Wie heeft zo'n vloer

Discussion in 'De lounge' started by IH5, Oct 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. IH5

IH5 Niet meer actief

Wie heeft er een geoliede parketvloer?
    Mijn vraag is: hoe maak je die schoon voor de dagelijkse schoonmaak - gebruik je een dweil (welk schoonmaakmiddel doe je in het water?), hoe vochtig mag het zijn of gebruik je droge doekjes? Wat werkt het beste?

We gaan binnenkort verhuizen en het nieuwe huis heeft maar liefst vier etages met geoliede parket, dus zeg me niet dat je dit dagelijks kruipend met een doekje op je knieƫn moet afnemen ;)

2. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    Wij hebben een geoliede vloer.
    Wij dweilen maar 1 keer per week.
    Voor de rest elke dag zwifferen en/of stofzuigen.
    Minimaal 1 keer per jaar in de olie zetten.

Wij dweilen met aquamarijn clien-z. Dat halen we bij de parketwinkel.

Een geoliede vloer is erg mooi. Wij zijn er nog steeds erg blij mee. 7 jaar geleden laten leggen en nog steeds erg mooi.

3. IH5

IH5 Niet meer actief

Dank je voor je reactie!
    Fijn om te horen dat jullie er zo tevreden mee zijn :)

Kan jullie zoontje er wel gewoon met de speelgoedauto's op rijden of komen er snel krassen vind je? (ik heb twee jongens)

4. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Dit!

Wat betreft krasjes, de autootjes enzo maken geen krasjes. Schoenen met hakken die krassen wel. Dus hier moeten mensen ook schoenen uit.. Wel opletten als je drinken of iets knoeit wat vlekt (tomaten enz) je moet t wel gelijk schoonmaken anders trekt het je vloer in.

5. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik heb een geoliede eiken vloer. Qua uitstraling prachtig, maar qua onderhoud wat minder.
    Ik krijg hem gewoon niet goed schoon.
    Als ik dweil zie je echt een matte gloed over de vloer. En als er iets valt (nattigheid) heb ik gelijk grote kringen.
    Hier wordt de vloer natuurlijk wel intensief gebruikt, met 7 personen.
    Boven heb ik hem ook en daar vindt ik het wel goed te doen.

6. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    Prinsje speelt gewoon op de grond. Tuurlijk krijg je wel wat krasjes maar ik vind ook dat het hoort bij een parketvloer.
    En als als de krassen teveel worden dan moet je heeeeel fijn schuurpapier halen, even licht opschuren en dan wat olie opdoen. Dan zie je er niks van weer.

7. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    Waar dweil jij mee dan? Hier geen last van een matte gloed na het dweilen

8. Zuidriem

Ik dweil met onderhoudsspul van Osmo, maar ben er echt niet tevreden over.
    Zal eens googlen op die van jou. ;)
    Wij zijn van plan om onze volgende vloer (gaan binnenkort waarschijnlijk verhuizen) toch weer te behandelen met een lak. Dat hadden we in ons vorige huis ook en dat vond ik toch beter qua onderhoud.

9. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    Dat spul wat wij hebben, hebben we idd van de zaak die onze vloer ook heeft gelegd. We hebben daar de hele lijn van: olie, dweil spul en het spul om de vloer van alles te ontdoen voor het olien. Ik moet zeggen dat we er erg over tevreden zijn.

Een gelakte vloer zou ik nooit voor kiezen. Op een gegeven moment ga je looppaden zien in de lak, daar heb je met olie geen last van.
    Tuurlijk een geoliede vloer is iets anders in onderhoud maar wij willen niks anders.

10. Zuidriem

Als je een gelakte vloer goed bijhoud valt het wel mee met de looppaden.
    Bij ons viel het in ieder geval mee. In ons vorige huis hebben we 5 jaar gewoond en de vloer zag er nog prima uit.
    In dit huis hebben we deze vloer nu 3 jaar liggen en hij zou nu echt opnieuw geschuurd moeten worden en voorzien van een nieuwe olielaag.
    Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het onderhoudsspul wat niet echt naar mijn zin was.
    De kwaliteit van Osmo producten is wel gewoon goed, maar ik denk dat wij meer een type gezin zijn voor een gelakte vloer.
    Ik denk dat je goed moet kijken naar de samenstelling van je gezin en dan een vloer kiezen. ;)

11. IH5

IH5 Niet meer actief

En speciale doekjes voor geoliede vloeren, gebruiken jullie die wel eens? Ik zag ze van HG en was benieuwd of dat fijn is voor het dagelijkse schoonhouden?

Share This Page