Ordinaire naam die je kind Door die associatie een achterstand zal geven. Verder zal hij zijn hele leven zijn naam moeten spellen. En overal een verkeerde uitspraak horen of spelling zien. Ook is het geen echte jongensnaam.
Ik kan me voorstellen dat de ts niks meer laten weten. Vind de reacties hier wel heel erg. Dat het kind al met een achterstand begint door deze naam. Wat een onzin. Dat iemand de naam niet mooi vind kan ik me voorstellen, maar om dat zo te grof reageren. Ts: Ik vind de naam wel leuk. Moet wel zeggen dat er in onze omgeving net een Chaz is geboren en ik daarom al wat gewend ben aan zo een naam. Zelf zou ik er niet zo snel voor kiezen, maar als dit de naam is voor jullie gewoon doen.
Chaz is in mijn ogen een heel ander soort naam. Een bestaande Engelse naam namelijk en geen dj knutselnaam. To vraagt onze eerlijke mening en die wordt ook gegeven. Het klopt dat die misschien een beetje hard overkomt maar ik denk dat het wel fijn is voor to om nu te weten dat 95 % het een rare naam vindt. Met oog op de toekomst zou ik dus niet voor Djezz gaan. Hoe schattig dat misschien nog is voor een peutertje.
Wat een vreselijk nare reacties allemaal zeg.. Ik snap dat je je mening wilt geven maar om dat op een sarcastische manier te doen of gewoon ronduit onaardig is niet echt nodig lijkt mij? Ik vind het wél een leuke naam. Het is een naam die even moet wennen maar wel snel gewend is! En reacties als dat je je kind hiermee een achterstand geeft in het leven, tegenwoordig zijn zulke namen toch de nieuwe 'jan, piet, klaas'. Er zullen veel kindjes komen de komende tijden met deze namen en dan is er niks 'geks' meer aan. Als jullie deze naam mooi vinden zou ik het zeker niet laten door de mening van anderen!
Nou als deze namen vaker voor gaan komen dan heb ik straks met nog meer kindjes medelijden. Ze vraagt om een mening en inderdaad die meningen liegen er zeker niet om. Maar moet iedereen dan maar heel zoetsappig doen en eromheen draaien. Een mening is een mening en die kan hard aankomen.
Tja, uit onderzoek blijkt toch anders. Het is nu eenmaal zo dat je met bepaalde namen gelijk negatief beoordeeld wordt. Fout misschien, maar zo werkt het. En deze naam vind ik persoonlijk echt vreselijk en Chaz wat ik hierboven las ook, maar toch alweer van een heel andere orde dan djezz.
Tja het is 2016. Kinderen die nu geboren worden heten Goud, Navanyo, Jazz, Diamond, Kaelan, Djenna, Lev, Hope, Jax, Ashlyn, Jackson, Etc etc etc. Omdat origineel en hip tegenwoordig in trek is. Dj is nu ook niet meer alleen een hype in de volksbuurtjes Als zij straks volwassen zijn en gaan solliciteren vindt iedereen dat gewoon normaal.
Het is nou eenmaal zo dat kinderen tegenwoordig andere namen krijgen als vroeger, dat ze niet allemaal even mooi zijn en sommige wel enorm apart zijn zal ook niemand ontkennen. Maar om nou lullig te gaan doen dat je medelijden hebt met zulke kindjes..dan zal jij het straks als oma nog moeilijk krijgen ben ik bang . Een mening is idd een mening en mag ook zeker gegeven worden, er zijn alleen talloze manieren waarop dat kan. En sommige hiervan zijn gewoon niet echt aardig. Ze vraagt niet om 'de wind van voren' te krijgen, maar gewoon om wat anderen vinden. Alleen een nee was toch ook goed geweest.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar de gemiddelde middenklasser zal zijn kind geen Dj-naam geven, laat staan de gemiddelde hoogopgeleide. Die hype blijft wel degelijk in de volksbuurten hangen. En dat is niet erg, maar het geeft wél een vooroordeel dat je als ouders kunt voorkomen. Zo heeft een vriendin van mij heel simpele ouders die haar dus ook een heel foute naam hebben gegeven, nou ja, die loopt daar wel degelijk tegenaan bij sollicitaties... kan zij niks aan doen, maar haar ouders hadden ietsje minder creatief kunnen zijn :\ Bewaren