dochter 1,5 en in nieuw bed.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dorianne, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Ik ben nu (net) zwanger van ons 2de wondertje.

Mijn dochter dan (1,5 jaar) krijgt dan een andere kamer, maar wat?
    welk bedje moet zij dna slapen?
    Ik wil dat ze met 1 jaar en 2 maanden er al in gaat.
    Mijn dochter is 4 weken te vroeg dus ik wil op tijd beginnen aangezien ze altijd een moeilijke slaper is geweest.

Wie heeft er tips en heeft er iemand ervaring?
    Misschien heeft iemand een foto van een leuke kamer voor haar?

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hier loop ik ook tegenaan. Julia is 22 maanden als baby geboren wordt. Maar een 1 persoons bed vind ik (nog) niet geschikt. Ze zit en staat in haar ledikant, ik wil niet dat ze straks uit haar nieuwe bed valt. Ik laat de baby eerst in de wieg op onze kamer slapen en hoop tegen die tijd dat Julia wel begrijpt dat ze niet zomaar in bed kan staan.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je wilt je kindje van 1 jaar en 2 maanden al in een peuterbedje laten slapen??? Is dat niet veel te snel. Ik zou echt bang zijn dat mijn kindje eruit zou vallen.

4. Tokkie

Tokkie Lid

29 jun 2010
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4 Tokkie, 1 mei 2011
    Laatst bewerkt: 1 mei 2011
    Ik zou ervoor kiezen om 2 ledikantjes aan de schaffen.
    Dus gewoon een nieuwe voor een van de 2 kindjes.

Je hebt ook ledikantjes die je kan opbouwen tot peuterbedje.
    Dat zou ook een optie zijn.
    Ik zou een kindje van 1jr en 2mnd nog niet in een peuterbedje leggen.

Ik bedoel zon bedje:
    Juniorledikant Cot-Bed Wit (Ledikanten / (Half)hoogslapers) - Baby & Tiener Superstore - Alles voor je kind; Kinderkamers, autostoelen, kinderwagens, buggy's en meer!

Of zo iets:
    IKEA | Baby | Babybedden | GULLIVER | Babybed

Ik denk dat ik voor zoiets zou gaan.

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik zou er nog niet aan moeten denken dat mijn zoontje van 16 maanden in een gewoon bedje zou slapen. Levensgevaarlijk (onze klauterkont) Ik zou toch een 2e ledikant kopen of lenen.
    Mijn dochtertje was 2 jaar en 2 maanden toen haar broertje geboren werd. Zij lag toen nog lekker in haar ledikant en haar broertje de eerste 7 maanden in de wieg. Pas toen is zij over gegaan naar een juniorbedje.

6. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat dat niet zal werken zo vlug/jong al. Proberen kan natuurlijk altijd. :)
    Zelf zou ik een goedkoop ledikantje kopen bij ikea of op marktplaats.

7. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Het lijkt mij eerlijk gezegd ook nog wat vroeg, maar volg je eigen gevoel natuurlijk...

Mijn dochter is nu ruim 1,5 jaar, maar moet er nog niet aan denken dat ze in een peuterbedje slaapt. Dat wordt 1 groot feestje in haar slaapkamer kan ik me zo voorstellen...ook rol ze nog alle kanten op in haar ledikant nu. Rond de 2 jaar ga ik er eens over nadenken ;)

Kan je tweede kindje niet eerst een tijdje in een wiegje zodat je eerste kindje nog even in het ledikant blijft? Of idd een ledikantje lenen. Als je een goede kinderwagenbak met matrasje hebt, kan je baby daar ook voorlopig in ipv een wiegje...

Deel Deze Pagina