Als ik zou stoppen.....

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by aappie20, Mar 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Ben net voor een bezoekje op werk geweest, en ik wil gewoon niet meer terug!!! Het gezeik begon al toen ik 1 stap over de drempel had gezet... Ik wil gewoon niet meer!!!

Waar heb ik allemaal recht op als ik stop..
    Bijstand kinderkorting???
    Wie kan me helpen

2. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    3,497
    2,220
    113
    Ach meissie toch, is het misschien een mogelijkheid om een paar maandjes onbetaald verlof op te namen of anders een half jaar volledig ouderschapsverlof?? Misschien is het gewoon te vroeg voor jou.

En wil je niet meer terug omdat je het werk/collega's ruk vindt of omdat je gewoon mama wilt zijn. In het 1e geval kan je toch ook een andere baan zoeken?

Als je echt wilt stoppen, heb je niet veel rechten hoor. Als ik me goed herinner heb je gewoon een vriend/man en ben je dus geen alleenstaande mama. Je krijg dan heffingskorting(aanrechtsgeld/huisvrouwengeld wordt het ook wel genoemd) omdat je niet werkt, je bespaart natuurlijk kdv uit, maar weet niet of je Sam naar het kdv zou brengen. Maar verder krijg je geen tegemoetkomingen omdat je niet werkt.

3. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

Sep 10, 2012
    3,187
    0
    0
    Noord Holland
    Waarom had je dat?
    Wil je de kleine niet loslaten of zijn je collega's klote?

Pffff balen joh!!!

Kunnen jullie leven van 1 salaris of evt andere baan zoeken?

Dikke knuffffff meid

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Dat hangt ervanaf of je verzamelinkomen onder bepaalde grenzen komt. Anders heb je ook recht op zorgtoeslagen en kindgebonden budget.

5. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Het is het gewoon allemaal en te snel en de collega's alles bij mekaar
    Ouderschapsverlof zit er helaas niet meer in dat had ik voor de geboorte moeten aangeven. Sam zou al niet naar het Kdv gaan gelukkig
    Hij ligt nu lekker te slapen dus ik ga me er is in verdiepen

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Heb je het al langere tijd niet naar je zin of ben je nu gewoon nog niet aan werken toe?

7. captain

captain Niet meer actief

Jeetje wat naar meis, hier is een website waar je een beetje kan kijken waar je recht op hebt

- Bereken uw recht: - Nibud - Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting

Als je het kan redden met je mans salaris zou ik er goed over na denken wat je precies wilt en of je dit allebei wilt, eventueel pas weer gaan werken als de klein naar de kleuterschool gaat. (moet wel kunnen en je moet dit allebei willen, stap achteruit om beter rond te kunnen komen van 1 salaris)

Sterke en succes met wat je gaat doen.

8. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Het is beide....

9. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Dank jullie wel!!!

10. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ouderschapsverlof kan niet..? Weet je dat heel zeker?

11. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,996
    0
    36
    kop van n-h
    he gatver aappie wat vervelend!

idd even kijken waar je recht op hebt!
    ik werk ook niet en krijg de hefftingskorting uitbetaald en ik krijg ook zorgtoeslag en kindgebondenbudget omdat ml geen goudpot heeft.

Succes met je beslissing!

12. Versluis

Versluis Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    1,924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland

Ik heb dat bij de oudste pas richting het einde van mijn verlof aangegeven, omdat ik niet zeker was of ik het wilde, en dat was gewoon mogelijk. Je kan het ook altijd nog later opnemen als ik het goed heb, met een uiterste termijn ook weer. En in dat geval kan je het toch ook niet altijd voor de geboorte aangeven. Je kan als verse mama zo omslaan met je gedachten!

Succes ermee, je hebt al genoeg voor je kiezen gehad tijdens de zwangerschap, laat het niet weer zo ver komen. Dikke knuffel!

13. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hier moest dat volgens de CAO ook uiterlijk 12 weken voor ingangsdatum aangegeven worden.

Maar het deuske van PZ kreeg het niet voor elkaar om iets op papier te zetten, en stelde het steeds uit.

Ik had al wel aangegeven dat ik na mijn zw-verlof aansluitend o-verlof zou nemen, dus dat ze me niet hoefden te verwachten.

Uiteindelijk is het de week ná het einde van mijn zw-verlof in orde gemaakt door de inmiddels aangestelde vervanger van PZ-deuske.

14. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden

Share This Page