Peuter en reflux?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bergje1979, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bergje1979

27 nov 2012
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 2 jaar en 2 maanden. Als baby heeft hij een redelijk korte tijd zantac gekregen omdat de osteopaat reflux vermoedde bij hem. Dit gaf inderdaad verlichting en hij knapte snel op. We zijn na een aantal maanden gestopt met de zantac.

Maar er bleef bij mij een gevoel dat er toch nog iets niet goed zit in dat buikje van hem... Hij drinkt bijvoorbeeld heel erg veel en moet ook echt na het drinken nog een boer laten voordat hij gaat slapen. Het naar bed gaan enzo gaat helemaal prima, maar het doorslapen niet. Wordt vaak wakker 's nachts en overdag slaapt hij hooguit een uurtje. Hij wordt heel naar wakker, huilen en totaal niet in zijn hum.

Vanmorgen bij de huisarts geweest en hij is getest op suiker. Zag er keurig uit. Nu heeft ze weer zantac voorgeschreven omdat ze nu denkt dat hij last heeft van zuur. En dat klonk mij niet vreemd in de oren, omdat hij als baby reflux had.

Maar ik kan nergens informatie vinden over het gebruik van zantac en deze klachten bij een peuter. En nu twijfel ik dus een beetje of we er wel goed aan doen om hem die medicijnen te geven.
    Natuurlijk kunnen we het zelf merken, over een aantal dagen zouden we verschil moeten merken. Maar toch ben ik benieuwd of anderen dit herkennen!

2. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ik heb denk ik niet echt antwoord op je vraag, maar mijn dochter heeft ook reflux. Al vanaf haar geboorte. Net nadat ze 1 was geworden zijn we gestopt met medicijnen (nexium) het gaat goed alleen heeft ze toch nog regelmatig oprispingen. Vooral als ze moet poepen, maar ook gewoon zomaar. Zie je haar weer vies kijken en smakken. Echt zielig. Maar haar ka wil niks geven en zegt dat het vanzelf over gaat,tja wanneer;)

3. wondertje02

wondertje02 Nieuw lid

29 nov 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hetzelfde probleem.
    ook hier een kindje dat op advies van de dokter Zantac krijgt.
    Ook ik kan niks op internet vinden.

Hoeveel moet jij geven en hoelang ben jij bezig. Wij slapen namelijk geen nacht meer door. We slapen hooguit 2x 3 kwartier. Zijn met het hele gezin versleten.

Deel Deze Pagina