tussentijds bloedverlies (zeg maar gerust non stop :()

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Hoi Meiden,

ik ben ongeveer een maand geleden naar de HA geweest omdat ik erg onregelmatig ongesteld was. Ik slikte toen geen pil , was dan weer om de 2 maanden, en afgelopen 2 maanden 2 keer in 1 maand ongesteld. Daarnaast vaak ineens bloedverlies tussendoor.

nu ben ik dus begonnen met een pil (microgynon 30). maar ik ben nu dus al een maand ongesteld.
    heb veel last van mijn benen, bekken, lage zeurderige rugpijn buikpijn en nu sinds 2 dagen ook knallende koppijn en doodmoe.

HB heb ik bij HA laten prikken was 7.3 ofzo. Ietsssssss te laag maar niet benoemenswaardig

ik moet terug komen als het bloeden na mijn 1e strip niet ophoudt. Ik zit dus nu in mijn stopweek en hoop echt zo dat het bij starten van mijn nieuwe strip stopt.

heeft iemand hier ervaring mee? wat zou het kunnen zijn? Ik haal mij natuurlijk weer allemaal enge dingen in mijn hoofd. HA had het ook over vleesbomen?!

Hoop dat iemand mij hier gerust kan stellen. Ben benieuwd of er meiden zijn die dit ook hebben (gehad)

Liefs Muis

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Heb ik ook gehad. Heb een echo laten maken en daar was 'iets' op te zien. Onder narcose hebben ze toen een poliep weggehaald die de boosdoener was.

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

oke, dank je nikki..

daar ben ik dus ook zo bang voor..... ik maak mezelf helemaal gek nu in mijn hoofd... van google word je al helemaal niet vrolijk. ik weet het NOOITTTT GOOGLEN!! maar goed, heb het al gedaan... haha

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Wat vreemd dat je HA je er niet op heeft gewezen dat dit een veelvoorkomend iets is in de 1e drie maanden bij het gebruik van de microgynon 30.
    Hier ook bijna 3 maanden lang last gehad, nu 10 maanden verder en geen bloedingen meer. (in de pilslikweken dus he hihi)

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

ja heeft hij wel gezegd....... alleen maak ik mij toch zorgen omdat ik voor de pil ook al zoveel bloedde :(

ik hoop dus heeeel erg dat het nu stopt als ik overmorgen weer met een nieuwe strip begin..... ben bang dat het dan nog steeds blijft.. en dan moest ik terug komen

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Maak je geen zorgen. Zo'n poliep stelt in elk geval niks voor. Ook al was het onder narcose, de ingreep stelt weinig voor. Liep de volgende dag alweer te winkelen! ;)

7. MaRita

MaRita Actief lid

18 okt 2008
    465
    10
    18
    Meid, ik zou met die pil stoppen en naar de HA gaan om een verwijzing voor echo te vragen. Ik zou ook extra uitstrijkje laten maken (voor de zekerheid).
    Ik vind dat huisartsen te makkelijk de pil voorschrijven voor verschillende problemen met de cyclus zonder eerst controleren waar de oorzaak precies ligt.
    Het kan poliep zijn of cyste, of hormonale schommelingen (waarschijnlijk het controleren van het niveau van progesteron en prolactine kan geen kwaad).
    Pas daarna kan geschikte hormonale kuur (indien nodig) worden voorgeschreven .
    Nu is je probleem niet opgelost en je voel je nog ellendig.

8. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ik heb dit ook gehad, heb denk ik wel 7 merken pillen gehad, toen ben ik overgestapt op de nuva ring en had ik nergens meer last van! Het was een verademing!! Nu ben ik 2 jaar gestopt met de ring vanwege kinderwens en is het bloedverlies helaas weer terug, ongeveer de helft van de maand last van.

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik heb het ook gehad ik ben eigenlijk een maand of 8 meer ongesteld geweest dan niet. Dit terwijl ik ook (weer) aan de pil was.
    Uiteindelijk maar eens naar de huisarts geweest en gewisseld van pil. Dit hielp en was weer netjes regelmatig maar heeft ff tijd gekost.
    Kort daarna ben ik gestopt en was ik direct zwanger.
    Dus bij mij waren de hormonen "gewoon" wat op de hobbel en hadden ze even wat bijsturing nodig.

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik had het ook, ben een paar maanden geleden overgestapt op de 'minipil' en heb bijna nergens geen last meer van (bloedverlies is iig gestopt).

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Had ik ook... en daarom ging ik aan de pil... maar bij mij was het na die 1e drie maanden over en nu ben ik echt heel blij dat ik aan de pil ben, veel minder pijn, veel minder vloeien...

12. muis26

muis26 Fanatiek lid

bedankt voor de antwoorden :)

Deel Deze Pagina