wel of niet kans op zwangerschap?

Discussion in 'Zwanger worden' started by samantha89l, Dec 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samantha89l

samantha89l Actief lid

Nov 10, 2012
    202
    1
    0
    Geleen
    #1 samantha89l, Dec 21, 2013
    Last edited by a moderator: Dec 21, 2013
    Hallo

ik ben vorige week maandag ongesteld worden en heb een cyclus van 25 dagen. Nu zou ik deze week mijn ei sprong hebben, nj had ik vannacht/vanochtend hevige krampen in mijn rechter zij/onderbuik. Zou dit mijn eisprong geweest kunnen zijn? En we hebben het dinsdag, donderdag ochtend en vanochtend nog gedaan zou het dan kunnen zijn dat het deze keer wel misschien positief kunnnen zijn? We zijn nu zon 7 maanden bezig met proberen.

Groetjes

2. Crystal

Crystal Lid

Jan 22, 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel mijn eisprong ook meestal dmv van krampen dus zou goed kunnen dat dit het was... in dat geval, grotere kans dat het raak zou kunnen zijn. Succes!

3. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

Dec 8, 2012
    290
    1
    0
    De meeste vrouwen voelen hun eisprong niet.. Die krampen kunnen net zo goed je darmen zijn! Volgens mij gyn is het knap als een vrouw haar eisprong voelt..

4. Yegga

Yegga Lid

Feb 6, 2011
    91
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Nou ik voel mijn eisprong zeker ook iedere ronde. Heb dan vaak zo'n buikpijn en kramp dat ik moet gaan liggen. Bijzonder dat een gynaecoloog dan zegt dat het knap is om te voelen. Hij/zij mag dan best eens met mij ruilen voor een keer.

5. Padmee

Padmee Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    2,051
    1,533
    113
    Ik voel mijn eisprong toch echt duidelijk. 4 dagen krampen. En na dag 4 draderig doorzichtig cervix slijm. Na die 4 dagen staat mijn buik zo'n beetje op springen, dat je bijna denkt dat je niet 1 maar een hele lading eieren laat springen.

Bij elke eisprong heb je een kans. Ik hoop voor je dat het raak is!

6. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    1,601
    1,098
    113
    hmmm rare gyn dan..... ik voel mijn eisprong toch echt heel duidelijk!!!!!

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Helaas moet ik beamen dat je je eisprong vaak niet voelt! De krampen die je voelt, zis het groeien van de follikels. De sprong zelf voel je niet.

Dit zegt mijn fertiliteitsarts van het UMCG ook.

Ik dacht het ook altijd te kunnen voelen, maar door talloze echo's is gebleken dat het juist niet mijn eisprong was! Maar het doorgroeien van de follikels! De uiteindelijke sprong voel je niet.

Je kunt de gynaecoloog raar noemen, maar het risico er maar heilig in te geloven dat je je eisprong voelt, is dat je mooi op de verkeerde momenten gaat klussen en de kans op een zwangerschap dus kleiner wordt. Maar als je dat graag wilt, dan gewoon lekker blijven geloven dat je je eisprong voelt! In plaats van medici te geloven die ervoor gestudeerd hebben!

8. Yasmintje

Yasmintje Actief lid

Nov 14, 2012
    130
    0
    16
    NULL
    NULL

Hoelang na de krampen/pijn springt je ei dan is dat gemiddeld dan een aantal uren of een dag? Ik voel me "eisprong" ook en denk meestal dan dat zes uur erna hetgedaan is met een kans op een zwangerschap. .

9. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Ik weet inmiddels ook door IUI en IVF dat ik mijn eisprong op zich waarschijnlijk iet voel, maar wel de periode vlak ervoor... Hoe lang hij Irena springt verschilt bij mij, maar als ik zo zie wanneer je hebt geklust zitje goed, want je wilt het liefst de zaadjes binnen voor je eisprong! ;)

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik geloof eerlijk ook niet dat dat te voelen is. Bubbels, krampen, steken... Dat kan vanalles zijn.
    Maar als antwoord op de vraag, als dat je ei was heb je goed getimed. Succes, ik hoop op een positieve test voor je.

11. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Lieve dames, als we gewoon allemaal door blijven klussen (ook nadat je denkt dat je eisprong is geweest) dan maakt t toch allemaal niet meer uit? Of doen jullie t echt maar op een aantal dagen per maand? Mn vriend en ik vrijen sowieso al elke dag of soms om de dag. Gewoon lekker doorgenieten toch?!

12. samantha89l

samantha89l Actief lid

Nov 10, 2012
    202
    1
    0
    Geleen
    wij doen het ook idd meestal om de dag en ik dacht dus vrijdag mijn ei sprong te voelen maar het kan idd ook de follikels zijn geweest die aan het groeien waren. Maar nu hebben we het gisteren nog gedaan maar ik heb vandaag jet gevoel alsof ik cervix slijm vloei net alsof het heel veel is ik doe nu ook 2x per dag mijn ondergoed verschonen.. En het is net alsof ik een druk op mijn onderbuik heb maar goed nu weer 2 weken wachten.

Bedankt voor de reacties en excuses voor mijn "taal"

Share This Page