DIY kinderkleding

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Vero0504, 30 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Een Lewenstein is ook prima. :)
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  2. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Dat is dan ook wel de Ferrari onder de machines!
    Heb je die dan alleen voor eigen gebruik, of ook voor verkoop?
    Ik ben er ook een beetje naar aan het kijken, maar daar blijft het voorlopig waarschijnlijk wel bij...
    Binnenkort ga ik beginnen met kleinschalig eigengemaakte kleding verkopen, maar ik denk dat ik dan over 10 jaar nog steeds niet zo een machine bij elkaar gespaard heb daarmee. :cool:
     
  3. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113

    Ik verkoop heel kleinschalig eigen gemaakte kleding. Maar heb de babylock gespaard door delen van 13e maand/vakantiegeld achter uit te leggen. Inmiddels behoorlijk wagen park want naast de naai, cover, overlock staan er ook een borduurmachine, een scan n cut, een pers en een cricut hahahaha. Soms ga ik gewoon ik mijn kamer zitten om te kijken naar alle mooie machines en stoffen whahaha
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.809
    113
    Amsterdam
    O ja zo’n cricut lijkt me ook nog geweldig!
    Klinkt wat arrogant maar opzicht qua aanschaf is het qua geld allemaal niet heel spannend hier. Echter net vorig jaar huis gekocht en alles was toch veeel duurder dan begroot dus de tuin moeten we nu helemaal zelf financieren en kan niet meer uit het bouwdepot. Dus daar gaat nu al het geld naar toe. Na de zomer is er weer meer ruitme. Dus kan nu rustig rondkijken.
     
  5. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Ik snap je helemaal dat je daar heel blij van kan worden en gewoon even gaat genieten. :D
    Met zo een kamer vol machines dan kun je wel echt leuke dingen doen!
    Mijn naaimachine heeft al een upgrade gehad, de lockmachine is nog de Lidl Singer waar ik mee begonnen ben en scan n cut is een paar weeken terug hier ook gearriveerd. Zou ik je misschien via PB wat mogen vragen over het kleinschalig verkopen?
     
  6. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113

    Je kan ook niet alles in 1x :) lekker oriënteren eerst kan ook heel fijn zijn!
     
  7. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    ja hoor
     
    missle vindt dit leuk.
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Wat is het verschil tussen een scan n cut en een cricut? Ik de zin van: kan de een dingen die de ander niet kan? (Ik heb een Cameo, zou daar geen ander snijapparaat naast hoeven. :) Enige machine-wens op mijn lijstje is momenteel een coverlock. :) Maar eerst verhuizen, naaikamer inrichten en zien hoe veel ik dan weer ga naaien. Momenteel is het bijzonder weinig…)
     
  9. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113

    Van cricut heb ik de easy press. Snijapparaat van hun geen ervaring mee…
     
  10. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Ik heb idd ook een cameo, ik gebruik hem niet dagelijks, gekocht van de zorgbonus, naast de nieuwe naaimachine. Dat vind ik dan zó leuk om voor mezelf te kopen. Verder doe ik dat echt nooit, zoveel geld uitgeven aan iets voor mezelf :)

    En die naaikamer, die heb ik sinds een jaar ook, en echt, dat is zo fijn! Ik deel hem nu wel met mijn man, maar af en toe hint ik al naar hem dat hij ook best van een deel van de schuur een kantoor kan maken voor hem zelf, zodat ik de hele kamer voor mezelf heb :D

    Ik ben trouwens wel benieuwd hoe en waar jullie kleding verkopen. Ik verkoop af en toe wel wat aan familie, kraamcadeautjes enzo, maar ik zou het best uit willen bouwen. Zeker nu de jongste wat ouder wordt en volgend jaar naar school lijkt het me zo leuk om uiteindelijk een kleine webshop te starten. Maar hoe doe je zoiets?
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.157
    113
    Inschrijven KvK en bij Strato een website bouwen, hoef je nog geen ontwikkelaar voor te hebben.

    Administratie inrichten dat je daar zo min mogelijk werk van hebt met aangifte doen en een beetje inzicht hebt in wat goed of minder verkoopt.

    Ik kon financiele administratie zelf overigens, ben fiscaal geschoold dat was meer in mij opleidingsrichting dan het naaien :roflmao:.

    Ik stond overigens op middeleeuwse markten dus totaal andere hoek en bedrijfsvoering. Had dan wel weer Belgische BTW aangifte te doen, best grappig systeem.

    Op een bepaald punt werd het dan een beetje vaag. Werd de discussie of we wel of geen beroepsaansprakelijkheidsverzekering moesten hebben. Niveautje van omzet was beduidend wat anders dan die premie. Kwam niet helemaal duidelijkheid uit, dus ben er toen mee gestopt.
     
