Wanneer zijn jullie van de fles af?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BabyBandit, 26 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyBandit

10 dec 2009
    16
    0
    0
    Secretaresse
    Zoetermeer
    Hoi Dames,

Mijn dochter is 3 dagen voor haar eerste verjaardag helemaal van de fles af. Ze krijgt nu alleen nog drinken uit een beker/glas of uit een pakje met een rietje. Ze heeft bijna nooit op een speentje gesabbeld en heeft de eerste 3 - 4 maanden borstvoeding gekregen, toch staan haar boven tandjes naar voren. Wat is jullie ervaring met speentjes, flesjes en tuitbekers?

Groetjes, BabyBandit

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Valerie was met 10,5 maand van de fles af. Hiermee bedoel ik dat ze geen flesvoeding meer kreeg.
    Ze drinkt nog wel gewoon uit een tuitbeker.
    Als ik haar drinken uit een gewone beker geef, dan laat ze het soms zo uit haar mond lopen.

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mason was met 6 maand van de fles af en met 8 maand van de flesvoeding. Nu drinkt hij uit een tuitbeker, of pakje met rietje, maar kan ook heel goed uit een glas drinken alleen dan moeten wij hem vasthouden.

4. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Mijn zoontje was met 9,5 maand van de fles af, dus nog maar pas. Hij kreeg altijd bv, maar weigert ook de borst. Hij krijgt nu afgekolfde melk en andere drinken uit een gewone beker, dat gaat prima.

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zoontje is bijna 1 jaar krijgt nog 2 keer per dag een fles, 's ochtends en 's avonds. 's Ochtends omdat dat gewoon makkelijker is op de dagen dat ie naar het KDV gaat, 's avonds omdat hij het dan echt nog nodig heeft.

Hij krijgt een speen als ie moe is en naar bed gaat en hij drinkt verder uit een tuitbeker. 1 keer op een dag oefenen we met een gewone beker. Dat gaat wel oke, maar toch gaat er nog veel langs zijn mondhoeken.

Zijn tanden staan recht.

6. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    hallo, ik heb even een vraagje, ik lees dat kinderen drinken krijgen uit een pakje met een rietje, mag ik vragen wat voor pakjes drinken jullie aanbieden?
    joey is 11 maanden, maar heb soms het idee dat hij misselijk wordt van de melk...
    hij heeft ook een koemelkallergie, dus krijgt speciale melk.
    Hij krijgt ook wel een flesje thee en wat roosvise(schrijf je dat zo?)
    ik hoor graag van jullie

groetjes angelique

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

#7 Merijn, 27 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2009
    Mijn zoontje krijgt alleen maar water. In die pakjes zitten meestal toegevoegde suikers en die wil ik hem niet constant voorschotelen. Heb je al een tuitbeker geprobeerd Angelique?

Edit: of een soort van tuitbeker met rietje (die bestaat ook) of een gewone beker met een rietje? Ik lees net dat drinken met een rietje beter is dan een tuitbeker ;)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn dochter is bijna 18 maanden en krijgt smorgens vroeg in bed nog een klein flesje (120cc) , zodat ze iets langer blijft liggen daarna (tot 8 uur als ik mazzel heb) .
    Verder drinkt ze uit tuitbekers. Met gewone bekers laat ze nog veel terug lopen of ze wil het perse zelf doen en kiepert dan de beker over zichzelf heen leeg.

Ze heeft van geboorte af aan bijna een speentje. Vanaf 6 maanden alleen tijdens het slapen.

Haar tandjes staan recht.

Qua melk krijgt ze dreumesmelk, hoewel ik langzaamaan weer aan het afbouwen ben, ik ga wat dit betreft mee met het advies van het cb en verwacht met 18 maanden straks het advies te krijgen te stoppen met de dreumesmelk (werd eerst geadviseerd nog even mee door te gaan juist) .

9. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij heeft dat tandje wat naar voren staat niets met de fles te maken toch.
    Bij mijn dochter kun je bovenin een vliegtuig parkeren en onderen staan ze ook scheef maar ze moet nog heel veel tandjes dus komt vast wel goed.
    Ben ook al met 9 maanden gestopt hier met de fles en toen had ze nog geeneens tandjes :)

10. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje is 15 maanden en krijgt 's ochtends nog een papfles, dit is eigenlijk meer omdat ik het zo makkelijk vind en geen zin heb om met een bordje pap te zitten als ik moet werken want dan kom ik gewoon tijd tekort.
    Verder drinkt hij gewoon uit een rietjesbeker.

En hij heeft alleen een speen met slapen en zijn tandjes staan gewoon recht.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    mijn dochter van anderhalf krijgt s'avonds en s'middags nog een fles, ze drinkt sojamelk en ze wil die niet uit een gewone beker drinken.

