hey dames, Wie heeft er al wat gehoord over de voorwaarden voor volgend jaar? Op en ander forum wisten 2 mensen nl te vertellen dat poging 5 er volgend jaar niet meer inzt. Wel poging 4. Maar heb op dit forum nog niets erover gelezen.
tis nog allemaal koffie dik kijken. Half november komen de pakketten. Laat please poging 4 en 5 nog vergoed worden [-o< Hope
wat unive tegen mij heeft gezegd is dat het idd pas rond half nov bekend word gemaakt ik hoop dat er nog een pakket blijft met 4 en 5 die willen wij ook gaan nemen
Dat meest uitgebreide pakket met poging 4 en 5 is wel superduur! E100,- per maand extra! Maar goed als je al zeker weet dat je poging 4 en 5 gaat nodig hebben dan scheelt het natuurlijk een helehoop met zelf moeten betalen 8) Ik ga voor het pakket met poging 4 er extra bij...daar zijn we toch wel een hele tijd mee bezig (steeds minimaal een maand rust en ik heb veel last van cystes) dus mocht het dan nog nodig zijn dan verschuiven we in 2010 naar het pakket met poging 5 erbij....maar we gaan voor poging 1 gewoon raak! Hoop wel dat het pakket met poging 4 en 5 erin blijft, heb niets over afschaffen gehoord van de mevrouw aan de telefoon! Succes meiden! Koosje
Hey allemaal, Ik hoop ook dat beide pogingen er in blijven. Maar ik heb de informatie van iemand die zegt dat ze de boekjes heeft opgehaald bij een Univekantoor in het UMCG? En dat de contactpersoon daar zei dat alleen 4 in het pakket bijft....
De link doet het niet... Ik ben trouwens sinds januari dit jaar verzekerd bij Univé en heb het duurste aanvullende pakket met poging 4 en 5...ik betaal 213,- per maand. Let wel: poging 4 en 5 wordt maar eenmalig vergoedt! Ik ben zwanger geraakt van nr 4 en kreeg een miskraam. Omdat ik langer als 12 weken zwanger ben geweest, begint de telling weer opnieuw en krijg ik dus weer poging 1, 2 en 3 uit het basispakket vergoedt. Ondertussen heb ik poging 1 alweer gehad en heb dus nog nr 2, 3 en 5 tegoed.
| ContactInloggen ZoekHomePrivéZakelijkOver UnivéKlantenserviceMijn UnivéVerzekeringenHypothekenPensioenenPremie Voordeel PlanSchadeCollectiefHome> Privé> Verzekeringen> ZorgverzekeringZorgpremies 2009Zorgpremie 2009 van Univé: 92,95 per maand De maandpremie voor de basisverzekering 2009 van Univé is bekend. De premie voor de Univé Zorg Geregeld polis bedraagt 92,95 per maand (was in 2008: 90,95) en voor de Univé Zorg Vrij polis 98,95 per maand (was in 2008 96,95). Beide premies gelden bij een standaard eigen risico van 155,-. Wie kiest voor een hoger eigen risico, verlaagt daarmee zijn premie. Verzekerden die ook andere Univé-verzekeringen hebben, ontvangen een korting op de basispremie die kan oplopen tot 10%. En wie zijn jaarpremie in één keer wil betalen, krijgt 2% premiekorting. Ook aanvullend en tandarts Univé is één van de eerste zorgverzekeraars die haar zorgpremies bekendmaakt, inclusief de premies voor de aanvullende verzekeringen en de tandartsverzekeringen. Aanvullende verzekeringen 2009 2008 Univé Extra Zorg polis 1: 6,00 (was 4,50) Univé Extra Zorg polis 2: 8,95 (was 8,50) Univé Extra Zorg polis 3: 21,95 (was 19,95) Univé Extra Zorg polis 4: 36,95 (was 39,95) Tandartsverzekeringen Univé Extra Tandarts 250: 8,95 (was 7,95) Univé Extra Tandarts 500: 17,95 (was 16,95) Univé Extra Tandarts 1000: 29,95 (was 27,95) Voor collectieve contracten gelden andere premies. Online berekenen en afsluiten vanaf 3 november Vanaf maandag 3 november is het mogelijk via www.unive.nl/basisverzekering de nieuwe premies te berekenen en een zorgverzekering af te sluiten. U vindt daar dan ook actuele informatie over de zorgverzekering. Snel naar Premie berekenenOnline afsluitenZEKUR.nlZorg PremiekortingUnivé-Apotheek.nlNota's declarerenPrivacy Disclaimer Sitemap
Oke, maar hier staat toch nog niks in OF de poging nog in het pakker blijft? Wat het pakket kost zal me wordt wezen, als ik nog mar een kans krijg......