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    #752 NiekeKris, 3 mei 2022
    Laatst bewerkt: 3 mei 2022
    Ah, oké, dan snap ik het! :) (Die heb ik ook, de mini, en daarnaast een zwenkarm pers. :D)

    @riean: Ik had/heb nu ook een naaikamer, maar ivm aanstaande verhuizing moest die opgeruimd. Nu staat alles dus in kasten, dat werkt veel minder prettig. Na de verhuizing staat het weer zo dat ik het gewoon meteen kan gebruiken, dat werkt veel fijner. :) Ik maak in principe geen dingen om te verkopen, alleen een enkele keer voor familie/vrienden iets tegen de kostprijs (of als cadeautje, wisselt waar het voor is :)).
     
    riean en Anan vinden dit leuk.
  13. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Thnx, ik heb eerder een bedrijfje gehad en deed de administratie zelf en omdat mijn man een eigen bedrijf heeft hebben we al een accountant. Maar volgens mij is het tot een bepaald bedrag niet perse nodig om ingeschreven te staan dacht ik. Maar dat ga ik wel eens uitzoeken.

    Ik ben ook wel benieuwd waar jullie alles verkopen. Markten? Of toch internet, maar waar dan reclame maken?
     
  14. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Ik ben recent ook aan het kijken geweest of ik een KVK nodig had. Maar om een 'echt' bedrijf te zijn moet je aan de uren norm voldoen en ik vond ergens dat je een omzet van minimaal 10.000 euro moet hebben of de verwachting dat te gaan bereiken. Een webshop kost maandelijks geld en om met ideal te kunnen laten betalen heb je een zakelijke bankrekening nodig en daarvoor heb je dan wel weer een KVK nodig. Daarom ga ik maar gewoon kleinschhalig via Facebook verkopen, de inkomsten vallen dan onder 'inkomsten overig' voor de belastingdienst. Je mag je kosten aftrekken van de verkoopprijs, dus als je kleinschalig verkoopt zul je niet de hoofdprijs aan belasting hoeven te betalen als het goed is. Ik moet nog beginnen, dus ik kan je niets vertellen uit de praktijk nog...
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.157
    113
    Het nadeel van geen kvk is dat je niet bij de stoffen-/fourniturengroothandels binnen komt. Ik werkte dan met meeeeeeeeters linnen en met 10,- de meter krijg je t gewoon niet verkocht.

    Terwijl je makkelijk 3,5 meter nodig hebt, meer dan 45 en je prijsde jezelf de markt uit. Bij de groothandel kon ik hem per rol halen voor 6,95 de meter. Heb je nog niet zaligmakende marges als je garen en machines mee rekende. Maar dat is een beetje t euvel met die stijl.

    Bij bijv babykleding zit je in iets meer gereguleerde hoek ivm veiligheid. Denk aan de drukkertjes bijv, of de knopen, er zijn ook mensen die ringslings custom maken. Ik ben dan weer zo'n schijtluis dat ik dat soort ontwerpen dan maar gewoon niet maak. Die dingen maakte ik ook niet voor mijn eigen kinderen.

    Gewoon tshirtje zonder drukkertjes,
    Leuk broekje
    envelopshirt
    Wasbare billendoekjes en matching verschoonkussen omtrekje

    Beetje de veiligere dingen. Er staan een aantal projecten op youtube sewing for children, ideal sale projects.

    Ik ben er helaas nog niet achter welk programma ze gebruiken voor digitale patronen. Zoiets is wel verdraaide handig voor je eigen patronen namelijk want ik heb hier maaaaappen vol met patronen in allerhanden maten met allicht t idee ooit weer op te starten. En dit zijn geen kleine patroontjes. :|

    Stel dat je t wat rustiger aan wilt doen in een toekomst dan kan je je patronen gewoon verkoopt voor een leuk prijsje. Of t storm loopt moet je maar afwachten, maar passieve inkomsten is natuurlijk ook wel erg fijn!

    Je kan altijd nog proberen pm met een stoffenwinkel een dealtje te sluiten dat ze een rol meebestellen bijv.
     
  16. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Je mag bij de KvK inschrijven hoor, ook als je niet aan het urencriterium gaat voldoen. Ook als je ingeschreven ondernemer bent mag je de inkomsten dan opgeven bij Overige inkomsten. Je krijgt dan wel een BTW nummer en verplichting om BTW aangifte te doen, tenzij je je aanmeldt voor de Kleine Ondernemers Regeling (KOR).
     
    missle vindt dit leuk.
  17. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Voor wie nog een super snel en simpel project zoekt: badcape van handdoeken.

    Men neme: 2 handdoeken van de Hema (grote en een kleine, in mijn geval 140x70cm en gastendoekje, 30x55) en een randje bolletjeslint.

    En voilá, een tevreden dochter die de blits maakt na de zwemles.

    20220506_180030.jpg
     
    femkes, riean, Vero0504 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.157
    113
    Dat seraflex is wel verdraaide handig! (nekboordjes)
     
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.157
    113
    Ah die komt hier ook wel handig van pas! Leuk ding joh!
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  20. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.809
    113
    Amsterdam
    Omgggg ff frustratie. Ik wilde de niet rekbare Lena maken. Paar weken geleden alles al geknipt, wil ik de instructie downloaden werkt de website ofzo nu niet! En ik heb deze nog nooit gemaakt, de meeste dingen weet ik inmiddels uit m’n hoofd.
    Dus nu maar Stella van ikatee aan het snijden en daar aan beginnen.
     

Deel Deze Pagina