Minder vrouw voelen...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Koosje, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Weet niet of hier al wel eens een topic over is geweest...maar hebben jullie ook wel eens dat je je door het niet zwanger worden minder vrouw voelt? Zeker nu ik voor de tweede maand op rij ook nog een vaginale schimmelinfectie heb (kan dat door het spuiten van hormonen komen?) voel ik mij ook seksueel minder vrij door de nare geur en dat komt de vrouwelijkheid ook niet ten goede. Herkenbaar? Ik word er echt verdrietig van...

Koosje

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi Koosje,

Eerlijk gezegd herken ik dat niet, je minder vrouw voelen maar ik kan het me wel enigszins voorstellen.
    Die schimmelinfectie door het spuiten? Geen idee...ik moet zeggen dat ik sinds de IVF 1x een heb gehad, daarvoor nooit.
    Misschien is het meer dat het nu ontdekt is?
    Mijn arts zei toen dat vrouwen heel vaak schimmels e.d. hebben maar het heel vaak niet merken.
    Het bevordert je gevoel inderdaad niet.

Kan je er met je partner over praten?
    Anders misschien maatschappelijk werk via het behandelend ziekenhuis?

Heel veel succes!
    Ik hoop dat je je gauw beter voelt, EN zwanger!

Elmo

3. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Dank Elmo voor je antwoord...ik kan er met mijn vriend zeker wel over praten: hij is ook heel schattig als ik het er over heb...zegt extra veel dat hij mij de mooiste en prachtigste vrouw vindt en troost mij.
    Ik baal ook 'gewoon' dat mijn lichaam mij in de steek laat en dat tegen het einde van de cyclus mijn borsten al zo lang geen zwangerschapsborsten meer zijn...kan dan zooo balen van mijn borsten bijv. Beetje klagerig maar zo voel ik dat echt.

Koosje

4. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Koosje ik herken het ook wel hoor. Ok ik ben dan wel 2x zwanger geweest maar verder dan een miskraam kom ik nog maar niet :( ;).
    Ik doe er verder niets aan hoor...ik zou ook niet weten wat ik aan dat gevoel kan doen....ik weet waar het vandaan komt en probeer mezelf dat voor ogen te houden. Het niet aanwezig zijn van een partner in mijn geval versterkt dit negatieve gevoel en ook het gebruik van hormonen. Ik probeer er wel over te praten met mensen die dichtbij me staan.

5. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Je hebt ook alle recht om even flink te klagen en te mopperen...Verzet je daar maar niet tegen.

Dat je je minder vrouw, lijkt me voor jou heel naar. Bedoel je dan eigenlijk dat je je minder aantrekkelijk voelt momenteel?
    Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar ik denk dat je jezelf geen recht doet als je je zo naar beneden haalt. Ik hoop dat je hier weer boven op komt en je heel snel een aantrekkelijke superwoman vindt. Want volgens je vriend ben je de mooiste...lief he?!

Hee, heel veel sterkte en succes. Groetjes, Lola2

6. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Hi Koosje,

Ik herken het wel een beetje, hoor... Toen wij te horen kregen dat ik ws. al in de overgang ben heb ik me vooral in het begin echt wel zo gevoeld. Ik vind niet dat je van "schuld" kunt spreken maar het ligt wel aan mij...

Heb mijn vriend toen zelfs zo'n beetje de keus gegeven om bij me weg te gaan, om bij een "echte" vrouw een kind te krijgen... :oops: Nu is dat wel een beetje gezakt, gelukkig. En vriendje-lief heeft gelukkig mijn nukken weggelachen en heeft me onlangs zelfs ten huwelijk gevraagd omdat hij toch echt met mij oud wil worden. :) Of er nou kinderen komen of niet... Lief hè?

Gr. Benthe

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hoi koosje nou ik begrijp je wel hoor. ik heb het zelf ook .
    heb pco en sinds is met de pil ben gestopt groeien mijn haren 2 keer zo snel en 4 keer zo dik en donker.... m,n benen nee echt verschrikkelijk.... en er groeid af en toe een zwarte haar uit m,n kin...ik voel me niet sexie....

gr jose

8. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    dit is heel herkenbaar voor mij ....tijdens het zwanger worden bleek al snel dat ik geen eisprong uit mijzelf had , ik voelde me hierdoor gewoon geen vrouw , schaamde me ontzettend tegenover mijn man kortom ik voelde me niet vrouw en nog eens onzeker ook.....
    mijn man daarintegen vind dat dit niet zo was .....

het stomme is dat ik altijd dacht dat als ik eenmaal zwanger zou zijn het over zou zijn .....dat is niet dus niet het geval ......

Deel Deze Pagina