zorgen om een staart (ongeluk met n staartje)

Discussion in 'De lounge' started by minni, May 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Onze kat is afgelopen week overreden. Ja letterlijk!
    Hij lag blijbaar te slapen onder de auto van onze buren, toen zij weg wilde rijden. De buurman reed zachtjes achteruit, toen ze een ijselijke schreeuw hoorde. Dat was dus onze kat!

Zijn staart is aan de onderkant onthaard (en dus ontveld) en een flinke wond aan zn buik en meerdere aan zijn achterpoten.

Hoe dan ook heeft ie vreselijke mazzel gehad.

De dierenarts wilde niet direct de staart eraf halen en we hebben een kuurtje en pijnstillers mee gekregen. Dat kuurtje is vandaag afgelopen.

De dierenarts zei dat wanneer de staart ontsteken ging, alsnog de staart geamputeerd moet worden.

Nu zie ik dat alle wonden goed helen. De korsten laten los, zo ook van de staart. Maar onder de korst is de wond nog vers. Het ziet er schoon uit,maar plakkerig en nat. Het bloedt niet echt, maar er ligt wel steeds een rode waas op. De wond is trouwens verder echt goed "wit", dus niet ontstoken. Maar ik maak me toch zorgen om die staart.
    En de kat zelf ook. Hij zit er nu regelmatig aan te likken. Ik hou hem zoveel mogelijk in de gaten en zorg dat ie niet langzaam aan met die ruwe tong zn staart opvreet... Maar we moeten maar zien, hoe t gaat aflopen.

Arme staart.

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    he wat naar!

Mijn zus dr kat heeft ooit zn staart verloren doordat een hond hem heeft afgebeten!!

Ik hoop voor je dat ie gauw geneest!!

3. Niet meer actief

Aaaaaaaaaaaaah wat sneu!
    Zo zie je maar dat katten echt 9 levens hebben he, wij zitten ook regelmatig bij de dierenarts met 1 van onze 3 heren.

De oudste heeft een tijdje terug z'n hele dijbeen open gehad, aan het prikkeldraad blijven hangen.
    En een paar weken later moesten we weer terug, had meneer weer een abces op z'n wang....hahaha!

Ach ze zijn wel lief.

Zou het goed in de gaten houden, ik hoop dat ie z'n staart mag houden.
    Loopt er hier in de buurt ook eentje zonder staart, tis geen gezicht hahaha, maar dat geeft niet, hij redt zich ermee.
    Ze zijn in het begin alleen even een beetje stuurloos. ;)

Ik duim op een goede afloop meis!

Liefs Nies

4. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Ahhhh zielig, wat kunnen katten ook af en toe klunsen zijn he... Hoop dat z'n staartje er aan mag blijven zitten. Ik heb ook een kat gehad, woonde toen op 4 hoog en toen is ie een keer naar beneden gevallen, hij vond het leuk om over het droogrekje heen te lopen :( :rolleyes: Maaaaa r gelukkig kwam hij wel weer op z'n pootjes terecht ;)

5. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    ongelooflijk, he die katten!

Heel duidelijk te zien is, dat onze kat zich niet helemaal happy voelt. Hij is veel rustiger en laat zich niet makkelijk benaderen. Hij blijft wel in de buurt, maar als je opstaat en toevallig naar hem kijkt, dan maakt ie dat ie wegkomt. Hij is ook veel minder speels en eigenlijk erg sjacherijnig.
    Hij is voor heel even een hele andere kat! Eigenlijk vanwege die gedragsverandering, maak ik me er wat meer zorgen om. Het lijkt wel of ie vandaag meer down is, dan gisteren.

En zijn katten stuurloos als de staart eraf is? Dat zou wel extra sneu zijn.

6. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ach zielig poesje!
    ben maar blij dat ie er nog is...poeh moet er niet aan denken brrr!
    ik denk dat het wel goed komt hoor met z'n staart...het heeft gewoon ff de tijd nodig om te genezen.
    als wij 'n wond hebben duurt dat natuurlijk ook 'n tijdje dus bij de poes ook.
    ik denk zelf dat het wel goed is dat de poes z'n staart schoon maakt...ik zeg het al schoon maakt.
    als wij wat hebben gaan we in 'n badje met soda zitten dus....
    en de poes is gewoon geschrokken en heeft pijn en daarom is ie het liefst ff om zichzelf.
    je bent ook naar de dierenarts geweest en die poes denkt als jij naar 'm kijkt dat ie weer moet...oooo ze zijn zo slim ;)
    komt wel goed hoor!
    hou ons op de hoogte!

dikke knuffel voor de poes ;)

7. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    en over dat stuurloos gesproken...daar went ie wel aan als het zo is.
    het is 'n handicap maar hij kan zich wel goed redden,alleen met hoog springen en eraf dat kost ff wat oefening maar oefening baart kunst ;)

8. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Dat vele likken met die ruwe staart... Ik weet wel dat t zijn intentie is om de boel schoon te houden, maar ik ben bang, dat ie de boel alleen maar open likt.

9. Niet meer actief

Jawel hoor Minni, ze wennen wel aan een leven zonder staart ;)
    En dat ie uit z'n hum is is logisch.
    één van mijn katten heeft een paar jaar geleden ook een abces gehad en die heeft 2 dagen roerloos op de tuinstoel gelegen, als ik 'm naar binnen haalde rende hij meteen weer naar buiten op de tuinstoel.
    Daaraan merkte ik dat er iets niet in de haak was.

Komt wel goed met jouw kat hoor!

Liefs Nies

10. Niet meer actief

Ik heb even een foto in m'n album gezet van Max, onze kater met het abces aan z'n wang....met z'n lampenkap om....die was pas echt stuurloos , hij botste overal tegen aan :confused:

11. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje wat zielig, hoop dat je kat weer snel beter word zodat zijn staartje niet geamputeerdt hoeft te worden.

12. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Aah wat zielig!! :(

Zorg maar goed voor hem...

13. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    ik heb een kat met 3 poten en dat gaat ook goed
    dus zonder staart komt ook wel goed maar ik hoop dat het niet nodig is
    sterkte en geef hem maar een extra aai van mij
    liefs chantal.

14. wolkje

wolkje Actief lid

May 16, 2006
    179
    0
    0
    sneu voor je kat zeg!
    als het er mooi roze uitziet is het waarschijnlijk gewoon herstelweefsel, maar je moet het wel goed in de gaten houden hoor!
    enne zonder staart kan een kat best leven, hihi, er bestaat zelfs een staartloos kattenras!! :)
    beterschap voor je kat!

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

kotm wel goed met poes

hij zal vast gewoon heel erg uit zijn hummetje zijn
    doet vast allemaal nog wat pijn en dergelijke

maar zolang hij zn staart niet stuklikt.. is het allemaal wel goed hoor
    katten likken oko vaak op pijnlijke plekken namelijk
    wassen is soort van poezemeditatie denk ik weleens

oh en dat staartloze ras is een manx
    wel is dat volgens mij een "foutje" want 2 manxen met elkaar kruizen is niet mogelijk :)
    daar moet je dan weer een kat MET staart bij zetten om weer nieuwe manxen te kijken
    daarentegen komt het dus wel gewoon in de vrije natuur voor en is het geen gekweekt ras as far as i know :)

16. Niet meer actief

Sjee.. dat is ook wat. Hoe is het nu met de staart.

Pff doet me meteen denken aan die keer dat mijn kater gespiest was. Grr.. 37 wkn zwanger met een gespieste kater was not nice..Die sukkel loopt inmiddels weer lekker rond hoor. En heeft toen zelfs nog een liposuctie gehad op zijn buikje haha

17. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    staart is nog steeds open.

Ik kan het me nog goed herinneren van jou Gupsie.

18. Saskia78

hmm liposuctie.... tis dat ik het serieus niet zo ernstig vind... maar op zich kan mijn buikje ook wel wat missen *lach*

kan je anders niet even wat om zn staartje doen minni?
    iets dat niet aan de wond blijft plakken tho.. anders krijg je geen korstje

19. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    àls je een suggestie hebt... Ik heb geen idee!

Valt ook echt niet mee om in de buurt te komen. Hij is slecht te benaderen op dit moment.

20. Saskia78

tja even niet geloof ik :/

honden kan je nog een beetje afleiden
    maar katten zijn daar toch stuk eigengereider in

Share This Page