1e kindje 15 dagen te laat, nu weer?

Discussion in 'Zwangerschap' started by kyansa, May 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kyansa

kyansa Bekend lid

Apr 20, 2008
    689
    0
    0
    Hoi allemaal,

Mijn 1e kindje kwam 15 dagen na de uitgerekende datum, is het zo dat een 2e dan ook later komt dan 40 weken?
    Vandaag was ik bij de gynaecoloog en die zei dat het kindje wel is ingedaald maar nog niet vast ligt. Dus ik ben nu bang dat het kindje dus inderdaad de 40 weken voorbij gaat. Ik moet er niet aan denken, want ik ben het echt heel erg zat.

2. Catheleine

Catheleine Bekend lid

Feb 9, 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ben benieuwd naar de reactie's...

Sterkte de laatste weken...

Catheleine

3. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ze zeggen dat de 2de meestal sneller komt.
    mijn 2de was helemaal niet ingedaald dit was pas bij de bevalling dus of dat iets wil zeggen weet ik niet.

4. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Hoi

Bij mijn eerste ben ik met 42 weken ingeleid.
    Mijn tweede kwam zelf :D , met 41 weken en 1 dag.
    Nou ben ik benieuwd wanneer de derde komt :rolleyes: , heb het ook wel gehad. Omdat ik al een paar keer dacht dat het kwam :(

5. kyansa

kyansa Bekend lid

Apr 20, 2008
    689
    0
    0
    Bedankt voor jullie reakties!

Ik heb zelf ook al een paar keer het idee gehad dat het kwam, daarom viel het ook zo tegen dat de gyn zei dat het misschien wel later komt, omdat de 1e ook later was. En toen ze zei dat het nog niet vast lag, toen dacht ik, ja ze zal wel gelijk hebben.
    Eigenlijk moet je er maar vanuit gaan dat het met 42 weken komt, dan kan het alleen maar meevallen.

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Hoi

Ben net naar de verloskundige geweest, die zei precies hetzelfde. Het gerommel van tevoren zeg helemaal niks en als de tweede te laat was is dat bij een derde ook vaak :( Vorige week was het kindje aan het indalen, nou was het gewoon weer terug aan het gaan :confused: , dus als mijn vliezen zouden breken moet ik gelijk gaan liggen. Acht dagen geleden mijn slijmprop verloren, maar dat zeg helaas ook helemaal niets. Leuk dat we op dezelfde dag uitgerekend zijn. :D

7. kyansa

kyansa Bekend lid

Apr 20, 2008
    689
    0
    0
    Hihi je verhaal klinkt hetzelfde als bij mij. Kleintje was ook ingedaald, maar ook weer terug gegaan. Maar ook dit schijnt normaal te zijn bij een 2e.

8. sabrina27

sabrina27 Actief lid

Aug 21, 2006
    279
    0
    0
    mijn 1ste kwam met 41w en 5d en ik ging er bij de 2de vanuit dat ik weer overtijd zou gaan maar met 38w en 5 dagen braken plotseling me vliezen en ze is geboren met 39w ;)
    en de 3de kwam wel weer overtijd met precies 41w

9. bwtje

bwtje VIP lid

Oct 8, 2007
    7,331
    0
    0
    Eindhoven

hey dat wil ik helemaal niet lezen, ik was net blij dat die van mij ingedaald was!
    En dan kan het dus ook weer terug gaan zucht..
    Want ik hoefde al niet meer te bellen..
    Nou ik hoop toch stiekem dat ze maar lekker blijft zitten hoor!

En dat die van jullie ook maar weer in gaan dalen :D

10. kyansa

kyansa Bekend lid

Apr 20, 2008
    689
    0
    0
    Bwtje, die van jou blijft gewoon lekker vast zitten hoor....dat voel ik aan mijn (vrucht)water....

11. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Hoop niet dat onze zoon precies hetzelfde als z'n zus doet want dat zou betekenen dat ik 2,5 wkn overtijd zal zijn... :( Ik kan je zeggen dat ik het inmiddels al behoorlijk zat ben!

12. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    hoi

Ben je van de week al terug geweest, is de kleine alweer aan het indalen? Ik moet vanavond terug, ben zo benieuwd. ;)

13. Catheleine

Catheleine Bekend lid

Feb 9, 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ik had positievere berichten gehoopt...
    Ben het ook beu en ben kei en kei moe... Maar anderzijds mijn dochter is over 2 dagen jarig en ik over 5 dus wie weet als dit kindje ons laat wachten dat het met verjaardagen wel mooier zou zijn...
    Maar had toch liever nu dan morgen hahaha. Erg he! Kindje komt toch wanneer het komt...

Liefs Catheleine

14. kyansa

kyansa Bekend lid

Apr 20, 2008
    689
    0
    0
    Ik moet vrijdag weer naar de gyn, dus ik ben benieuwd...Ik hoop het wel. Ik heb zelf wel het idee dat mijn buik lager zit. Ik hou jullie op de hoogte.

15. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Hoi

Bij mij was de baby gelukkig weer ingedaald. De verloskundige schat het ruim acht pond, word tijd dat het kom! :D We zien het wel, ben benieuwd wat het is.
    Is het bij jou ook weer ingedaald? Ik hoop het zo!

Groetjes ;)

16. kyansa

kyansa Bekend lid

Apr 20, 2008
    689
    0
    0
    Hey,

Bij mij was het kindje nog steeds niet ingedaald. Maar ze zeiden dat ik me daar echt geen zorgen over hoef te maken, want het kan nog steeds en het kan zelfs nog tijdens de bevalling gebeuren. Wel heb ik aangegeven niet tot de 42 weken te willen doorlopen, dus nu is 41 weken de max.

17. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Lekker dat ze je nu niet meer zo lang overtijd willen laten lopen. Bij mijn tweede zouden ze me inleiden met acht dagen overtijd. Begon die nacht zelf haha dus ze is op dezelfde dag geboren dan dat ze uiteindelijk zou komen. Dus wie weet heb jij dat ook wel :D

18. kyansa

kyansa Bekend lid

Apr 20, 2008
    689
    0
    0
    Afgelopen vrijdag was het kindje eindelijk ingedaald. Nu moet ik donderdag weer terug voor controle en dan hoor ik wanneer ze gaan inleiden. Vandaag alweer 1 dag overtijd, maar hoop nog steeds dat het vanzelf doorzet voor donderdag.

19. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Zo spannend hoor, hoop voor je dat je gauw zelf begin. Dat hoop ik voor mezelf ook erg! :) Gisteravond erg last van voorweeen gehad maar helaas het zette niet door :( Nou succes donderdag! Mijn bloeddruk was nog goed en het kindje had nog genoeg vruchtwater dus kon nog makkelijk tot 42 weken doorlopen zeiden ze vorige week :confused: Ik zeg nou bedankt :D , maar niet heus :evil:
    Nou hoop ik dat ze morgenavond me strippen, dat hebben ze bij de vorige zwangerschap met 41 weken gedaan en toen ben ik de volgende dag bevallen. Dus ik hoop zo :p Want ik kan echt alleen nog maar waggelen. ;)

20. kyansa

kyansa Bekend lid

Apr 20, 2008
    689
    0
    0
    Mineke, ben jij al bevallen?

Hier nog steeds niks. Vanmiddag naar gyn geweest, ze heeft gestript en maandag moet ik weer terug. Hoop dat het voor die tijd vanzelf begint.

Share This Page