Ik heb deze week mijn eerste afspraak in het UZ Gent. Na mijn miskraam en curretage vorige maand ( de derde )meteen deze afspraak gemaakt. Ik ben nu best zenuwachtig, en weet niet zo goed wat ik kan verwachten. Ben ook een beetje bang dat ze vinden dat ik te snel ben gekomen , dat 3 miskramen nog niet direct hoeft te betekenen dat er iets niet klopt. Pff, ik weet het even niet meer. Had zo'n steun aan deze afspraak de afgelopen weken. het idee dat er eindelijk eens misschien gekeken zou worden en ik niet door hoefde te modderen maar nu
Ik sprak iemand in de wachtkamer die aangaf dat in Belgie direct na de eerste miskraam onderzoek gedaan wordt. Dus ze zullen echt niet vinden dat je te snel gekomen bent. Wat je kunt verwachten: eerst een vragenlijst invullen met de arts-assistent, en daarna een uitgebreid gesprek en echo bij de arts zelf. Er wordt dan gekeken of verder onderzoek noodzakelijk is en een behandelplan afgesproken, als dat al mogelijk is. Of een vervolgafspraak om uitslagen te bespreken en dan een behandelplan op te stellen. Komt goed, de sfeer is echt heel fijn daar! O, houd er wel rekening mee dat je vooraf langs de kassa (onthaal) moet he? Daar ben je wel even een half uurtje mee zoet...
Ik woon in Belgie, en ben in het UZ geweest bij de gynaecoloog (en ook voor de curettage). Maar mijn gyn zei dat ze na de eerste miskraam nog geen onderzoek doen hoor. De kans dat dat gewoon brute pech is is heel groot. Maar na 3 keer zullen ze er zeker voor open staan hoor volgens mij. Veel succes! Ze zijn daar super vriendelijk (het zijn er wel grote verbouwingswerken, dus het is een beetje behelpen met de containers momenteel, maar ze staan je heel goed bij daar)
Is de wachtlijst groot in gent? Ik zou er heen willen voor icsi. hoe zijn de resultaten daar? en is de punctie onder narcose?
Bedankt voor jullie reacties. Ik kijk er nu niet meer zo tegenop, weet ook niet waar dat nou weer vandaan kwam> ik hoop dat ze me kunnen helpen. Kan ik verwachten dat er bloed wordt geprikt bij mijn man en mij?
Zal eraan liggen wat allemaal al wel en niet bekend is qua uitslagen. Heb je een kopie van je dossier? Zoniet, handig om dat even op te vragen bij je ziekenhuis!