Hoi allen! Nog maar net zwanger, dus geen idee of we een jongen of meisje mogen verwachten, als alles goed gaat. Voor een meisje vind ik het kiezen van een naam niet zo moeilijk. Maar voor jongens... Ik houd van klassieke namen. Voor een jongen vind ik het wel mooi om een 'belangrijke' naam te geven, klinkt misschien vreselijk, maar ik vind een historisch figuur wel mooi. Zoals dus Hugo (de Groot). Maar het moet wel modern genoeg zijn. Hebben jullie ideeën? Je hebt natuurlijk Julius, maar dat hoor je al zo veel. Abel vind ik ook mooi. Maar veel verder kom ik niet... Liefs!
Alexander (de Grote) Isaac (Newton) Thomas (Edison) William (Shakespeare) Maarten (Luther) Dit zijn de leukste die bij mij opkomen. Succes!
Je kan ookdenken aan bijbelse namen. Die vind ik ook erg mooi. Je had al Abel ( leuk). Maar je kan ook denken aan: Samuel, (jo)nathan, matthias, levi, elias, et.
Haha, ja ik vind Hugo ook mooi. Ik heb het idee dat ik nooit een naam ga vinden die ik net zo mooi vind... Wat ik aan Abel wel leuk vind, is dat het ook 4 letters zijn. Voor zover dat een argument is natuurlijk.
Valentijn en Benjamin vind ik ook heel mooi inderdaad. Maar Valentijn vindt mijn man niets, en Benjamin... Zou dat er niet wat dik opliggen, aangezien dit ook absoluut ons laatste kindje wordt?
Benjamin vind ik ook super. Wat ik ook nog leuk vind is Nathan/ Nathaniël. De rest is denk ik al genoemd
Bastiaan / Bastian Christiaan / Christian William Corné Allard Maurits Kasper Daniel Niels Hidde Julian Laurens Matthijs Mathies Nathan Olaf Pepijn Vincent Reinier Simon Thom Thomas Timon Karsten Wessel Wouter (leuk!) ... .. .
Het is een lange naam, maar mijn broer heet Rutger-Jan. Kort je makkelijk af tot Rutger en hij is genoemd naar Rutger Jan Schimmelpenninck. Hier de wikipedia pagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rutger_Jan_Schimmelpenninck_(1761-1825) Mijn moeder zag die naam al op de basisschool in haar geschiedenisboek en heeft altijd vol gehouden als ze een zoon zou krijgen dat hij zo zou heten.