaad naar een goede naaimachinewinkel geweest waar een stokoude meneer me vanalles heeft laten zien en proberen en dit was de winnaar! Ben er nu heerlijk mee aan het prutsen (nog een uurtje, dan moet ik de kinderen halen) en als een kind zo blij! Nu de komende weken nog tijd vinden voor de nieuwe projecten in mijn hoofd
Oh wat gaaf! Veel plezier er mee! Zo af en toe bestel ik stofjes online, zo heerlijk als dat binnenkomt een lap donkerblauw nepleren, daar ga ik een rokje van maken voor dochter en mezelf. En als er genoeg is krijgt jongste dochter er ook een
Oeeeh dochter is gek op wolf en maan (en rose) waar heb je dat paneel vandaan als ik vragen mag? Allicht dat ze dan een keer wél een jurkje van mama aan wil (nogal een zeurkous).
Hip en Eigenwijs hij is van lyckling design. Nu is dit een maat 146. Ik weet niet of hij 98/104 ook mooi uitkomt.
Een keer een sweater jurk met een ruffle gemaakt, niet helemaal mijn smaak, maar het is dan ook niet voor mij. De stof vind ik wel heel mooi. En het model is wel leuk om een keer te maken. Mijn dochter is er gelukkig blij mee. Uit dezelfde Btrendy, een trui met extra wijde mouwen, jacquard geweven elastisch katoen: Welja anders draai je die foto toch gewoon. De trui is leuk en zacht en wordt graag gedragen, maar ik vind hem wel kort vallen. Als ik hem nog eens maak dan komen er een paar centimeter aan.
Hoopvol op sneeuw (ietsie pietsie laagje aaaah toeeeee???) achter de naaimachine gedoken en van een couponnetje een fleece trui in elkaar geflanst. Andere trui gepakt en de punten overgenomen, echt wilde gok zeg maar (had ook een pesthumeur kon mn wachtwoord voor mn wachtwoordenkluis niet meer herinneren, gebruik m 20x per dag maar *poef* ). Nu nog bedenken hoe ik de hals af ga werken aangezien mn singertje meerdere lagen fleece niet grappig vind. Denk dat t handwerk gaat worden. Wordt t niks hebben we een knutseltrui erbij. Dr oude schildervest is toch te klein geworden. Voor die 2 euro stof kan je nog wel eens mislukken. Foto volgt als blijkt dat t foto waardig is
Ik kom er eigenlijk nauwelijks aan toe, ook al zitten er super leuke patronen in de nieuwe Ottobre Kids. Maar ja, mijn weken van helemaal niks voor elkaar krijgen met de kinderen erbij, lopen naadloos over in weekends van niks gedaan krijgen met de kinderen erbij. Met moeite nog een onderbroekje voor dochter gemaakt, vind het toch wel fijn om tricot resten op te kunnen maken (en ze draagt dit model graag):
Nou dochter vertikt t om m aan te trekken vooralsnog, dus kan geen bal afmeten. Geloof dat t maar op de goede gok gaat worden van een ander...Intussen wel een tricot trui gemaakt met een iron on patch van vriend Ali.
Ik had laatst leuke Pippi onderbroekjes besteld van de H&M, leveren ze gewoon de verkeerde maat uit, dus die kon ik meteen terugsturen. Patroon komt ook uit een Ottobre, van een paar jaar geleden. Als je zegt welke maat je wil hebben, wil ik m wel even op papier tekenen en naar je toe sturen.
god, kom dan niet op wish en aliexpress en zoek op iron on patches...er is gewoon teeee veeeeel. Ik maak zo even een foto. Onderbroek maat 116/122 (ronde billen). C&A duurt nog een eeuwigheid vrees ik.