DIY kinderkleding

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Vero0504, 30 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ja ik wel! Al vind ik dat printen/knippen/plakken elke keer wel weer een gedoe. Maar je kan het ook uit laten printen op A0 vaak (alleen denk ik daar altijd te laat pas aan). Ik ben fan van de patroontjes van Sofilantjes en Zonen09 en laatst heb ik de Alex Jogger van Misusu besteld voor mijn dochter. Bel'Etoile heeft ook leuke dingen trouwens!

    En ik vind de Dex Pants (gratis patroontje van Missessippie) ook erg leuk, maar die gaat geloof ik maar tot 128 en dat past hier niet meer.
     
    Vero0504 en Muisje2016 vinden dit leuk.
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Ik print ook wel. Wel een gedoe, maar is niet anders. ;) :)

    De boeken I love t-shirts en I love sweaters vind ik ook erg fijn!
     
  3. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Dank voor de tips! Laten uitprinten op A0, bedoel je dan bij een copy-shop? Hier zit er nergens zoiets in de buurt. Onze printer kan alleen A4 en dat lijkt me dus zo'n gedoe met knippen en plakken. Maar misschien moet ik me er eens overheen zetten en t proberen.
     
  4. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Die zijn ook leuk! Ik heb I love sweaters gekocht (tegelijk met 100 jurkjes) maar nog niks uit gemaakt omdat het nu zomer is. I love t-shirts staat ook op mijn verlanglijstje :)
     
  5. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ja, bij een copyshop inderdaad, maar volgens mij kan dat ook online en dat je het dan opgestuurd krijgt. Maar ik denk dat het dan kostentechnisch handig is als je een aantal patronen tegelijk doet, dan heb je maar 1 x verzendkosten.
    Ken je de fb-groep "naaien voor vriendinnen"? Daar komt het volgens mij wel eens voorbij.
     
  6. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Muisje2016 vindt dit leuk.
  7. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Dat is een goed idee! Met wat meer patronen tegelijk is dat inderdaad best te doen. Die FB groep ken ik niet, ga ik ook eens bekijken!
     
    Linda86 vindt dit leuk.
  8. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Zo dus eigenlijk:
    IMG_20200701_140658425.jpg
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  9. Willowl

    Willowl Actief lid

    16 nov 2016
    299
    138
    43
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Ik heb nu b-trendy gevonden, maar wat je zegt merendeel is voor meiden echt unisex is er ook niet veel. Downloaden heb ik nog niet gedaan, staat toevallig wel een sweater die ik nog wil maken en dat is een digitaal patroon. Nog geen idee wat ik moet verwachten eigenlijk, ben redelijk papier georienteerd waar t naaien betreft.

    Ik neus altijd wel even bij de kringloop en rommelmarkten of er toevallig nog knippies/burda's etc. tussen liggen.

    Maakt mij niet uit of t een ouder blaadje is, modern stofje en hier en daar een aanpassing en je komt een heel eind. Alleen ff de maten nameten, merk zelf dat de ene maatvoering de andere niet is maar dat heb ik ook met kleding in de winkel. Maar dat moet je met bijv. een knipmode van nu v.s. 20 jaar geleden ook even erg in houden.
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Die I love boeken staat veel unisex in. (y)

    Mocht iemand interesse hebben, ik heb nog wat patronen/tijdschriften liggen die tegen verzendkosten weg mogen. Wel vooral meidendingen (Knippies natuurlijk van alles wat), ook wel logisch gezien het feit dat ik twee dochters heb. ;)
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Ik ben naast de patronen in die boeken trouwens wel fan van de patronen van From Niki With Love en Sofilantjes.
     
    Vero0504 en Muisje2016 vinden dit leuk.
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Ik heb nog een leuk tricootje gevonden, staalblauw met zilver (dochter is een raafje). Ben er alleen nog niet helemaal over uit wat ik hier mee ga doen. Hij is iets stugger. Dus ik dacht aan zo'n big shirt, zeg maar, iemand anders nog een idee?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    NiVa0230 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  14. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Leuk stofje! Zoiets lijkt me ook leuk (maar van de foto lastig in te schatten of jouw stofje daarvoor geschikt is): https://www.instagram.com/p/CB_T9K1AYGX/

    Mijn dochter houdt van jongenskleren, ik zie altijd zoveel leuke meisjesstofjes en -patronen, dan baal ik soms stiekem wel ;).
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    deze stof is te zwaar daarvoor. Lichte katoen valt bij dat model mooier.

    Ik heb een prinsessendochter te pakken...als t maar glimt, glittert of een happy de peppy knal kleur variatie van rose is of met rokjes minimaal een theater verschijning is qua "poef" effect. 1 laag gerimpeld tulle is te klein zeg maar en trekt ze ook écht niet aan.

    Geloof me dat als heavy metal mama, met zelf alle kleuren in de kast als t maar zwart of donkerblauw is ik soms ook een diepe zucht slaak.

    In de b-trendy 14 staat een stoere overall (foto) misschien dat wat voor je dochter? Hier ga ik m ook maken maar dan moet er minimaal glitter in verwerkt zijn of t moet fuchia/neon rose worden (valt wel lekker op).:roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mvm2018, NiVa0230 en Linda86 vinden dit leuk.
  16. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Hahaha ik heb ook zulke dochters en zelf nooit zo geweest. Was even wennen, maar heb me er maar aan over gegeven :D
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  17. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Hier net zo. Tot ze in groep 3/4 zaten, toen was het hier over. Inmiddels dus bij voorkeur stoer. :D En dat vind ik ook heerlijk, hoor, het biedt alleen wat minder variatiemogelijkheden. En qua naaien is het wat saaier. ;) Aan de andere kant ook vaak een stuk goedkoper, een Unique hoef ik niet meer te maken bijvoorbeeld, scheelt heel wat meters stof en fournituren. :roflmao:
     
    Linda86 en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  18. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In het noorden heb je Veldman-Zijlstra naaimachines, die komen op afspraak bij je aan de deur. Mijn machinepark heeft net een beurt gehad. Alles loopt weer als een zonnetje. Ik laat dit in principe jaarlijks doen. En door de vele mondkapjes die ik heb genaaid, was de naaimachine écht wel aan een beurtje toe.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  19. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik naai ook al jaren, heb ook langere tijd les gehad, incl patroontekenen. Ik naai voornamelijk voor de kinderen en voor mezelf. Verder ook wel regelmatig wat babykadootjes. De laatste maanden vooral veel mondkapjes zitten naaien.

    Ik maak vooral gebruik van Knip/Knippie, Burda, B-trendy ook wel wat. En heb van Klimperklein een viertal boeken. Is in het Duits en vooral voor Jersey/Tricot gebruik. Sinds kort is er van Klimperklein ook een boek voor "Webware" (niet-elastische katoen :) ) Jammer genoeg is dat alleen tot 134 (voorlopig) en daarin zitten mijn meiden niet meer
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  20. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Ik vind Ottobre kids het fijnst, heel leuke mooi vallende modellen, maar het is wel een duur tijdschrift. Ik heb er een paar liggen en kan daar voorlopig lekker mee vooruit. Ook heb ik op de stoffenbeurs een stapeltje iets oudere Knippies voor weinig geld gekocht, en een tijdje een proefabonnement gehad. Ik heb een jaartje op naailes gezeten maar had daar helaas geen tijd meer voor, nu zou het wel weer kunnen. Ik heb er veel geleerd!
     

Deel Deze Pagina