Paardrijfeestje?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Plopperdeplopperdeplop, 4 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    265
    443
    63
    Vrouw
    Mijn zoon (7 jaar) zit al ruim 2 jaar op paardrijden. Binnenkort wordt hij 8 en wil dan graag met zijn vriendjes paardrijden. Ze bieden bij de stal waar hij wekelijks paard rijd feestjes aan, ook voor kinderen die nog nooit op een paard hebben gezeten. Ik heb echt vol vertrouwen in de dames die daar werken en veiligheid wordt groot geschreven. De begeleiding voor beginnende paardrijders is altijd 1 op 1. Er komen maximaal 4 kinderen (inclusief zoon).

    De andere moeders zijn echter wat bezorgd. Ik snap dat wel, zij hebben natuurlijk niet de ervaring (met de stal) die ik heb. Dus ik dacht. Ik vraag het eens aan de dames hier, zouden jullie kinderen (7 a 8 jaar) naar een paardrijfeestje mogen? Zijn er dingen die jullie van tevoren zouden willen weten?

    Ik zou het echt heel jammer vinden als zoon zijn beste vrienden niet kunnen komen omdat de ouders het eng vinden dus ik wil iedereen goed informeren. Ik ga ook nog eens extra bij de stal navragen naar het veiligheidsconcept.
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier al 2x een paardrijfeestje gehouden en nooit vragen gehad. Ze gaan echt niet galopperen ofzo. Is altijd prima gegaan. Ze weten ook wel welke pony's en paarden daarvoor geschikt zijn.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ben zelf doodsbang voor paarden. Mijn dochter zou niet mee mogen, maar dat is echt mijn eigen angst.
     
  4. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    265
    443
    63
    Vrouw
    Dankje, fijn om te lezen. Ik was ook een beetje verbaasd door de vragen, ik had mijn zoon er ook zonder ervaring waarschijnlijk zo naar toe gereden:roflmao:. Zoals ik al zei, ik heb echt veel vertrouwen in de dames, die gaan echt geen gekke dingen doen met de kinderen, dan kunnen ze de tijd gelijk sluiten. Maar goed daarmee heb ik de andere moeders nog niet gerust gesteld....
     
  5. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.760
    2.625
    113
    Noord-Holland
    Hier is dochter ook eens op een paardenfeestje geweest. Op een manege werken toch precies mensen die weten hoe ze met de dieren én met kinderen om moeten gaan. Ik ben daar geen seconde bezorgd over geweest.
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.378
    3.896
    113
    noord holland
    Ik zou het vooral super leuk voor m'n kinderen hebben gevonden. Ze zijn wat ouder dan dat zelf gaan paardrijden. Maar rond 7/8 had ik t ook super leuk voor ze gevonden als ze een feestje hadden gehad.
    Ik zou niet weten waarom iemand denkt dat t niet veilig is, mensen doen echt niet zomaar wat.
     
  7. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    265
    443
    63
    Vrouw
    Ja, dan is nee natuurlijk ook gewoon nee. Hier is het geen nee, maar twijfel.....

    Ik hoor dat trouwens wel regelmatig in mijn omgeving als ik zeg dat mijn kind op paardrijden zit. Dan zeggen ze "dat zou mijn kind echt niet mogen". Dat zit hem dan inderdaad vaak in angst van de ouders. Dat snap ik dan ook wel weer.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.628
    1.176
    113
    Hier heeft mijn oudste zelf jaren terug een paardrijfeestje gegeven. Geen vragen gehad van de ouders. Hier zou ze dus zelf ook naar een paardrijfeestje mogen.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ja hoor. Geen problemen mee.
     
  10. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.983
    5.815
    113
    Ja hoor, ik ga er als ouder dan wel vanuit dat ze de juiste materialen op de manege hebben, goedpassende caps enzo..

    Is het probleem dan echt veiligheid?
    Maar dat heb je toch met veel meer feestjes, dat het niet zonder risico is? Mijn dochter heeft een klimfeestje gegeven en toen onze zoon 9 werd heeft ie een kart-feestje gegeven, was hier allemaal geen probleem in ieder geval.:)
    Trouwens ze kunnen ook hun nek breken in een binnenspeeltuin, of een bowlingbal op hun voet krijgen, dus ja, dan kun je ze wel inpakken in bubbeltjesplastic..
     
    esklessebes, Nova1986 en Liekje81 vinden dit leuk.
  11. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    265
    443
    63
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties tot nu toe. Voor bijna iedereen is een paardenfeestje dus niet zo'n probleem. Fijn, ik kreeg al een beetje het gevoel dat het een levensgevaarlijk idee had. Ik ga de 2 moeders proberen gerust te stellen, want het zijn zoon zijn beste vrienden. De kinderen zijn hier al heel vaak over de vloer geweest en ook al bij meerdere feestjes, dus ik denk wel dat het concept ze wat angstig maakt.

