volle melk of halfvol

Discussion in 'Voeding' started by Antje77, Nov 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Kan volle melk bij een kindje wat al iets steviger is, iets boven gemiddeld?
    Ze krijgt nu halfvolle melk. Echter drinkt haar broer sinds een aantal dagen gewone melk (kma) en voor hem is volle melk het beste.

Boter is hier roomboter en yoghurt griekse of kwark. Wat betreft deze producten krijgt dochter dus al de volle vetten. Kan daar volle melk bij of wordt het dan te veel qua vetten?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In principe is volle melk tot 4 jaar een goede keus. Als je kindje aan de zware kant is dan kun je natuurlijk ook kijken of je andere dingen misschien wat minder doet..

Iets boven gemiddeld is trouwens niet te zwaar.. het gaat hier om de verhouding gewicht en lengte.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Gewicht lag niet helemaal in verhouding met lengte. Lengte gemiddeld en gewicht tussen gemiddeld en +1. Maar volgens cb geen probleem.
    Inmiddels is het denk ik, wel in verhouding. Wij vinden haar nu slanker uit zien dan paar maanden geleden. Babyvet is er ver vanaf. Tegenover onze zoon lijkt ze natuurlijk stevig, maar volgens mij valt dan idd wel mee. (onze zoon is gewoon te licht) Ze woog laats 11.7 (met kleding en luier). Lengte schat ik rond de 82. In augustus was dit namelijk 79.5

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn meisje is bijna 11 mnd en ik ga ook volle melk geven,ze weegt 10,4 kilo en is 82,5 cm lang. Niks te dik,maar wel boven het gemiddelde met gewicht en met lengte erg boven gemiddeld. Ik mag van het cb vanaf 11 mnd gaan beginnen met volle melk.

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Ons CB raadt het af, volle zuivelproducten.

Het is toch niet zo erg om volle ėn halfvolle melk in huis te hebben?

Share This Page