Ik heb gesoliciteert op een baantje & eind maart zou ik te horen krijgen of ik op gesprek mag komen. Stel dat dat mag.. Wat raden jullie aan als kinderwens ter spraken komt? Eerlijk vertellen dat we bezig zijn met de eerste OI behandeling of gewoon verzwijgen?
Een kinderwens zou helemaal niet ter sprake mogen komen, dit is geen onderwerp voor een sollicitatiegesprek. Dus ik zou het ook niet zelf ter sprake brengen.
Inderdaad daar mogen ze niet naar vragen. Doen ze het wel en je wilt niet direct liegen oid, dan zou je kunnen zeggen "dat er daar twee voor nodig zijn".... dan laat je het verder in het midden
Mogen ze inderdaad niet vragen. Maar soms kan het gesprek erg prettig en informeel verlopen en wordt er wel naar gevraagd, was ook bij een vriendin van mij het geval. Ze heeft eerlijk geantwoord, want het voelde goed. Je kan ook een wedervraag stellen: Waarom is dit relevant voor deze functie / dit werk? Zoals je zelf goed weet, zwanger willen worden en zwanger worden zijn 2 verschillende dingen. Dat kan je dus ook zeggen, dat een zwangerschap niet een vanzelfsprekend iets is.