Hallo, Ben 30 weken zwanger. Ik en mijn lief kwamen er pas na 11 weken achter. Nu zijn we daarvoor een tijd uit elkaar geweest en daarna bewust weer voor elkaar gekozen. Met mijn lief zit het dus wel goed. Maar rond de bevruchting was het eigenlijk net weer goed.. Eenmaal heb ik in een stomme dronken bui nog een fout gemaakt door met iemand anders te slapen. Nu claimd die persoon, een vriend van ons de vader te zijn. Volgens alle berekeningen die ik heb gehad bij de echo's is de bevruchting 4 - 8 dagen voordat ik met hem naar bed ben geweest.. dus als ik op de berekeningen vertrouw dan is mijn lief de vader.. Heb het geheim dan ook met me mee gedragen doordat ik zelf wilde boeten voor mijn daad door het schuldgevoel te dragen en van de berekeningen uit te gaan. Maar nu claimd die persoon dus macho dat hij denkt dat hij degene is van wie het kind is. Ik sta open voor een DNA test. Immers duurt eerlijkheid het langst. Wie heeft hier ervaring mee? Waar heb je dde test laten doen, hoe gaat het in zijn werk. Etc. En stel dat er uit zou komen dat hij gelijk heeft dan kan dit nooit zonder gevolgen toch? Dus als hij het wil weten dna moet hij ook voor de gevolgen opdraven of niet? Ben erg benieuwd. Nogmaals ben ik van de ene kant heel rustig en relaxed omdat ik er echt op vertrouw dat mijn lief de vader is en ik 1000% weet dat ik alles voor hem over heb en nooit meer zoiets stoms doe. Maar uiteraard knaagt het af en toe wel. Wat als al die berekeningen uit de echo's er nu wel langs zitten??? Ben benieuwd naar jullie reacties...
je kan pas een dnatest doen als je kleintje geboren is. je kan kits kopen via het internet en deze zijn betrouwbaar hoor. het is niet meer zoals vroeger dat ze bloed nemen maar gewoon slijmvies van de binnenkant van de wang van vader, moeder en kind. vader en kind gaat ook maar met 3 is het meest betrouwbaar. weet wel dat zo'n kits wel niet goedkoop zijn. resultaat heb je normaal gezien al na een week en kan zelfs telefonisch opgevraagd worden. hier een link van een site die bekend staat om zijn betrouwbaarheid http://www.dna-vaderschapstest.be/_nl/FAQ.html enja hoe het achteraf moet als toch blijkt dat het kind niet van je vriend is? dat kan alleen jij voorspellen, veel hangt af van de relatie van degene die de vader is en in hoeverre hij betrokken wilt zijn en mag zijn volgens jou dus daar ga ik je geen raad in geven
Volgens mij kan het inderdaad pas na de geboorte. Een vriendin van mij heeft het in ieder geval wel zo gedaan, maar ze wist eigenlijk al door het uiterlijk wie de vader was. Hoe het juridisch zit weet ik niet. Dat kan je misschien navragen bij het juridisch loket of een rechtswinkel.
Ja tuurlijk is de echte test het officiele bewijs. Inderdaad pas na de geboorte. Misschien niet nodig wanneer het kindje lijkt op mijn vriend. Mocht de andere er op staan dan kunnen we dus eenvoudig een test doen. Kosten zijn dan wel voor hem... Mmhh.. ik wacht even af hoe hij er mee om gaat. Eigenlijk weet hij zelf ook dat hij niet de vader kan zijn. Maar op een of andere manier associeren mannen het ook met stoer wanneer ze een kind verwerkt hebben dus spreekt het idee ze aan.. Veranderd vast als er ook plichten bij komen. Dank voor jullie reacties vast! Als iemand mij nog meer kan vertellen!
Pas wel op met echo berekeningen. Ik ben zwanger geworden terwijl mijn man en ik slechts 3 dagen geklusd hebben.. Na mijn posi ovutest tot en met een stijgende temp. Dus ik wist zeker dat ik toen mijn eisprong had. Echter geeft de echo aan dat ik 10 dagen eerder zwanger ben geworden. Toen was ik ten eerste ongesteld en ten 2e hadden we al een dikke week geen gemeenschap meer gehad. Dit is dus totaal onmogelijk, maar wel met 2 echo's vastgesteld. Dus ja, de echo's zeggen dit.. de werkelijkheid zegt wat anders.. Waarschijnlijk is mijn kleine heel snel ontwikkeld in het begin. Wat ik wil zeggen, is dat de echo termijn niet altijd even betrouwbaar is.
10 dagen is wel een erg groot verschil niet? Maar het geeft wel aan dat het inderdaad niet betrouwbaar is zo'n meting. Ik kom bij iedere meting hetzelfde uit...Zelfs nu ik op de 30 weken zit. Maar ik begreep dt ieder kindje sowieso anders groeit dus dat het niet zo veel wil zeggen... Blijft raar. ben ook benieuwd wanneer het geboren wordt. Rond de datum die ze berekend hebben of ver er voor of er na!
10 dagen is ook veel, de echoscopisten en vk's zaten ook met hun handen in het haar. Niemand wist hoe het kon. En ook tijdens de 20 weken echo klopte de datum die hun aangaven.. (die eigenlijk onmogelijk is zeg maar) Dus hoe het kan weet ik niet, maar het kan. Waarschijnlijk is mijn kindje eerder gaan groeien of sneller dan anderen. Heel vreemd maar waar. Ik wou dus alleen maar duidelijk maken dat de echotermijn niet 100% te vertrouwen is.. Als het om de conceptiedatum gaat.