Wij zijn op zoek naar een leuke tweede naam voor onze baby die de naam Sem zal krijgen. Het liefst een beetje een "hockeynaam". Zelf komen we niet verder dan Sem Floris, Sem Lucas of Sem Olivier. Wie helpt ons verder?
Leuk om te lezen dat jullie eruit zijn met de eerste naam! Hier wat ideeën voor een tweede naam: Sem Thomas Sem Tobias Sem Matthijs, Sem Mathijs Sem Florian Sem Hugo Sem Maurits Sem Thijmen Sem Fabian Edit: Misschien is een tweede naam beginnend met een M wat minder omdat Sem daarmee eindigd
Sem Andreas Sem Cédric Sem Joaquin/Joachim Sem Romijn Sem Lennart Sem Justus Sem Jurrian Sem Xavier Sem Roelof Sem Elias Sem Felix Sem Julius Sem Quinten Sem Rowan Sem Thibeau Sem Anthonie Sem Jonathan Sem Oscar Sem Samuel Sem Valentijn Sem Victor Sem Christopher Sem Guyon Sem Karsten Sem Yannick
Wat is een hockeynaam? (ik woon in belgie) Wat Floris en Olivier vind ik verschillende soort namen. Dus ik begrijp niet goed wat voor soort naam je zoekt Wil wel gerust suggesties doen.
Met hockeynamen bedoelen we hier: Een hockeynaam is een naam die chique is en meestal gegeven wordt door ouders die hoogopgeleid zijn. Deze mensen wonen voornamelijk op plaatsen als 't Gooi.(rijke gemeente in Nederland) Hockey wijst naar de sport die deze hoogopgeleide mensen vaak uitvoeren.
Florian, ben weg van die naam, maar man vond hem te kak haha. Dus wel geschikt als hockeynaam. En Julian vind ik ook heel mooi (maar goed, dat moet ook wel, zo heet onze jongste).
Ik ben heel benieuwd waarom de tweede naam een hockeynaam moet zijn terwijl SEM voor mij een ´normale´ naam is die laagopgeleide mensen bij wijze van ook zouden geven. Laagopgeleide mensen zie ik namelijk minder snel Floris, Diederick enz. geven dan SEM of SAM
Dank allemaal voor de suggesties! Onze kinderen hebben allemaal "normale" voornamen (Max, Roos en straks Sem) maar een tweede naam die wat meer "hockey" is (Maurits en Isabeau). Wij vinden die combinatie simpelweg erg leuk, vandaar dat we dat ook voor ons derde wondertje willen.
Deftige namen. Heet dat in België niet chouchou-namen? Of zijn chouchou-namen nu juist niet chic? Veldhockey is in Nederland een deftige sport en veel kinderen die op hockey zitten, hebben bijpassende chique namen. De 3 dochters van onze koning en koningin zitten ook op hockey Hockeynamen top 100
Hahaha Julian een hockey naam. Gelukkig komt hij niet voor in de top 100. Moet er niet aan denken dat onze knul namelijk een hockeynaam had.
Ik hou heel erg van hockeynamen. Vind het leuk om mee te puzzelen. Een tweede naam met 3 lettergrepen, vind ik lekker lopen bij een korte voornaam als Sem. Sem Benjamin : mocht dit jullie laatste kindje zijn, dan past dit prima Sem Roderik : beroemde en machtige heerser) Sem Florimond : beroemde beschermer Sem Leonard : zo sterk als een leeuw Sem Ferdinand : met een moedige geest Sem Levian : geliefde vriend Sem Corentijn : vriend Sem Halewijn : edele vriend Sem Lucius : licht (= symbool vd geboorte en de levendigheid) Sem Philemon : liefhebbend; vriendelijk Sem Casimir : verkondiger van vrede Sem Fridolijn - Fridolin : brenger van vrede Sem Eldrian : de wijze Sem Evander : goede man Sem Diederik : machtige onder het volk; volkskoning Sem Eduard : beschermer van het erfgoed 2 lettergrepen : Sem Willem : wilskrachtige beschermer Sem Pieter : zo sterk als een rots, zo sterk als een steen Sem Vincent : overwinnaar Sem Jonas : duif (een witte duif is het symbool van de vrede) Sem Arthur : zo sterk als een beer Sem Rutger : roemvolle strijder met speer Sem Rogier : roemvolle strijder met speer Sem Wijnand : moedig in de strijd Sem Jorrit : zo sterk als een everzwijn Sem Casper : schatbewaarder Sem Jasper : schatbewaarder
Sem Olivier vind ik heel mooi! Broer en zus hebben volgens mij in hun 2e naam sowieso een klank uit de eerste naam (Max > M.....s, Roos > .s..eau) Ideetjes in die trant bij Sem: Sem Benjamin Sem Lennard Sem Leonard Sem Pepijn Sem Jelmer Sem Wessel Sem Jesse Sem Thijmen Sem Daniël Sem Laurens Sem Felix Sem Jesper, Sem Jasper Sem Casper / Sem Kasper Sem Thomas Sem Xander Sem Valentijn Sem William Sem Charles Sem James Sem Alexander Sem Bastien Sem Xavier Sem Lucien, Sem Lucian Sem Etienne Sem Ismaël Sem Lemuel Sem Efraïm / Sem Ephraïm Sem Emilius, Sem Emilian Sem Emanuel Sem Andreas Sem Casimir Sem Valerius Sem Cassander Sem Lysander Sem Philemon Sem Waldemar Sem Jochem Sem Karsten Sem Esben, Sem Espen Sem Thorsten / Sem Torsten Sem Julius of Sem Tobias vind ik ook mooi klinken.