dl drinkt overdag vrijwel niet..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door bunchy, 19 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Hoi meiden,

Onze dochter van 7,5 maand drinkt overdag vrijwel niet uit de fles op de dagen dat ik werk: ong. 200 ml (soms drinkt ze 5 uur niet en dan weer kleine beetjes steeds, de fles lijkt ze sowieso niet fijn te vinden).
    's avonds drinkt ze zeker twee keer bv en 's nachts komt ze ook meestal 2 keer voor bv en maakt ze een inhaalslag lijkt het.
    's morgens heeft ze dan totaal geen trek en drinkt ze vrijwel niet. Ook aan de borst drinkt ze voor mijn gevoel overdag weinig elke 3/4 uur een klein beetje. Ik heb overdag vaak gestuwde borsten. Ik kolf 3 dagen per week (werk drie dagen per week) en heb dan een opbrengst van 1x 200 ml en 1x 160 ml, dus heb een enorm overschot. Ik vind het zo gek dat ik overdag nog wel zo veel kolf maar dat komt misschien door de nachtvoedingen?
    Fruithap gaat super, een klein boterhammetje en haar groente/aardappelhap met yoghurt na gaat ook goed.

Ik vind het erg irritant dat ze overdag zo weinig drinkt.. en de nachten beginnen me op te breken...

Is hier iets aan te doen? Ik ben er nog neit aan toe om haar te laten huilen 's nachtss en de voedingen 's nachts heeft ze ook echt nodig want dan drinkt ze super goed van de honger.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn jongste wilde ook minder drinken. Hier werkt het goed om haar voor elk slaapje in het donker op haar kamertje aan te leggen.
    Ze is hier nooit een grote drinker geweest maar ze krijgt zo 5-6x daags borstvoeding en ik denk dat ze 500-700ml op een dag drinkt.
    Bij de gastouder wilde ze ook slecht haar flesjes drinken. Hier werkt het goed om 3-4 kleine flesjes van 60-80cc mee te geven. Die wil ze vaak wel en als ze 'm dan niet leeg drinkt, wordt er niet zoveel weggegooid.
    Hier komt ze meestal 2x in de tijd dat ik op bed lig.

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    hmm vandaag heeft ze nog maar 70 cc gedronken.
    om 0745 heb ik haar voor het laatst gevoed...
    wel een fruithapje en een klein boterhammetje in de tussentijd..
    dramatisch toch?

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    zou het een idee zijn om op de dagen dat ik er niet ben onze dochter pap te geven met een lepeltje (biobim samen met borstvoeding)?? ze houdt gewoon echt niet van de fles lijkt het?

5. Akira1978

Akira1978 Actief lid

3 mrt 2013
    109
    15
    18
    Vrouw
    Ja, zoiets zou ik doen. Ik ben dit ook van plan. Ik heb er gisteren een topic over geopend bij bv. "Hoe moedermelk indikken; JBPM of rijstebloem?" Mijn zoontje is ook een flesweigeraar. Succes!

6. Flubje

Flubje Niet meer actief

of probeer een tuitbeker of een kinderbeker met ingebouwd rietje. ZL is ook fevent flesweigeraar maar drinkt wel uit bekers.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    7,5 maand? Dan zou ik een gewone beker, die tegen de lippen gehouden wordt proberen.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Als mijn jongste de fles weigert met melk, wil ze het ook niet uit een gewone beker.
    Pap lijkt me ook een optie.

9. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Maar wanneer dan pap?
    730 bv 930 fruit, 1300 boterham ong. 1730 warme hap 19u bv

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bijv. rond 12 uur en dan broodje wat later en 's middags nog een keer tussen 3 en 4?

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is ze ongeveer 2 uur wakker tussen de slaapjes door. Ze slaapt meestal 2x2 uur.
    Na het slapen krijgt ze dan de bijvoeding en voor het slapen de borst.
    Oppas heeft er ook wel eens pap van gemaakt toen ze de melk niet wilde.

Deel Deze Pagina