Mijn oudste had het ook altijd... de hele dag eten eten eten... Bij de jongste was het minder maar sinds een maand is ook hij onverzadigbaar. 's morgens 180 cc melk en 2 bruine boterhammen met beleg, en dan zit hij nog te gebaren dat hij meer wil eten. (hij kan wat babygebaartjes). Soms krijgt hij dan nog een korstje. Maar dan na een uur zit hij alweer te gebaren. Dan krijgt hij wat fruit of rozijntjes en water. Dan bij de lunch weer 2 boterhammen en thee, 2x fruit tussendoor en en nog een rijstwafel met wat drinken, heeel veel avondeten en 150 cc yoghurt. En ondertussen ook lekker aan de maat ... wie herkent dit? Wat eet jou dreumes? En zou ik hem moeten remmen? Mijn oudste eet net zoveel (3,5 jaar).
Ze hebben van die periodes dat ze blijven eten he? Gewoon lekker gezonde dingen geven. Nu zijn mijn kinderen altijd redelijk slank geweest, dus ik gaf ze gewoon meer als ze aangaven dat ze daar behoefte aan hadden. Als je kinderen wat steviger zijn dan zou ik er wel een beetje op letten, dat je bijvoorbeeld halfvolle jogurt geeft ipv volle jogurt. En een glas water ipv sap of limonade (mocht je dat al geven).
Ik heb ook een grote eter, als het met periodes gaat duurt die periode al een jaar Hij is nu 21 maanden en eet: - 200ml pap als ontbijt - 1-1,5 stuk fruit - 2-3 sneetjes brood - een berg rauwkost (15 kerstomaatjes of een halve komkommer gaat er vlot in) - een serieuze portie warme maaltijd (ik weeg het niet af maar schat in totaal toch zeker 300g, meer dan de helft van wat we zelf eten. - als toetje krijgt hij melk voor de nacht (200ml) Verder af en toe een koekje/soepstengel of eens een krentenbol extra. Drinken is enkel water. Hij krijgt zelden of nooit sap, enkel als hij diarree heeft of slecht drinkt wil ik wel eens diksap gebruiken om wat extra vocht te geven. Hij is slank gebouwd, zat eigenlijk altijd op de 0-lijn voor de lengte en -1 voor gewicht.
Hier ook zo'n vreetzakkie. Wil altijd wel meer eten maar als k jaar geef zoveel ze lusten komt er even later t nodige weer uit, dus k rem haar wel, maar k bied ook regelmatig gezonde dingen aan gelukkig vind ze dat prima!
Hier lengte tussen de -1 en 0 en gewicht +1.... Die halve komkommer gaat er hier meestal ook nog bij inderdaad Ik geef qua drinken ook vooral water en thee... en 1x per dag een bekertje limonade.
Zolang je indd gezonde dingen geeft, lijkt het mij geen probleem. Ik weet niet of je dit al geeft: lekker bruine, 'zware' boterhammen, volkoren pasta, zilvervliesrijst. Dat verteert wat langzamer en vult goed.
Hier ook een enorme vreetzak! Ontbijt: 2 botherhammen en meestal wel een stuk fruit erachteraan. Tussendoor: fruit Lunch: 2 botherhammen Tussendoor: van alles: rijstenwafels, tomaatjes, komkommers enz meestal met yoghurt Avondeten: alles met de pot mee en veel Voor het slapen gaan nog een fles Soms snachts ook nog een fles En ze weegt 7.8 kg bij 15 maanden. Ik snap niet waar ze het laat...groeit overigens goed.
Mijn zoontje is ook een grote eter (altijd al geweest, nooit één druppel van een fles laten staan).. En inderdaad er zijn fases dat ze kunnen blijven eten.. Zou gewoon lekker veel fruit aanbieden etc.. Gezonden dingen. Wordt vanzelf wel weer minder.
Leuk om te lezen! Hier krijg ik er ook altijd opmerkingen over als we ergens anders eten. Een van zijn eerste woordjes waren "naan" = banaan "pompon" pompoen en" miieeer" =meer. Haha. Hij lust alles en geniet van het eten. Aangezien hij ook super fysiek is ingesteld altijd gedacht dat hij het wel nodig heeft. 05.00 uur melkfles 2 boterhammen met thee 2 stuk fruit en pikt soms nog wat van mij 3 boterhammen met thee Tussendoortje van doperwten tot chipjes van goodies Avondeten 100 gr groente, 100 gram pasta, rijst, aardappels en 50 gr vlees, vis of ei. Bakje yoghurt toe Melkfles (wel verdund want eten e naar bed gaan zit nog al dicht op elkaar. Maar afbouwen is echt geen optie) Zit zowel in gewicht als lengte tussen de-1 en 0 lijn in.
Dat is wel normaal op die leeftijd, bij ons aten ze rond een jaar ook de oren van je hoofd, 2-3 borden avond eten, heel veel fruit en brood. Als je geen allergieën hebt zou je ook havermout als ontbijt kunnen geven, met fruit erdoor. Verzadigend broodbeleg, een bak Griekse yoghurt 10% vet.
Herkenbaar! mijn dreumes zit op de +1 lijn met gewicht en qua lengte op de -1/-2 lijn.... Ze houdt erg van eten,vindt alles heerlijk. Ik perk echt een boel in. Bijv papfles heb ik nooit gegeven en iets na haar 1e verjaardag ben ik geheel gestopt met flessen melk. Drinken voornamelijk water,'s middags siroop zonder suiker (merk Coolbear) 2 bruine boterhammen 's ochtends en 's middags. Fruit rond 9:30 middagtussendoortje 1 koekje/doosje rozijntjes oid. Bordje avondeten met klein danoontje. Als ik niet inperk blijft ze gewoon dooreten