Hoi dames, Ik ben aan het uitzoeken hoe het zit als ik in de zomervakantie beval. Ik ben uitgerekend op 4 juli en ben werkzaam als een docent op het voortgezet onderwijs. 13 juli t/m 1 september is de zomervakantie van de school. Ik ga 6 weken van tevoren met verlof, 23-24 mei zal mijn verlof ingaan, maar wanneer is mijn verlof afgelopen? Ik las dat ik mijn zomervakantie dan "kwijt" ben, maar eventueel een compensatie kan krijgen van 3 weken. Ik kan nergens vinden wanneer en hoe je die 3 weken eventueel zou kunnen krijgen. Iemand?
Als je als docent in het VO werkt worden AL je weken zomervakantie gecompenseerd. Ik ga 16 mei met verlof, dan heb ik ongeveer 8 weken verlof tot de zomervakantie, dan zomervakantie, en daarna nog de laatste 8 weken verlof. Als ik het bij jou goed zie heb je 7 weken verlof tot aan de zomervakantie, en dus nog 9 over na de zomervakantie.
Oh, en ik heb het automatisch laten verlengen. Volgens mij kan je het ook in delen doen, maar dan in overleg met je teamleider/directeur.
hoe bedoel je dat je het automatisch hebt laten verlengen? En weet je waar ik het kan vinden dat ik alle weken gecompenseerd krijg?? want dat kan ik nergens vinden
ik heb net contact gehad met p&o en die vertelde mij dat ik na de vakantie nog maximaal 3 weken compensatie kan krijgen. Ze stuurt mij een link met meer info, dus ben benieuwd... Ze zij dat ik waarschijnlijk niet alle weken gecompenseerd krijg
CAO 14.1.7 Je hebt recht op dat alle weken gecompenseerd worden (alle weken waarin je verlof samenvalt met je vakantie) 3 weken geldt voor de CAO primair onderwijs. Volgens mij is jullie P&O medewerker niet helemaal bij...
Ik werkte niet in het onderwijs maar in de kinderopvang en heb daar de week tussen kerst en oud en nieuw, dat ze dus dicht zijn, gewoon extra gekregen, dus werd niet van mn erlof gehaald!
Precies, het cao artikel wat Minke noemt! Niet af laten schepen hoor En met automatisch 'verlengen' bedoel ik dat ik de compensatie gewoon aan mijn verlof en vakantie heb aangeplakt
Ik ben 3 keer in de zomer bevallen en heb dus 3x 7 weken extra gekregen. Staat gewoon in de cao dat alle weken gecompenseerd worden!!! In het basisonderwijs krijg je er maar max. 3 terug.
Even een vraagje dames... Is dit de cao die alle voortgezet onderwijzen moeten aanhouden?? Sorry, maar ik ben er nog niet bekend mee en ben dus makkelijk af te schepen voor minder! http://www.vo-raad.nl/userfiles/bestanden/CAO/CAO-VO-2011-2012.pdf
Ik lees net het volgende: Arbeidsvoorwaarden Op de functies bij ......is de CAO BVE (beroepsonderwijs en volwasseneneducatie) van toepassing.
Kunnen jullie mij hierbij helpen??? Ik ben nu op zoek naar iets soortgelijks als in de cao voor vo http://www.mboraad.nl/media/uploads/thema/Cao%20bve/Verlengde_cao_bve_2007_2009.pdf
nou ik heb ze net weer gebeld en ze zeggen dat ik niet onder de cao van VO val, ondanks dat ik op het VO lesgeef. Dit omdat de school van oorsprong een MBO school is met vmbo locaties... Ze stuurt mij een overzichtje van de vastgestelde vakantiedagen en alles wat erbuiten valt kan ik dus iom teamleider laten opschorten... En daar valt waarschijnlijk ook de zomervakantie onder... wat kut
Sorry voor de vele berichten achter elkaar haha. Het volgende heb ik gekregen: Wanneer er vakantieverlof samenvalt met jouw zwangerschapsverlof kun je je teamleider verzoeken deze verlofdagen op te schorten, zodat je ze op een later moment kunt opnemen. Richtlijn is dat dit opgeschorte verlof in contactvrije uren moet worden opgenomen. periode 20 juli t/m 19 augustus is aangewezen als vakantieverlofperiode (in totaal 21 dagen bij een fulltime dienstverband). Ik werk 4 dagen pw (0,8 fte), dan zou ik (21x0.,8=) 17 dagen hebben in totaal. 17 dagen : 4 werkdagen = 4,25 weken extra. Maar omdat je in het "MBO" maar 3 weken maximaal gecompenseerd krijgt, betekend dat, dat ik dus 1,25 week "kwijt" ben. Als ik dit goed heb? Mijn uitgerekende datum is op 4 juli, ik ga 6 weken van tevoren op verlof dus op 23 mei. 2w 1d erna begint dus de vakantie. 6+2=8w. 19 aug tot 14 okt = 8w. De 8w VOOR de vakantie + 8w NA de vakantie = dus 16 weken op 14 okt. En dan houd ik nog 3 weken over. 14 okt tot 4 nov = 3w. Wat dus zou moeten betekenen dat ik op 4 november zou moeten beginnen weer op werk. Wat mijn leidinggevende nu heeft uitgerekend, is dat ik op 12 sept begin. Maar omdat dat op een donderdag is, heeft zij mij op 16 sept als "terug" gezet. Dit klopt dus totaal niet met mijn berekening hierboven. Mijn leidinggevende heeft denk ik geen rekening gehouden met de vakantiedagen of de 3 weken compensatieweken. Kunnen jullie kijken of het klopt wat ik zeg? Dank je wel dames!
Dank je wel! p&o zei ook dat het klopte minus de 3 weken en dat ik de 3 weken in overleg moest doen. Weten jullie misschien hoe ik dit moet aankaarten dat ik alle 3 de weken wil? En wat zouden redenen kunnen zijn dat ze niet ermee akkoord gaan?