Oooh nee, dat had mn dochter uitgezocht voor een onesie en dan van die knalroze met eenhoorns. Verschrikkelijk spul inderdaad, zelfs als je alle delen direct aflockt na t knippen van t onderdeel en rigoreus stofzuigen kom je die pluis overal tegen. Uit ellende heb ik me maar beperkt tot een poncho en een wijde trui, ipv een onesie. Dat berenpak maak ik van jogging en fleece. Die pluisbende komt mn huis niet meer in. Dat werd gelijk grote schoonmaak van mn lockmachine. Kom t zo nu en dan nog tegen.
Nou dat berenpak wacht maar ff tot morgen. Ben een eind gekomen maar moet de afwerkbies nog invouwen en vaststikken en de rits er in zetten. Daarna de laatste naden sluiten. Met de beste wil van de wereld, de manier dat ze dat beschrijven trekt mijn machine dat ook niet. Zal vast een ander alternatief mogelijk zijn. Morgen dus maar even op de thee, bij my source of all sewing knowledge: "maaaaaaaaaam, het lukt nieeeeeet!" Ik kan dat patroon trouwens erg afraden voor een basic huishoudmachine als je met dun fleece en joggingstof wilde werken. Met een brother innovis F410 ga ik over sommige stukken al met de hand. Het is veel naad op naad over 4 of 6 lagen stof heen moeten is geen uitzondering. Beetje raar bedacht want het is een berenpak met wantjes, daar ga je geen hydrofielstof voor inzetten.
Ik zie dit nu helemaal voor me! Nou hier gaan we vandaag rustig aan maar is beginnen. Ik moest zo lachen gisteren. Zit in bad nou mama ik heb het bedacht jij moet voor mij m’n pyama maken en dan gaat papa met mij en T naar monkey town…. Dus mama mag werken en jullie gaan plezier maken???
Ooohh dat zou voor mij echt de hemel zijn, als mijn man wat leuks ging doen met de kinderen en ik ongestoord aan de naaimachine kon. Dan lag project "eenhoornbloesje" niet al weken te verstoffen.
Die twee naar krijspaleis en ik met mn knuffelkous en machines en stofvoorraad thuis? Oooh heerlijk, zijn daar strippenkaarten van, ik ben bijna jarig Welke stof gebruik je voor een pyjama?
Ze had een frozen tricot uitgekozen op de stoffenmarkt. Gelukkig wil ze daar een pyama van en geen kleding… dus niet specifiek wat gekozen. Papa was paar weken geleden al de Sjaak dus we delen nu even de ellende haha. Vooral omdat de 2jarige met z’n zus mee wil in het grote gedeelte.
Hahaha nou idd! Ik heb wel eens gezegd dat ik een weeekend alleen wil zijn. Maarja niet in een vakantiehuisje maar graag thuis, zodat ik me op kan sluiten in mijn hobbyhok en de hele dag kan naaien, geweldig! Ik maakte afgelopen week de Hazel Dress, die vind ik ook erg leuk met dubbele stroken. Voor de zwierders onder ons
Oeh klinkt al wat voor mn dochter, die had de candy swirl dress uitgezocht, ja daaahaaaaaag dat is echt een vermogen aan stof of je moet toevallig t nog aan reststukken hebben liggen.
Zo heb ik eens een Unique van Farbenmix gemaakt in maat 122 oid. Je zou het niet zeggen, maar er zat voor zeker 50 euro aan stof in.
Oeh maar beide patronen zijn wel heel gaaf De Hazel dress gaat prima uit een meter stof, tenminste, maat 98 wel. En nog zat stof over voor een haarband. Al moet ik die nog maken Er kwam nu eerst een omslagdoek voor een baby tussendoor. Iemand nog tips voor kraamcadeautjes voor een baby nog niet geboren is en waarvan het geslacht nog niet bekend is?
Ik snap wat je bedoelt maar wel fijn om er je kind mee blij te kunnen maken he Zo ook wel eens een afschuwelijk Jokie en Jet dekbedovertrekje genaaid kind blij!
Wasbare billendoekjes, wanneer de tandjes doorkomen is dat een uitkomst!!! (ook de neutral en waterwipes verdraagd hij momenteel echt niet) Lekkere omslagdoek, ukkepuk hier leefde in dat ding was zn favoriete stek.
Dat heb ik nou met roze en glitters, met name de combi. Heb ook nog een ander afschuwelijk stofje toebedeeld gekregen van dr. Blauw met zilver glim, haar versie van "elsaaaa". Zal morgen eens een foto proberen te maken. Te "in your face" voor een shirt, laat staan een jurk...nouja dan maar een rokje ofzo. Berenpak is klaar, althans ik ben er klaar mee Moeten origineel wantjes aan en een klittebandje over de rits aan de bovenkant, maar mijn relatie met klitteband is niet best voor de machines. Vond een boordbandje wel gescheten. Hangt een beetje raar voor de foto maar ala. Ik maak allicht ooit nog wel een berenpak, maar zeker niet met dit patroon. Moest 6 lagen dikke stof plus een rits doorploegen, gelukkig een industriemachine beschikbaar anders red je dat niet. vandaag als de sodemieter nog meer wasbare billendoekjes bijgemaakt en op verzoek van dochter project matching pyjama's opgestart. Het leek haar wel leuk als zij en dr broertje dezelfde pyjama hadden op de camping. De broekjes zijn klaar. Nu maar gokken dat meneer in juni/juli nog een shirt maat 74 aan kan (lange ruglengte en groot koppie) maar dat komt van de week wel.
Nou die is super goed gelukt, en ik zou zeker helemaal niks meer met klittenband gaan doen, want dat creeert ook altijd wel ergens prikkende randjes ofzo. Plus dat het altijd actief alle andere stoffen in de omgeving probeert te vermoorden.
Ik heb nog ff snel een katoenen hoes om een kussen van de ikea bank in elkaar gerost. Dat vliesspul ging bij die zitting helemaal pluizen zag ik toen ik de bekleding er afhaalde na een ongelukje van dochter. Nu aan t nadenken wat we gaan maken... Zoontje zit nu in mt 68 shirts ivm ruglengte en hoofd. Zou van de zomer 74 voldoende zijn of toch maar 80 aanhouden? (pyjama shirt)
@riean nog wat weten te verzinnen? Hier liggen t shirts klaar om in elkaar gezet te worden. Seraflex ook in huis, nu nog fut. Eerst maar eens uitvogelen hoeveel "flink lagere draadspanning" betekend in de praktijk (Voor de seraflex). Zag dat steeklengte verlengen ook aangeraden werd We gaan maar weer verder YouTube kijken naar hoe anderen naaien geloof ik.