Verder drinkt ze uit een rietjesbeker of uit een gewoon bekertje (wel met wat morsen zo nu en dan). Tuitbeker heb ik liever niet ivm de tanden.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje (16 maanden) drinkt uit alle bekers. Met 12 maanden zijn we helemaal gestopt met de flessen (alleen nog een papfles op de ene dag dat hij naar het kdv gaat, voor het gemak). Met 7 maanden kreeg hij nog maar 2 melkvoedingen.
    Met 12 maanden kon hij ook uit alle bekers drinken en het meest drinkt hij uit een rietjesbeker. Een gewone beker kan hij ook wel maar daar moet ik wel echt naast gaan zitten anders ligt het overal (meneertje is een beetje druk).

Pakjes geven we zelden maar ik heb in de koelkast op dit moment Dubbel Fris minder zoet staan en chocolademelk (maar die laatste zijn voor mama!). In noodgevallen krijgt hij een pakje appelsap of sinaasappelsap maar dit gebeurt zelden.

Mannetje drinkt:
    - verse sappen (circa 50% water aangevuld)
    - sterk aangelengde diksap of roosvicee
    - thee (met een smaakje)
    - water (soms met een smaakje (bijvoorbeeld van Sisi)
    - melk

Mannetje heeft in bed een speen maar gebruikt die alleen bij het inslapen en als hij wakker wordt (tijdens het slapen gooit ie 'm eruit). Geen problemen met de stand van tanden hier.

Volgens mij is het belangrijkste dat kinderen niet de hele dag met bekers lopen te sjouwen. De hele dag een beker (of dit nu een speen of tuit is) heeft wel invloed op zowel de stand als de conditie van tanden.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    met 6 maanden kreeg ze enkel nog melk uit de fles en al het andere uit een bekertje (met of zonder tuit of rietje). met 11 maanden was ze helemaal van de fles af.

mijn zoontje is nu ook 6 maanden maar snapt de tut niet helemaal. toch blijf ik het aanbieden maar denk dat hij er wat langer over doet voor hij dat helemaal doorheeft. toch houdt ik de regel er in melk in de fles en de rest in iets anders. hopelijk is hij ook rond zijn 1e verjaardag van de fles af.

alicia dronk vanaf 11 maanden alleen nog uit een gewone beker

mijn dochter heeft nog wel een speentje snachts. ga het haar ook niet afpakken. overdag was ze er ook zo vanaf en laat der snachts nog maar lekker tutteren

14. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn zoontje is ruim 13 maanden & drinkt gewoon nog uit zijn flesje of uit een pakje met een rietje... hij drinkt ook goed uit een beker, maar omdat hij als hij het drinken beu is begint te schudden vind ik dit meestal nog niet zo'n goed idee haha

Hij krijgt vanaf dat hij 8 maanden is geen speentje meer..

Zijn tandjes staan recht.

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon krijgt 's ochtends nog een fles pap, dit is echt het ritme. Afgelopen week gewoon pap gegeven met een lepel maar was meteen van slag ;) dus de fles blijft er nog even in hier. Heeft geen scheve tanden tot nu toe, zijn allemaal keurig recht gegroeid. Hij heeft in bed ook nog een speen waarmee hij is slaap valt. Thee en roosvicee krijgt hij in een tuitbeker of gewone beker (met morsen ;))

16. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Mijn zoontje is 9 maanden en sinds een halve maand fles en flesvoeding af.

17. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Hoe krijgen jullie die fles eraf dan? Mijn zoontje snapt niets van een tuitbeker en van een gewone beker. Hij probeert het wel even, maar blijft met z'n kaakjes als een idioot op en neer gaan, waardoor bij een tuitbeker niets in zijn mond komt en bij een gewone beker alles op hem en de vloer belandt. Hopeloos! In bad proberen we elke keer een bekertje water te geven, maar dat gaat ook alle kanten op :(

18. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik heb dan een tuitbeker van de hema. Met een zachte soort silicone tuit. Hij is ook wat breder. This wennen maar opeens hebben ze het door.

19. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn zoontje wordt over 2 weken 2 en heeft sinds een maand of 2 helemaal geen fles meer. Eerst kreeg hij 's ochtends nog een fles, hij kreeg ook sojamelk en wilde dit ook niet uit een beker. Nu vraagt hij niet meer om de fles en drinkt hij karnemelk uit een beker. Hij heeft nooit andere dingen dan melk uit de fles gehad, sap enzo kreeg hij eerst uit een tuitbeker. Nu drinkt hij alles uit een gewone beker.

20. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Ons zoontje van bijna 15 maanden heeft om half 7 's morgens nog een flesje met melk en daar doe ik pap in zodat hij dan nog minstens tot 9 uur kan slapen. Omdat hij veel te weinig drinkt overdag en dus ook niet uit een tuitbeker wil drinken, krijgt hij voor het slapen gaan nog een flesje melk.
    Dan heeft hij tenminste 350 ml gedronken.
    Maar hij kan wel al uit een bekertje drinken als ik het voor hem vast hou, maar het zijn altijd maar slokjes en niet echt veel.

Deel Deze Pagina