Do’s, dont’s en tips Turkije

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Vergeten, 3 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Volgende week vlieg ik met kinderen naar Turkije. Het is eerste keer vliegen voor kinderen en eerste keer Turkije voor ons.
    Nu zit ik met een paar vragen, zoals:
    - hoeveel setjes kleding mee voor de kinderen? Wij blijven daar 12 dagen.
    - hoeveel zwemkleding p.p.?
    - is het handig om op voorhand wat geld te wisselen of doen we dat in Turkije zelf?
    - Luiers mee van hier of ter plekke kopen?
    - nog tips tegen oorpijn bij opstijgen en dalen?
    - nu het dichterbij komt, begin ik ‘m wel te knijpen, want ik vlieg echt niet graag. Tips tegen stress?

2. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Kauwgum of muziek bij opstijgen/dalen. Hebben de trommelvliezen minder kans om bol te gaan staan. Voor kleine kinderen wat te drinken of flesje

3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Geld kun je daar pinnen, evt nog wat euro's mee dan kun je ze ook ter plekke wisselen. Al zul je waarschijnlijk ook wel in euro's kunnen betalen maar is dat qua wisselkoers wat ongunstiger.
    Verder stel je in op hitte, 40 plus op dit moment, constant insmeren want de uv kracht is hoog. Qua zwemkleding zijn uv shirts/pakjes handig.
    Luiers zijn daar te koop, wel andere kwaliteit dan Nederlandse luiers.

4. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    rustig blijven en energie op je kinderen richten.

Neem wat kleine zandvormpjes mee in een ziplock zakje (klein emmertje schepje etc), opblaasband, packing cubes om spullen handig in te pakken, decathlon heeft xl lichtgewicht strandlakens. Voor in het vliegtuig een koptelefoon met tablet en wat favorietefilmpjes of luisterboeken etc.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Ligt er maar helemaal aan wat he gaat doen natuurlijk. Turkije is een enorm land, en het scheelt nogal of je ergens in een all in resort gaat zitten, Istanbul in duikt of meer naar het binnenland gaat. De hele dag in je zwembroek gaat zitten of in de bergen gaat lopen.

In het land waar mijn man vandaan komt, werden veel Turkse luiers verkocht. Net wat minder dan we hier gewend zijn qua kwaliteit, maar kan ermee door (nb het was 6 jaar geleden dat ik daar was met een kind in de luiers). Pampers heb je overal wel, maar die kunnen best prijzig zijn.

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar inderdaad iets laten drinken of een zuigsnoepje tijdens het stijgen/dalen kan schelen. Al kan het ook best dat ze nergens last van hebben.

Nog een tip: neem ook iets van een dunne lange broek of rok en vestje met lange mouwen mee. Als je dan eens naar t binnenland wil of in een moskee wil gaan kijken, dan kan je je gepast kleden (in een moskee met een sjaal op je hoofd, die kan je bij de toeristische moskeeen vaak ook lenen.)

Deel Deze Pagina