G*dverd*mme, ik zie het nu ook pas. Laat dit toch a.u.b. niet waar zijn. Zeker is 1 extra poging fijn, maar 2zouden toch net iets comfertabeler aanvoelen. Weet iemand trouwens vanaf wanneer unive een poging telt? is dat vanaf spuiten, of b.v. pas na TP? Dit is voor mij heel erg belangrijk. [-o< Hope
Nou dan ben ik benieuwd of ze de mensen die nu pakket 5 hebben (ik dus) een alternatief bieden. Ik heb verdorie een jaar lang een dure premie betaald, en nu zou ik er niet eens gebruik van kunnen maken
Hey dames, Misschien heb ik er overheen gelezen maar kan iemand zeggen als je poging 4 erbij hebt hoeveel je dan ongeveer betaald? Wij hebben nog wel een cryo en nog 1 ICSI behandeling vergoed maar ? Ik hoor het graag, groeten Mirjam
Hoi hoi, Ik lees net op een andere site dat de vergoeding voor IVF/ICSI in pakket 4 E 3500 bedraagt. Weet niet hoeveel zo'n poging kost?
Dat ben je volgdens mij ook kwijt voor 1 behandeling... Het is eigenlijk belachelijk dat het zo veel geld moet kosten.....
Mij staat bij dat ik heb uitgerekend, maar dat is met tandartsverzekering bij de Unive, dat ik E140,- ongeveer kwijt zou zijn aan pakket met poging 4, dat is iets meer dan mijn huidige ziektekostenverzkering maar de moeite waard. Dit is trouwens met de gegevens van 2008 dus weet het nog niet met cijfers 2009. Je kunt het zo op de site voor jezelf berekenen trouwens. Groet, Koosje
Ik kreeg vandaag een brief van Univé dat inderdaad vanaf volgend jaar poging 5 niet meer vergoedt wordt. Ik heb direct een mail gestuurd: Geachte heer/mevrouw, Vandaag ontving ik een brief waarin staat dat de Univé Extra Zorgpolis 5 vanaf volgend jaar (2009) niet meer bestaat, en dat ik daarom per 1 januari 2009 de Zorgpolis 4 ontvang. Nu ben ik sinds 1 januari 2008 bij jullie verzekerd en heb bewust voor Zorgpolis 5 gekozen, omdat daarin IVF/ICSI poging 4 EN 5 worden vergoedt. Poging 4 heb ik reeds verbruikt en dat resulteerde ook in een zwangerschap, alleen is dat helaas misgegaan met ruim 12 weken. Doordat mijn zwangerschap langer als 12 was, is de telling weer opnieuw begonnen (vanuit de basisverzekering) en kreeg ik dus poging 1, 2 en 3 weer vergoedt. Poging 1 heb ik gebruikt in juli/augustus en momenteel ben ik bezig met poging 2. Maar nu jullie Zorgpolis 5 uit het pakket halen, kan ik dus nooit meer gebruik maken van poging 5 die ik nog tegoedt heb, en waar ik dus al een jaar lang premie voor betaal, ruim 200,- per maand! Zoals u kunt begrijpen ben ik het er niet mee eens. Ik heb er niet om gevraagd om verminderd vruchtbaar te zijn en ben dan ook heel blij dat er vruchtbaarheidsbehandelingen bestaan. Maar als ik dan een jaar lang ergens voor betaal en uiteindelijk kan ik er geen gebruik van maken, dan word ik daar boos en erg verdrietig van. Waarom wordt Zorgpolis 5 uit het pakket gehaald? U vraagt in de brief om mijn begrip, maar helaas kan ik er geen begrip voor opbrengen. En ik weet vele vrouwen met mij, want verminderde vruchtbaarheid komt helaas veel te veel voor en heel veel vrouwen zijn aangewezen op IVF/ICSI. Tevens is wetenschappelijk aangetoond dat de meeste kans van slagen bij 6 behandelingen ligt, en toch worden er maar 3 vanuit de basisverzekering vergoedt. Een gezond echtpaar krijgt toch niet maar 3 kansen om zwanger te worden? Ik hoop dat u mijn klacht serieus neemt en mij tegemoet komt zodat ik (mocht het nodig zijn) gebruik kan maken van poging 5, waar ik recht op heb.