Klier

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Guzy, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guzy

Guzy Lid

17 jun 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Mijn zoontje heeft vanaf dat hij klein is al kleine kliertjes (soort.erwtjes) in zn nek. Sinds januari heeft hij ineens een vrij grote aan de zijkant zitten, ben er al.3x mee naar de dokter geweest maar hij zegt dat het niks ernstigs is...maar hoelang.blijft.deze.nog zitten? Zit er nu nl al 3 maanden..ik vind het best eng om.aan te zitten, heb het niet zo op knobbels enz....soms lijkt ie kleiner en dan ineens weer wat groter(bij verkoudheid ofzo)
    Oja die grote klier zit er nadat hij koorts heeft gehad...
    Iemand een idee?

alvast bedankt!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zeker als ze bij ziekte groter worden, zijn het inderdaad waarschijnlijk gewoon opgezette klieren, dat is niet erg.

Mijn jongste heeft ook een vetbultje in zijn hals zitten, die is altijd hetzelfde qua formaat, maar die zit er nu al 4 jaar. Maakt verder ook niet uit.

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    In de nek mag je altijd kliertjes voelen, zelfs bij volwassenen. Zolang ze pijnloos, klein en glad zijn, is het volstrekt normaal (en dat heeft de huisarts vast beoordeeld).

Kinderen hebben vaak meer/wat grotere klieren in de nek, omdat ze nog druk bezig zijn met opbouwen van weerstand en constant virussen/bacterien tegenkomen.

Ik denk dat die klier nog wel maanden/jaren zou kunnen zitten, en met infecties/verkoudheden zal groeien en weer slinken... En ik zou zeggen, dat hoort zo, tenslotte is dat wat lymfeklier als onderdeel van afweersysteem moet doen ;).

4. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Onze dochter heeft dit ook en ik ben er ook al een paar x mee naar de huisarts geweest. Ook hij zei dat het onschuldig was. Als ze verkouden of ziek is zet deze klier op en is wat pijnlijk. Ze is ook bloed geprikt maar daar kwam gelukkig niets uit. Zij heeft ze er ook al een paar jaar zitten.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dat is ook wat ik van weet. mijn zoontje heeft ook vrij grote amandel klieren volgens de KA.het betekent ook dat afweersysteem aktief is. hoort bij de leeftijd.

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Onze zoon heeft er 1 te grote van 2,5 cm
    Komt door allergieën en chronische verkoudheid volgens de HA, kinderarts en kno arts. Zijn neusamandelen zijn in januari verwijdert maar nog steeds snot verkouden en grote klier

7. Guzy

Guzy Lid

17 jun 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Daantje,

Die van onze zoon is ook ongeveer zo groot, daarnaast heeft er nog een paar kleintjes..ik bedacht me dqt het misscbien ook met amandelen te maken kan hebben, hij is vaak ziek (zit op kdv) en er komt heel vaak echt troep uit zn oren...klinkt dat bekend?

Groetjes Guzy

Deel Deze Pagina