Dag Iedereen Wij nemen sinds een tijdje gewoon mee op bezoek in het weekend,ze vindt het erg gezellig en geniet er dus wel echt van. het enige nadeel is wel dat ze meestal laat gaat slapen,ik voel me daar soms wel eens schuldig over,maar aan de andere kant slaapt ze het wel weer uit. wat vinden jullie???
Noof gaat ook gewoon mee, als het laat word, nemen we dr camping bedje mee, en anders gaan we rond half negen/ negen uur naar huis.
Mijn zoontje gaat ook altijd mee... gezellig toch? En zolang hij niet naar school/psz gaat & er dus de volgende ochtend fris en fruitig uit MOET zal ik dit ook blijven doen...
Ik doe het dus niet. Moet wel zeggen dat ik het tot ca een half jaar wel deed, maar hierna ging hij steeds vroeger naar bed, nu zo rond 19 uur. Als ik m langer op hou wordt hij toch zelfde tijd wakker en zit ik smorgens met een vermoeid kind. Meestal regelen we dus oppas of plannen we bezoekjes smiddags. En dan stel ik het slaapje wel vaak uit als het lukt.
Nee ik laat hem niet op tot half 9/9 uur. Dan slaapt hij niet goed en duurt het 3 dagen voordat hij weer in zn ritme is. Bovendien is ie dan dus ook 2 dagen sjagerijnig... Ik zorg dat Justin UITERLIJK 8 uur in bed ligt of zorgen dat hij daar kan slapen. Tot het half jaar ?? hebben we hem wel gewoon savonds meegenomen, dan sliep hij in de maxicosi.
Wij doen het ook gerust met dochter, ze slaapt ook de volgende dag uit of gaat een keer `s middags slapen terwijl ze dat normaal niet meer doet. Maar het is kind afhankelijk er zijn er ook een hoop die er niet tegen kunnen. Maar zolang ze er wel tegen kunnen en het zelf weer regelen is het toch prima?!
Ja, wij hebben het geluk dat onze dochter supermakkelijk is. We nemen haar gewoon mee. Het is soms wel een hele volksverhuizing met campingbed, slaapzak, pop en speen maar goed. Ze slaapt echt overal en gaat dan normale tijd (19.30 uur) naar bed. Ik pluk haar uit bed als we gaan, wikkel haar in een dekentje, ze lacht lief, dan gaan we in de auto en leg ik haar thuis weer in bed en slaapt ze gewoon verder of er niets aan de hand is. Ik ben echt heel blij dat dit zo makkelijk gaat bij haar!
Valerie gaat rond 18.15-18.30u naar bed. Ze red het uiterlijk tot 19 uur, maar dan is ze ontzettend moe. Dus wij nemen haar niet mee. Ze slaapt ergens anders ook heel moeilijk, moet dan eerst 3 kwartier naast haar bedje zitten. Vind dat nogal zielig. Dus mevrouw gaat gewoon om haar normale tijd naar bed.
Hier nooit.. Anders zit ik diezelfde avond de hele nacht met een hyper kind en zijn de komende dagen ook meteen in de war.
WIj doen het wel. Maar gaan dan vaak wel al vroeg er naartoe, wat dus meestal zo is, dat we daar eerst eten. Dan kan ze vast wennen daar en nog even spelen etc. en hoeft ze niet gelijk naar bed. Meestal gaat ze dan rond half 8 - 8 uur naar bed toe. Een uurtje later dan normaal. Maar ook alleen als ze dat volhoud hoor. Anders ligt ze normale tijd in haar (camping)bedje.
Als wij op visite gaan is het vaak bij mijn schoonfamilie (tantes en ooms van mijn vriend). Daar is het gebruikelijk dat je aan het eind van de middag komt, en dat je blijft eten. Dat komt nu perfect uit met de slaapjes van mijn zoon. Hij slaapt nog maar 1 keer per dag, en vanaf 13.00/14.00 is hij wakker tot aan zijn bedtijd. We blijven dan eten, en tussen 19.00 en 20.00, als hij jengelig begint te worden, gaan we weer naar huis. Hij valt in de auto al in slaap, en thuis slaapt hij gewoon verder op zijn aankleedkussen terwijl we zijn pyjama aan doen Maar een hele avond ergens blijven doe ik niet zo snel. Niet omdat hij niet ergens anders zou kunnen slapen, maar omdat ik geen zin heb om zijn campingbed mee te moeten slepen voor elk bezoekje. Bij mijn schoonouders doen we het wel, want daar heeft hij zijn eigen kamer met een eigen bedje.
wij doen het ook gewoon ze vind het leuk we zorgen dat er slaapplek is en ze geeft zelf goed aan wanneer ze moe is ze is erg gemakkelijk en hebben nog geen 1 keer problemen ermee gehad
hier gaat fynn eigenlijk overal mee naar toe. nu gaan wij niet heel er veel weg en gaat fynn gewoon in zijn camping bedje op bed. gaan we naar mijn moeder heeft hij een eigen kamer waar hij gaat slapen. ver als we op visite gaan slaapt hij in zijn camping bed. en dat gaat goed. nu ik fynn niet echt gesteld op zijn ritme
Mijn zoontje gaat overal meer naar toe maar ik probeer wel de slaaptijden redelijk te hanteren. Een beetje later maakt niet me niet uit maar veel later, dat trekt ie niet. Dat geldt voor overdag maar ook voor 's avonds. Gezellig hoor met z'n allen op pad! Als we 'm 's avonds weer mee nemen wordt hij altijd wakker en blijft dan ook de rit in de auto wakker (ongelofelijk maar waar). Thuis leggen we hem dan weer in bed. Meestal slaapt hij dan wel wat langer de volgende dag (even dat kleine uurtje wat hij gemist heeft, goed maken )
Wij gaan 's avonds eigenlijk regelmatig ergens naar toe. Onze meid vindt het hartstikke gezellig. Als we lang blijven, dan leggen we haar daar op bed (maar dat doen we niet zo vaak). En anders houdt ze het met gemak tot een uur of 9 vol! Ooit slaapt ze 's ochtends dan langer, of ze gaat gewoon sneller weer naar bed de volgende dag.
bij ons gaat die al na de kraam week overal mee naar toe. bij onze ouders heeft die zn eigen bedje en anders slaapt die in de wagen en leggen we hem thuis slapend in zn bedje. ik vind het wel belangrijk dat die leert om overal te kunnen slapen anders word het drama op vakantie enz.
Vind ik ook hoor, maar heb de moed een beetje opgegeven. Na talloze keren keihard krijsen en dat ook echt lang volhouden en dan vervolgens de hele nacht met een wakker kind te zitten heb ik zoiets van.. dat komt nog wel een keer als ze groter is.
Jesse (bijna twee) gaat ook wel eens mee op visite. Toen hij nog een baby was, sliep hij in de kinderwagenbak, later in het campingbedje. Nu laten we hem 's middags lekker lang slapen, en dan kan hij zeker tot een uurtje of tien wakker blijven. En als hij eerder moe wordt, dan gaan we naar huis. Dit komt in het weekend voor, maar ook wel eens doordeweeks. Voor zo'n kleintje maakt het nog niet uit. Dat wordt anders als ze naar school moeten.
Wij slepen Sarah overal mee naartoe. Als er een verjaardag van vrienden is dan voed ik haar eerst thuis en dan rond half 9 die kant op om haar om 21 uur in de wagenbak te leggen. Als we weggaan trekken we haar al slapend haar jasje aan en in de maxicosi. Eenmaal thuis kunnen we haar zo weer slapend in de wieg leggen en slaapt ze tot 7 uur ongeveer. Ik hoop dat ze zo makkelijk blijft!
Hier het zelfde als bij Poema. Onze dochter is ook super makkelijk en gaat vanaf dag 1 overal mee heen. Als we 's avonds weg moeten nemen we een bedje mee, zij lekker op tijd in haar bedje en als we weer naar huis gaan wordt zo vrolijk wakkeer. Thuis gewoon weer in haar bed en slaapt ze weer verder. Nog nooit problemen mee gehad.