Dochter ‘s nachts wakker door hoesten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Boedah, 26 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Hi,

    Herkent iemand dit misschien?
    Onze dochter van bijna 3 begint elke herfst te hoesten. Alleen dan eigenlijk alleen maar tussen de middag met slapen, en ‘s nachts.

    Ze heeft 2 jaar geleden kinkhoest gehad, en sinds die tijd heeft ze dit dan de hele herfst en winter. Dan een paar weken elke nacht, dan weer een paar nachten niet, maar het gaat maar door.

    Ze sliep er altijd redelijk doorheen maar
    vannacht was het zo erg en eng dat ik af en toe een sprintje heb getrokken omdat ik dacht dat ze er in bleef.

    Ik heb net de huisarts gebeld dat er echt (weer) naar gekeken moet worden, want zo gaat het niet langer. We kunnen nu woensdag langskomen. Ik heb een beetje het idee dat ze me vinden zeuren, maar het is echt niet te doen.

    Herkent iemand het toevallig? En zou bijvoorbeeld een allergie test een idee kunnen zijn?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Heb je het hoofdeinde al hoger gezet?
     
  3. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Mijn dochter deed dat vanaf 2.5 ongeveer. Haar Neusamandelen zijn eruit gehaald en sindsdien hoest ze niet meer. Ze heeft ook nog een tijd desloratadine gekregen, dat hielp ook tegen het hoesten maar de oorzaak word dan niet aangepakt.

    Snurkt je dochter ook? Ademstops? Vaak verkouden?
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Mijn dochter heeft ook kinkhoest gehad ( was wel ouder dan jouw kind) en bleef zichzelf ook snachts wakker hoesten, zo erg dat ze overdag gewoon oververmoeid was.

    De dokter heeft ons toen codeïne voorgeschreven, dit dempt de hoestprikkel. Dit heeft hier goed geholpen. Nu heeft ze het nog wel eens dan wil ik haar , na een paar slechte nachten, wel eens een noscapect geven.
     
  5. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    nee dat niet, ze slaapt al in een groot bed ook. Maar misschien nog wel het proberen waard, Thanks!
     
  6. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    nee allemaal niet, echt sporadisch verkouden
     
  7. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    dankje, codeïne tabletjes gaan op het lijstje voor woensdag bij de huisarts!
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Je hebt voor kinderen noscapine hoestdrank. Kun je eerst proberen. Codeine is vrij zwaar voor een kleintje.
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Geen astma in de familie? Dat het die richting kan zijn.
     
  10. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ah Dankje!
     
  11. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    nee helemaal niet. Maarja er moet altijd iemand de 1e zijn :p
     
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Haha dat is waar, omdat het toch vochtiger is in de herfst en winter, misschien zit ik er wel heeeeeel erg naast maar goed je kan het maar vragen voor de zekerheid haha
     
  13. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Hier ook met m'n zoontje. Geen kinkhoest gehad , maar wel bronchitis kindje. Dat telkens op en af terugkomt met weersverandering. Meestal als het seizoen weer veranderd , kan de klok er bijna gelijk op zetten. Altijd ook in de nacht hoestbuien. Hij heeft een puf die erg goed helpt. Deze heeft hij al bijna 1,5 jaar. Om op en af te puffen mits hij het nodig heeft..

    Vervelend hè voor ze.
     
  14. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Hier vanmiddag bij de huisarts geweest en die zegt ook bronchitis inderdaad. Duidelijk te horen aan haar longen. Nu een puffer en noscapine hoestdrank.
     
  15. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Noscapine gebrukken wij hier

    helpt voor mij ook,
     
  16. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Even tip, gebruik de puffer voor het tandenpoetsen. Het is echt belangrijk dat de mond goed gespoelt wordt na de puf. Dit kan namelijk schimmels veroorzaken in de mond, maar invloed hebben op het gebit.
     
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Als die puffer toevallig flixotide is (ik verwacht eerder salbutamol) even opletten of je niet ineens een slaapstoornis erbij cadeau krijgt. Salbutamol willen ze nog wel eens een beetje stuiteren maar ik vond het zelf hier eigenlijk super meevallen. Die vernevelingen in t ziekenhuis daarentegen was wat anders, toen zat ze echt te trillen en te stuiteren, slaap was echt onmogelijk daarna. Na salbutamol kiepert zij echter gewoon in slaap.

    Tanden poetsen is inderdaad wel super belangrijk. Wij lieten dr eerst nog goed drinken en dan pas poetsen. Dan maar dubbelop.


    Mócht het flixotide zijn:
    Die van ons hadden ze stempeltje peuterastma gegeven, sinds de kerst hebben wij te maken met een slaapstoornis (eeeeelke nacht raak, voorheen echt een super luxe kind qua slaap) mja dat tripje ging bijna naar de IC door (reageerde niet op allerhanden medicatie) dus wij waren allang blij met iets wat haar dus rust op dr longen kon geven. Sinds augustus de flixotide er uit en sindsdien meetbaar verbetering in haar slaapgedrag.

    We zijn er nog lang niet maar zo'n 2-3 nachten per week kunnen we slapen! Dat is al beter dan 0! Stapje bij stapje beter en dan weer een stapje terug, maar de lijn is positief.

    Nodig is nodig, begrijp me goed zo staan wij er ook in. Maar wij liepen tegen een zoveelste "neee hoor ligt niet aan x,y,z" en vervolgens wees hier iemand me fijntjes op de bijsluiter (andere versie dan die wij hadden). Dus we konden wel terecht bij kinderpsycholoog voor evt trauma verwerking, maar aan de medicatie kon het écht niet liggen. Alleen zijn we zoveel maanden verder inmiddels dat we nu de gewoonte er nog uit moeten trainen, das best hardnekkig na zo'n tijd. Vandaar dat ik het zekerheidshalve aangeef, mocht je flixotide hebben gekregen en merken dat er ineens problemen ontstaan in de nacht (kans is klein op die bijwerking maar je zal m maar net hebben) dat je niet in t zelfde schuitje belandt als wij.

    November mogen we weer terug, zullen het eens voorleggen en wat de alternatieven zijn mocht blijken dat het wel raadzaam is dat ze flixotide heeft/houd. (acht de kans klein maar de winter is nog niet voorbij).
     

Deel Deze Pagina