Ik heb echt belachelijk veel last van maagzuur, eigenlijk de hele dag door. Eet al veel Rennies en heb Antagel van de apotheek, maar beiden helpen maar kort. Ik weet dat er een aantal dingen zijn die niet worden aangeraden om te eten als je last hebt van maagzuur (bv koolzuur, vet, etc.), maar zijn er ook dingen die je juist wél kan eten en die het maagzuur verlichten? Als ik nu een glas ijskoude melk neem, lijkt het beter namelijk... nog meer tips? PS. Ook niet eten helpt niet...bleh!
heb van mijn gyn medicijnen gekregen voor de maagzuur. Verder hielp helemaal niks. En wilde niet aan blijven modderen!!
Hmmm... dat klinkt hoopvol... Welke medicijnen heb je gekregen? Ik zie dat jij nog even hebt voordat de kleine er is, ik moet nog 5 weken, dus twijfel of ik dan nog aan de zwaardere medicijnen ga of nog even doorbikkel...
Ik heb dit ook fel gehad toen ik 20 weken zwanger was. Daarna was het over en nu heb ik er weer veel last van. Gaviscon mag je zonder probleem gebruiken, 4 soeplepels per dag. De apotheker raadde me aan om dit 1 uur na de maaltijden te nemen. Havermout en kauwen op enkele geroosterde amandelen schijnt ook te helpen. Yoghurt en vannilevla zijn volgens mijn VK ook efficiënt tegen maagzuur. Vermijd bruisende dranken en liggen na het eten. Van tomaten & paprika's (door de aciditeit) kan je ook gemakkelijk maagzuur krijgen, bij mij is dit althans zo. Hopelijk voel je je snel beter!!! Veel moed!
Melk helpt bij mij over het algemeen wel idd koude melk! Of pepermuntjes.... En verder heb ik gemerkt dat ik het vooral krijg als ik b.v iets met kruiden ofzo heb gegeten... Misschien dat je even in de gaten kan houden op welke momenten het bij jou erger wordt? EN bij welke voedingsmiddelen b.v...
en ben net nog bij de huisarts geweest. Ik heb er al 10 weken heel veel last van. Rennies werken niet meer. Heb nu dat drankje gekregen. Ik hoop dat dat beter werkt. Melk helpt bij mij ook wel maar heel even helaas. De ha zei dat je kleine beetjes moest eten, voor het slapen gaan ook nog iets eten. Weinig vet,kruiden,koffie enz
Hoi meiden, Hier ook bijna 24 uur per dag last van maagzuur Gaviscol werkt wel goed en is inderdaad veilig tijdens de zwangerschap. Het drankje werkt wel beter dan de tabletten bij mij. Rennie is pas in het nieuws geweest, schijn je behoorlijke terugslag van te krijgen? Verder vertelde m'n vk dat zuivel vaak wel werkt (op korte termijn) maar dat het daarna vaak erger wordt dus ik ben maar weer gestopt met vanillevla... Bij mij nieieieiet goed: kruiden, koffie, frisdrank met en zonder prik, chips en alles wat 'slecht' is Bij mij weeeel goed: water, komkommer, rauwe worteltjes, beschuitjes Helemaal feest dus Succes meiden!! Kus Lara
heb je Maalox plus al geprobeerd??? Dat is een kwauwtablet met citroensmaak en die helpt bij mij goed. (ben nu 36 wk
Hier Saroma pudding. Helpt best een tijdje.. Is van die pudding aangemaakt met melk.. en rennies.. Je kan op rennies zuigen en ze kapot kauwen he. schijnt dat zuigen langer werkt!. Verder krijg ik er last van als ik te vet gegeten heb. Of teveel kruiden..
ik heb nu iets nieuws Maalox heet het te koop bij de betere drogisten en het werk veel beter als rennie,s je mag er ook maar 4 per dag. Een goedkoper als rennie,s.
droge biscuitjes, melk, vanillevla en wat hier ook altijd goed hielp was een lepel suiker/suikerklontje.
Vanillevla was bij het enige wat een beetje hielp. Naast de Antagel dan. Overigens: die Antagel moet je wel consequent nemen. Ik deed dat in het begin alleen als ik last kreeg, maar dan ben je eigenlijk te laat zei mijn gyn. Gewoon steeds bij alles wat je eet ook Antagel nemen. Hoofdeind van het bed een beetje hoger zetten helpt ook wel wat, ik sliep er beter door. Na de zwangerschap kreeg ik Pantazol (geloof dat het zo heette) en toen pas kwam ik er echt vanaf... even volhouden dus nog. Ik weet hoe vervelend het is
ik gebruik omeprazol.. En eindelijk heb ik weer een beetje een fijne avond in plaats van te moeten lig/zitslapen grrr.. En niks te kunnen eten of drinken!
ik heb RANAtidine gehad van de huisarts bij allebei de zwangerschap toen het rond week 34 echt niet meer leuk was en de rennies en andere huismiddeltjes niet meer hielpen. Bij mij ( raar maar waar) werd het van thee erger. Ik was met de koffie gestopt vanwege het zuur en het werd alleen maar erger . Dus snel gestopt met de thee toen ik het doorhad en weer lekker mijn bakkie koffie gedronken. Wat wel helpt en wat niet dat is ook een beetje individueel bepaald. Gewoon aan je huisarts een beter middel vragen
Hier ook 24 uur per dag last gehad van maagzuur. Ik heb me scheel gegeten aan rennies. Iets anders hielp me niet. Melk drinken helpt ook wel. NIet veel kruiden eten en koffie drinken. Vanillevla hielp ook wel wat. De enige échte oplossing is bevallen! Nog een paar weekjes en dan ben je er vanaf!
Hier ook last van maagzuur (soms tot overgeven aan toe, jek...) Bij de eerste vanaf week 20 heb geleefd op de graviscon (waar ik uiteindelijk ook van ging overgeven..) en de rennies (die natuurlijk uiteindelijk niet meer hielpen). Vanaf een week of 34 was t ondraaglijk.. Viel toen in 1 week tijd, 2 kilo af ivm t spugen ervan, en niks binnenhouden door t zuur. Ben toen naar een homeopaat geweest, en jawel! dat was mijn 'redding'.. De pijn van t zuur nam af/ ging weg, en daardoor hield ik weer iets binnen (niet veel, maar beter dan niks). Maar t belangrijkste, ik had geen pijnklachten meer.. Ook nu last dus, en als t nog erger wordt als dat ik t nu heb (graviscon = wederom overgeven en de normale rennies helpen niet.. T enige wat nu nog wel helpt is Rennie Duo), dan ga ik weer contact opnemen met de homeopaat..