    De manege is inderdaad helemaal uitgerust met goedpassende caps, lieve rustiger ponies. Ze hebben heel veel ervaring met kinderen en bieden veel activiteiten ook voor onervaren kinderen. Ik maak me er zelf geen zorgen om.
     
  12. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.477
    5.135
    113
    Vrouw
    Dochter is afgelopen herfst ( toen net 8) nog op een paardrij feestje geweest. Van een kindje dat zelf niet op paardrijden zit. Ze hebben het geweldig gehad.
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Ik leg zelfs de baby al op de pony en hij is nog maar 5 weken :D (ik hou hem uiteraard altijd vast en het is maar een paar tellen)

    Maar... zoon 1 is doodsbang voor paarden, ook al is hij ermee opgegroeid. Dus ik zou wel peilen hoe t met de vriendjes is qua angst ervoor.
     
  14. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.342
    359
    83
    in een huis
    Ja hoor. Geen probleem!
     
  15. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    265
    443
    63
    Vrouw
     
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    @Plopperdeplopperdeplop

    Ik heb mijn pony al ruim 20 jaar. Kan er mee lezen en schrijven haha. Met alle kinderen gedaan vanaf baby. Helaas dus nr1 vanaf het moment dat hij het besef had van oei een paard... was t over met de liefde. Pas sindskort durft hij 1 aai te geven, op de zijkant terwijl ik tussen hem en paard in sta. Dus een paardrijfeestje is voor hem geen feestje haha
    (En nr 2 rent gewoon onder de buik door als je 1 tel de andere kant op kijkt en ziet helaas geen gevaar. Hopelijk is nr3 een combi ervan: verstandig maar niet bang :p )
     
    Athina, Saartje33 en Plopperdeplopperdeplop vinden dit leuk.
  17. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.666
    6.835
    113
    Vrouw
    Ik heb niks met paarden en de kinderen ook niet, dus ook geen verstand van paardrijden. Maar als hij zo’n uitnodiging zou krijgen zou hij zonder twijfel mogen gaan. Maar ik zie misschien allemaal dingen over het hoofd? Wat is het ergste dat er kan gebeuren dan? Van een paard afvallen? Of zijn er nog andere dingen waarom kinderen niet zouden mogen/ouders twijfelen?
     
    tuc vindt dit leuk.
  18. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Mijn dochter gaf toen ze 8 werd een paardrijdfeestje. Zij zou dus mogen. :roflmao: Maar ja, ze rijdt zelf ook al vanaf haar vijfde. :D

    Alle kinderen die beginnen hebben nog nooit gereden (en echt niet altijd met 1 op 1 begeleiding). Lijkt me dat ze daar op een manege aan gewend zijn.

    Ik vind zwemmen met meerdere kinderen zeg bv. een stuk gevaarlijker. En ik ben echt niet bang voor water, zelf altijd (heel) veel gezwommen. Maar als er daar iets mis gaat…
     
    mausi, cosdy en Saartje33 vinden dit leuk.
  19. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.033
    15.039
    113
    Hier is de middelste pas ook naar de manege geweest met een feestje. Groep 5 dus 8/9 jarigen (zij is nog 8). Geen moment aan gedacht om nee te zeggen.

    Ik heb 1x een moeder gebeld, dat was met een zwemfeestje. Ze gingen er vanuit dat ze allemaal wel diploma hadden maar mijn zoon had dat nog niet omdat hij laat was gestart. Dat icm "in zijn eigen wereld" (ass) vond ik niet fijn. Maar uiteindelijk was het 2 vaders (broers, 2 neefjes vierden het samen) op 8 kinderen, wisten ze dat hij bandjes om moest en hoe ze beste contact konden krijgen. Dus toch mee laten gaan uiteindelijk.

    Weet je, per kind is het ook verschillend. Bij kind3 zou ik zonder bezwaar haar in die situatie laten meegaan (wel even moeder inlichten over geen zwemdiploma) maar bij kind4 zou ik met 3 diploma's denk nog moeite hebben, totaal ander kind.

    Ik zou zeggen, probeer te achterhalen wat hun bezwaren geeft zodat je ze hopelijk gerust kan stellen
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  20. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    265
    443
    63
    Vrouw
    Ik heb heel eerlijk gezegd ook niet echt veel verstand van paarden. Mijn zoontje wilde het wel een keertje proberen toen hij 5 was en ik dacht eerlijk gezegd dat het bij 1/ 2 proeflesjes zou blijven, maar hij doet het intussen al 2 jaar en vindt het nog steeds heel leuk. Hij is 1 keer van de pony gevallen, maar had zich gelukkig geen pijn gedaan. Verder nog nooit iets gebeurd. Afgelopen week klom hij nog op een 4 meter hoog klimrek, als hij daar af was gevallen zou het een stuk hoger zijn geweest. Ik zie het gevaar ook niet zo, vooral omdat het ervaren instructeurs zijn. Het is niet zo dat we de wei in gaan klimmen en een wildvreemd paard vangen;).
     
    Saartje33 en Bloempjelief vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina