Afschuwelijk. Dj- vind ik erg lelijk en heel dom staan, maar de naam , ook als je het normaal zou spellen, als Jazz, vind ik raar.
Waarom? Echt waarom? De naam is Jazz en word langzaam aan steeds lelijker gemaakt. En nee, Jazz vind ik ook geen mooie naam. Zou her verschrikkelijk vinden mij als volwassene met zo'n naam voor te moeten stellen.
Nee. Gewoon nee. In mijn ogen zijn dit alle kenmerken van een foute naam in 1. De Dj, de dubbel z (ik vind 1 al niks) en dan nog een fonetische e ipv een a. Fouter dan dit is bijna niet meer mogelijk.
Ik vind de naam niet leuk, eens met punten die hierboven beschreven zijn. Daarnaast is het niet 'mijn smaak'
De naam "klopt" niet. Ik neem aan dat het een alternatieve spelling moet zijn van Jazz. Maar dan heb je met de Dj en de e het fonetisch/Nederlands gemaakt, maar vervolgens behoud je wel die Engelse dubbel z. Dus Jazz, of Djes als je het fonetisch/Nederlands wil spellen, maar niet iets ertussenin, dat vind ik er niet mooi uitzien.
Daarnaast: denk even na over de reden waarom je de naam met Dj wil spellen. Want strikt genomen spreek je in het Nederlands Dj helemaal niet uit als de Engelse J.
Dj vind ik ook heel "stom". Ik ken wel een Jazzley, wat afgekort werd naar Jazz. Leuk kind, en bij hem paste het ook echt. Zelf zou ik er nooit voor kiezen.
Die naam vind ik helemaal niks! Met name door de schrijfwijze, de uitspraak kan nog grappig zijn op een bepaalde manier.
Mee eens. Vreselijk gewoon. Lijkt wel een nieuwe modetrend om de kindernamen met DJ te laten beginnen.
Ik ken een jongetje dat Jazz heet dus Djezz kan ook voor een jongen. Ik vind het alleen een erg lelijke naam. Dj staat dom (sorry) en daarnaast is Jazz een muzieksoort en geen naam. Je noemt je kind toch ook geen heavy metal? De laatste keer dat ik zoiets zei (bij de naam Java. Je noemt je kind toch ook geen Texel?) kwam eruit dat er wel degelijk mensen Texel heten dus nu ga ik zitten wachten op de eerste Heavy Metal. 😄